کرونا در اروپا، از تمدید شرایط اضطراری در فرانسه تا ظهور کرونای جهش یافته جدید در انگلیس

به گزارش وبسایت دانشجویی، دانشمندان انگلیسی از کشف نوع تغییر یافته ویروس جهش یافته انگلیسی در بعضی مناطق این کشور که احتمالا خطرات انواع جهش یافته کرونا را در خود دارد خبر داده اند و فرانسه هم شرایط اضطراری سلامت در این کشور را تمدید نموده است.

کرونا در اروپا، از تمدید شرایط اضطراری در فرانسه تا ظهور کرونای جهش یافته جدید در انگلیس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مشاور دولت انگلیس: لندن دیر به بحران کرونا واکنش نشان داد

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که نایل فرگوسن، از مشاوران علمی دولت انگلیس این انتقاد را به لندن وارد نموده و خیلی دیر به بحران کرونا واکنش نشان داده و به اندازه کافی قاطعانه عمل ننموده است.

وی تاکید نمود که اگر انگلیس زودتر درباره اعمال قرنطینه تصمیم گیری می کرد آمار قربانیانش تا این اندازه بالا نمی رفت. به گفته وی در این صورت آسیب های اقتصادی هم کم تر بود چرا که قرنطینه احتمالا زودتر به خاتمه می رسید.

نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس در لندن خبر داده است که یک نوع تغییر یافته ویروس جهش یافته انگلیسی در یکی از مناطق این کشور کشف شده است. این نگرانی در بین دانشمندان وجود دارد که این ویروس تغییر یافته که در منطقه بیستول کشف شده است ویژگی های خطرناک ویروس انگلیسی و دیگر انواع ویروس را در خود داشته باشد. یک نوع مشابه این ویروس در لیوورپول هم دیده شده است.

این نوع تغییر یافته ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی هایی را در بین دانشمندان این کشور ایجاد نموده است.

تمدید شرایط اضطراری در فرانسه

مجلس فرانسه هم تمدید شرایط اضطرار سلامت تا اول ماه جولای را تایید نموده است. مجلس فرانسه با 278 رای موافق در برابر 193 رای مخالف و 13 رای ممتنع به این طرح رای داد. دولت با توجه به این طرح می تواند اقداماتی مانند منع ترددهای شبانه را تصمیم گیری کند.

نخست وزیر فرانسه در این باره تردید ندارد که دولت در صورت وخامت شدید اوضاع از انجام اقدامات خاص دریغ نخواهد کرد. یک مقام دولتی دیگر هم با توجه به شیوع ویروس های جهش یافته این اقدام را ضروری دانست.

نهادهای بهداشتی فرانسه روز سه شنبه مجددا از حدود 700 مرگ کرونایی دیگر در عرض 24 ساعت خبر دادند و به این ترتیب از ابتدای این بحران تا به حال بیش از 80 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اعمال قرنطینه سراسری کامل در پایتخت یونان

دولت یونان هم با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا یک قرنطینه سراسری کامل برای پایتخت را در دستور قرار داده است. این قرنطینه سراسری از امروز (پنج شنبه) آغاز خواهد شد و بسیاری تجارت ها تعطیل خواهد شد. حدود 4 میلیون نفر در شهر آتن در یونان زندگی می نمایند. در کشور یونان با حدود 111 میلیون نفر سکنه روز دوشنبه حدود 638 مرگ کرونایی روزانه گزارش شد . موارد آلودگی به ویروس های جهش یافته در این کشور هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

بعد از بحران اقتصادی دراز مدت در یونان سیستم بهداشت این کشور به شدت ضعیف شده است؛ به همین دلیل دولت از آغاز بحران کرونا بر رویکرد سختگیرانه برای مقابله با این بحران برای تحت فشار قرار نگرفتن سیستم بهداشت و درمان تاکید دارد.

واکسن آسترازنکا در بلژیک تنها برای افراد زیر 55 سال

دولت بلژیک هم واکسن آسترازنکا که در اتحادیه اروپا تایید شده است را تنها برای افراد زیر 55 سال توصیه می نماید.

در آلمان هم این واکسن برای افراد بین 18 و 64 سال توصیه می گردد.

بارش برف شدید عامل اختلال در فرایند واکسیناسیون در انگلیس

بارش برف شدید در انگلیس هم فرایند واکسیناسیون سراسری در این کشور را با مشکلاتی همراه نموده است. بسیاری از مراکز واکسیناسیون به دلیل شرایط بد آبّ و هوایی تعطیل شده اند.

تشدید محدودیت های سفر در سوئد

دولت سوئد هم برای مقابله با کرونا محدودیت های سفر با اتوبوس و قطار را در دستور کار قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سفرهای بالای 150 کیلومتر باید شمار مسافران در اتوبوس ها و قطارها محدود گردد.

اعتراف رئیس کمیسیون اروپایی به اهمال کاری در خرید واکسن

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم بر اهمال کاری در خرید واکسن اروپا اعتراف نموده و در سخنانی در مجلس این اتحادیه تاکید نمود: ما نسبت به فراوری انبوه بیش از حد خوش بین بودیم و شاید بیش از حد مطمئن بودیم که سفارشات به موقع تحویل می گردد.

تغییر ترس ها ونگرانی های آلمانی ها در دوران کرونا

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که نگرانی ها و ترس های شهفرایندان آلمانی در بحران کرونا تغییر نموده و بر اساس گزارش امنیتی سال 2021 در حال حاضر بر خلاف یک سال پیش دیگر تمرکز بر ترس از جنگ و ترور و فقر در سنین پیری وجود ندارد. بر این اساس بسیاری شهفرایندان آلمانی (70 درصد) از عواقب اقتصادی کرونا ترس دارند.

این گزارش که هر ساله به صورت مشترک توسط انستیتو نظر سنجی آلنزباخ و مرکز استراتژی و رهبری عالی تهیه می گردد نشان می دهد که حدود نیمی از شهفرایندان نگرانی مبهمی درباره خطرات جدید و غیر قابل پیش بینی در آینده دارد.

آنگلا مرکل در آستانه برگزاری نشست نخست وزیران ایالت ها و دولت آلمان احتمال کاهش محدودیت های کرونایی را منتفی دانسته است. شماری از نخست وزیران ایالت های آلمان نیز تمدید محدودیت ها را در شرایط کنونی الزامی اعلام نموده اند.

امروز (چهارشنبه) نمایندگان دولت فدرال آلمان و مسئولان ایالت های این کشور برای تصمیم گیری درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکیل جلسه خواهند داد.

تاکید مرکل بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری

این در حالی است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شماری از نخست وزیران ایالت های این کشور از الزام تمدید محدودیت های کرونایی سخن گفته اند.

گفته می گردد که مرکل در نشست آنلاین فراکسیون دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی اعلام نموده است که با توجه به سطح شیوع ویروس کرونا و نمونه های جهش یافته آن، محدودیت های کرونایی باید تا خاتمه ماه جاری میلادی تمدید گردد.

محدودیت های کرونایی پیش بینی شده روز 14 فوریه به خاتمه می رسید. صدراعظم آلمان با اشاره به نمونه جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا، احتمال گسترش این ویروس در آلمان را منتفی نمی داند.

شتفان وایل، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن نیز در گفت وگو با نشریه ویرشافتزووخه گفته بود، در شرایط کنونی هیچ گزینه دیگری جز تمدید محدودیت های کرونایی وجود ندارد.

شهرداران برلین و هامبورگ نیز اعلام نموده اند تا زمانی که دامنه تاثیرات نمونه های جهش یافته ویروس کرونا بر همه گیری این ویروس روشن نشده، چاره دیگری جز تمدید محدودیت ها وجود ندارد.

به نوشته رسانه های آلمانی دولت آلمان تصمیم دارد در گام نخست، به تعطیلی مدارس و مهدکودک ها خاتمه داده و آنگاه با توجه به میزان موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، گام هایی تدریجی در راستای کاهش محدودیت ها بر دارد.

813 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انستیتو رابرت کخ، شمار موارد جدید ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در آلمان طی 24 ساعت گذشته 8072 نفر افزایش یافته و 813 نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

صنعت توریسم آلمان زیر تیغ کرونا

بحران کرونا به صنعت توریسم در آلمان هم به شدت ضربه وارد نموده است. اداره آمار فدرال آلمان روز چهارشنبه اظهار داشت که شمار اقامت های شبانه مهمانان در آلمان 39 درصد کاهش یافته و به 302.3 میلیون مورد رسیده است. این پایین ترین سطح از زمان ارائه این آمارها از سال 1992 است. تعداد اقامت های شبانه توسط مهمانان داخلی هم با یک سوم کاهش به 270.3 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد مهمانان خارجی با دو سوم کاهش به 32 میلیون نفر رسیده است.

هشدار درباره افزایش خودکشی ها در آلمان

رئیس انجمن پیشگیری از خودکشی در آلمان هم درباره عواقب تمدید محدودیت ها هشدار داده و گفته است که افراد دارای بیماری های روانی به ویژه اختلالات اضطرابی در معرض آسیب این بیماری واگیر قرار دارند.

وی تاکید نمود که علاوه بر این برای بسیاری افراد یک احتیاج فزاینده اقتصادی در دوران کرونا ایجاد شده که می تواند عاملی برای تشدید خودکشی باشد.

هشدار پزشکان اورژانس آلمان درباره وقوع موج سوم کرونا

پزشکان بخش های اورژانس هم درباره بازگشایی مدارس و مهد کودک ها قبل از ماه مارس هشدار داده اند.

گرنوت مارکس، رئیس انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان اظهار داشت: ما این خطر را می بینیم که به وسیله جهش های ویروس موج سوم کرونا شکل گیرد. وی تاکید نمود که محدودیت ها حداقل باید تا اوایل ماه مارس ادامه یابد. کلاس های حضوری و مهد کودک ها هم حداقل باید تا آن موقع تعطیل باشد.

نتایج آمارهای ارائه شده نشان می دهد که در ژانویه امسال میلادی شمار موارد مرگ و میر در آلمان بیشتر از میانگین این دوره زمانی در سال گذشته بوده است. بر اساس ارزیابی اداره آمار فدرال آلمان در ژانویه امسال میلادی 103و804 نفر در این کشور فوت نموده اند که حدود 18 درصد بیشتر از میانگین ماه های ژانویه در چهار سال گذشته بوده است. در افراد بالای هشتاد سال میزان مرگ و میرها بیشتر بوده و حدود 29 درصد افزایش پیدا نموده است.

جمهوری چک هم اعلام نموده که می خواهد بعد از تاید اروپا از واکسن روسی اسپوتنیک 5 استفاده کند.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در انگلیس 3,972,148 نفر به کرونا مبتلا شده و 113,850 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3,360,235 نفر به کرونا مبتلا شده و 80,147 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,005,487 نفر به کرونا مبتلا شده و 63,061 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در ایتالیا هم 2,655,319 نفر به کرونا مبتلا شده و 92,002 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2,302,051 نفر به کرونا مبتلا شده و 63,271 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 261

به "کرونا در اروپا، از تمدید شرایط اضطراری در فرانسه تا ظهور کرونای جهش یافته جدید در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تمدید شرایط اضطراری در فرانسه تا ظهور کرونای جهش یافته جدید در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید