افسردگی ناشی از ابتلا به کرونا طولانی مدت نیست

به گزارش وبسایت دانشجویی، بر اساس نتایج مطالعات محققان کالج سلطنتی لندن، افسردگی و استرس پس از ابتلا به ویروس کرونا چندان طولانی نیست.

افسردگی ناشی از ابتلا به کرونا طولانی مدت نیست

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات نو نشان داده است اضطراب و استرس پس از ابتلا به کووید-19 چندان پایدار نیست؛ به نظر می رسد این ارتباط در مقایسه با داشتن سایر شرایط سلامتی، کوتاه مدت و کوچک است.

این مطالعه که در مجله عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب و به سرپرستی محققان کالج سلطنتی لندن منتشر شد، داده های 421 هزار و 977 شرکت کننده در برنامه علائم بیماری ZOE را تجزیه و تحلیل کرد. از آن گروه، 26998 نفر در 23 فوریه تا 12 آوریل 2021 نتیجه آزمایش کرونایشان مثبت شده بود. مطالعات قبلی گزارش داده بود که بازماندگان کووید-19 در معرض افزایش اختلالات خلقی و اضطرابی پس از عفونت قرار دارند. نویسندگان این مطالعه در پی مقایسه شیوع اضطراب و افسردگی در افرادی با یا بدون عفونت کووید-19 و ارزیابی تاثیر سایر عوامل خطر مشترک هستند.

محققان دریافتند اضطراب و افسردگی در افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آن ها مثبت بود در مقایسه با افرادی که منفی بودند، کمی بیشتر بود. هنگام تنظیم عواملی مانند سن و جنس، محققان دریافتند این افزایش میانه در افرادی که تست کووید-19 مثبت داشتند از نظر آماری قابل توجه بود.

هیچ ارتباطی بین آزمایش مثبت سارس-کوو-2 و علائم اضطراب یا افسردگی در شرکت کنندگان زیر 40 سال یافت نشد. تجزیه و تحلیل نشان داد گروه های آلوده اخیرا در مقایسه با شرکت کنندگانی که بیش از چهار ماه قبل آلوده شده بودند، بیشتر دچار مسائل روانی می شدند. نویسندگان معتقدند این احتمالا به این معنی است که اثرات سوء بر سلامت روان در طول زمان کاهش می یابد.

این تجزیه و تحلیل بعلاوه آنالیز می نماید چگونه عواملی مانند شرایط جسمی و روحی از قبل موجود، چاقی و سن با علائم اضطراب و افسردگی مرتبط هستند. صرف نظر از نحوه آزمایش آن ها برای کووید-19، افرادی که BMI بالا داشتند 61 ٪ بیشتر از افراد با وزن سالم علائم اضطراب و افسردگی را تجربه کردند، در حالی که افراد دارای سایر شرایط بهداشتی یا اختلالات یادگیری، 25 تا 35 ٪ افسردگی را مشاهده کردند.

در این مطالعه بیشتر افرادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که از بیماری روانی قبلی خود که شامل افسردگی، اختلال اضطراب و اختلال دوقطبی می شد، رنج می بردند. در میان آن ها 126 نفر در معرض خطر ابتلا به این علائم بودند.

دکتر کرستین کلاسر از متخصصان می گوید: ارتباط بین عفونت کووید-19 و اضطراب یا افسردگی در افرادی که اخیرا آلوده شده اند، آشکارتر است که نشان می دهد ویروس کرونا تاثیر کمی بر سلامت روان گذاشته و مدت آن کوتاه است.

دکتر کلر استیوز، دانشجوی کالج سلطنتی لندن و محقق ارشد می گوید: این تحقیق رابطه بین عفونت کووید-19 و سلامت روانی را مورد مطالعه قرار می دهد. او معتقد است این علائم به مراتب تاثیرات کمتری در مقایسه با سایر علائم از قبیل چاقی و مسائل یا معلولیت های بهداشتی قبلی داشته است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 651

به "افسردگی ناشی از ابتلا به کرونا طولانی مدت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی ناشی از ابتلا به کرونا طولانی مدت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید