ورزشگاه گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل گردد

به گزارش وبسایت دانشجویی، بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده، گوگل در حال آنالیز خرید حق نام گذاری ورزشگاه تاتنهام هاتسپر است.

ورزشگاه گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل گردد

به نقل از دیوید اورنشتاین از اتلتیک، گوگل در حال مذاکره با تیم لیگ فزونی تاتنهام هاتسپر برای خرید حق نام گذاری ورزشگاه قدیمی و سه ساله این تیم است. دنیل لوی، رئیس باسابقه تاتنهام، قبلا تایید نموده بود که اگر پیشنهادات خوبی به این تیم درباره حق نام گذاری ورزشگاهش داده گردد، حتماً آن ها را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

تاتنهام در سال 2017 از ورزشگاه قدیمی خود یعنی وایت هارت لین نقل مکان کرد. این تیم برای مدت کوتاهی در ورزشگاه ومبلی لندن میزبان رقبای خود بود و سپس در سال 2019 به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در سال 2019 نقل مکان کرد. طبق گزارش های اخیر، گوگل و تاتنهام در خصوص خرید حق نام گذاری این ورزشگاه به توافقات اولیه دست یافته اند. البته هنوز نامی برای این ورزشگاه پیشنهاد نشده، اما نام ورزشگاه گوگل بیشترین شانس را در این قضیه دارد.

حدود سال پیش نیز شایعه ای در این رابطه در یکی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود مبنی بر اینکه باشگاه تاتنهام در حال مذاکره با برندهایی نظیر گوگل و FedEx برای واگذاری حق نام گذاری این ورزشگاه است، اما ظاهراً این مذاکرات راه به جایی پیدا نکرد و اکنون گوگل مجدداً شانس خود را در این مورد آزمایش می نماید.

بسیاری دیگر از باشگاه های لیگ برتر انگلیس به علت قراردادهای مربوط به حق نام گذاری، نام ورزشگاه های خانگی خود را تغییر داده اند که از نمونه بازر آن می توان به رقیب پیروز تر تاتنهام در شمال لندن یعنی آرسنال اشاره نمود که ورزشگاه آن ها رسماً به عنوان ورزشگاه امارات شناخته می گردد.

گوگل در سال های اخیر با تعدادی از تیم های ورزشی قراردادهای مختلفی را منعقد نموده است. برای مثال این شرکت بزرگ فناوری در مارس 2022 خود را به عنوان اسپانسر تیم فرمول 1 مک لارن معرفی کرد. این شرکت بعلاوه سابقه قرار دادهای بزرگ چند ساله با تیم های حاضر در مسابقات NBA و MLB ایالات متحده آمریکا را نیز در کارنامه دارد. اگرچه مسابقات فرمول یک و بسکتبال NBA هواداران زیادی دارد، اما تعداد آن ها به پای هواداران فوتبال و به ویژه لیگ برتر انگلیس نمی رسد و گوگل در صورت عقد قرارداد با تاتنهام می تواند خود را بیش از پیش در عرضه فناوری به کاربران فوتبال معرفی کند.

تاتنهام هاتسپر چند فصلی است که با عملکرد خوب خود توانسته جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست بیاورد و این نکته می تواند به بیشتر دیده شدن گوگل در عرضه بین المللی در صورت گرفتن حق نام گذاری ورزشگاه این تیم یاری شایانی کند. اگر چه ممکن است این موضوع خیلی ارتباطی با سرویس استریم بازی گوگل یعنی Stadia نداشته باشد، اما گفته می گردد که پس از تعطیلی رسمی این سرویس بازی در دی ماه سال جاری، قرارداد نو گوگل با باشگاه تاتنهام امضا و رسماً اعلام خواهد شد.

البته شایان ذکر است که گوگل تنها نامزد خرید حق نام گذاری ورزشگاه تاتنهام هاتسپر نیست و برندهای دیگر نیز با این باشگاه برای استفاده از این فرصت طلایی مذاکره می نمایند. باید دید در نهایت که آیا گوگل می تواند حق نام گذاری این ورزشگاه را خریداری کند یا نه.

منبع: 9To5google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 987

به "ورزشگاه گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید