چگونه از شر سوزش سر دل خلاص شویم

به گزارش وبسایت دانشجویی، آیا از سوزش مکرر سر دل به تنگ آمده اید؟ اگر بله، در این صورت، این مقاله را خوانده تا به راه های طبیعی خلاصی از این شرایط پی ببرید. این مقاله همچنین اطلاعاتی در خصوص چگونگی مقابله با این شرایط به هنگام بارداری را در

چگونه از شر سوزش سر دل خلاص شویم

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا از سوزش مکرر سر دل به تنگ آمده اید؟ اگر بله، در این صورت، این مقاله را خوانده تا به راه های طبیعی خلاصی از این شرایط پی ببرید. این مقاله همچنین اطلاعاتی در خصوص چگونگی مقابله با این شرایط به هنگام بارداری را در اختیارتان قرار می دهد.

سوزش سر دل مسئله ای در سلامت بوده که به دستگاه گوارش ارتباط می یابد. این عاضه به نام بیماری رفلکس معده به مری (GERD) و یا بیماری بازگشت اسید معده هم شناخته می گردد. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که اسید هیدروکلریک موجود در معده به داخل مری به عقب رانده شده، منجر به التهاب و تحریک و سوزش پوشش بسیار حساس مری می گردد. داشتن عادات غذایی نامنظم یکی از علل ریشه ای این مشکل به تعداد میرود. همچنین می تواند در اثر استرس روانی، چاقی، عوارض جانبی برخی داروها، و کشیدن سیگار ایجاد گردد. در زنان، این عارضه اغلب به دلیل برخی تغییرات هورمونی ایجاد می گردد.

خلاص شدن از شر سوزش سر دل به طور طبیعی

با استفاده از برخی مواد طبیعی که به راحتی در خانه های ما یافت می شوند، می توانیم به آسانی از این مشکل رهایی یابیم.

نوشیدن آب

اگر در نیمه شب دچار سوزش سر دل می شوید، ساده ترین درمان نوشیدن یک لیوان آب سرد است. آب، اسید معده را رقیق ساخته و پس از آن می تواند به راحتی از دستگاه گوارش شما تخلیه گردد.

به منظور تسکین فوری، دو قاشق چای خوری جوش شیرین را درون این آب بریزید. این کار تأثیر خنثی کنندگی بر روی اسید دارد.

لطفا توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به فشار خون بالا و زنان باردار باید از مصرف جوش شیرین اجتناب کنند.

مصرف سرکه

با وجود این واقعیت که سرکه سیب به خودی خود یک ماده اسیدی است، اما کاملاً یک درمان مؤثر برای مبارزه با این احساس سوزش است.

دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب ریخته و آن را با جرعه های کوچک میل کنید، جهت کسب بهترین نتایج، بایستی این مخلوط را به طور منظم همراه با وعده های غذایی خود مصرف کنید.

مراقبت از رژیم غذایی خود

غذاهای تند، مرکبات، گوجه فرنگی، شکلات، سیر، نوشیدنی های کافئین دار، الکل، و غیره، برخی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی هستند که معین شده است این احساس را بوجود می آورند. اجتناب از مصرف چنین مواد غذایی نه تنها سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه تعداد وقوع آن را هم به حداقل می رساند.

بسکمک از افراد مرتکب اشتباه مصرف شیر به هنگام تجربه این مشکل می شوند. شیر ممکن است که به طور موقت اثر تسکینی داشته باشد، اما با این حال، محتوای چربی و پروتئین آن تولید اسید موجود در معده را افزایش داده، در نتیجه علائم آن را بدتر می سازد. بنابراین، توصیه می گردد که از شیر کامل و دیگر محصولات لبنی دوری گزینید.

تغییر عادات غذایی خود

لازم است که تغییرات خاصی در عادات غذایی خود ایجاد کنید.

خوردن وعده های غذایی بزرگ و سنگین اغلب به سوزش سر دل منجر می گردد. بنابراین، سعی کنید در طول روز تعداد وعده ها را بیشتر و حجم آنها را کمتر و یا سبک بگیرید.

هنگام غذا خوردن، حتماً حالت نشسته و راست خود را حفظ کنید. با عجله و یا در حین تماشای تلویزیون غذا نخورید.

شام را زود صرف کنید. صرف شام بایستی دو ساعت پیش از رفتن به بستر باشد. این کار هضم غذا پیش از خواب را تضمین می سازد. صرف زود هنگام شام به تحت کنترل قرار دادن تولید اسید معده کمک خواهد کرد.

چگونه از شر سوزش سر دل در دوران بارداری خلاص شوید

این مشکل در زنان باردار بسیار معمول است. به جای مصرف هرگونه داروی بدون نسخه، همواره توصیه می گردد که به راه کارهای خانگی متوسل شوید.

بادام

جویدن چند عدد بادام هر روز صبح، احساس سوزش در قفسه سینه را بسیار تسکین می دهد. با این حال، بایستی حتماً پیش از فرو دادن آنها به خوبی جویده شوند.

زنجبیل

زنجبیل دارای اثری شگفت انگیز بر روی سلامت دستگاه گوارش است. می توان آن را در اشکال مختلف مانند پودر زنجبیل، ترشی زنجبیل، یا زنجبیل تازه مصرف کنید. هر مرتبه که احساس سوزش می کنید، یک تکه کوچک زنجبیل را بجوید. این کار اثر آرام سازی بر روی دیواره های مری داشته و ناراحتی را کاهش می دهد.

جوشانده گیاهی

چای گیاهی تهیه شده از نعناع و دانه آنیس درمان طبیعی بسیار عالی و فوق العاده ای است به این دلیل که غیر از داشتن اثر تسکین دهندگی، گاز و دیگر سموم ناخواسته بدن را از بین می برد. مصرف یک فنجان چای گیاهی با یک قاشق چای خوری عسل در صبح زود پیش از صرف صبحانه به کنترل احساس سوزش سر دل در تمام روز کمک می کند.

آب آلوئه ورا

بسکمک از افراد آلوئه ورا را به نام یکی از بهترین داروهای خانگی برای سوزش سردل در دوران بارداری به حساب می آورند. این آب اثر تسکین دهنگی بر احساس سوزش مری دارد. دو قاشق چای خوری از این آب را به طور روزانه در صبح پس از صرف صبحانه، بنوشید. کاملاً اطمینان حاصل کنید که آن را با شکم خالی نخورید.

برخی از نکات کلی

می توانید شانس وقوع آن در شب را با خوابیدن به صورت راست و صاف کاهش دهید. بالا نگاه داشتن سر خود با استفاده از چند بالش اضافی، بالاتنه را در حالتی رو به بالا حفظ خواهد کرد. این کار از برگشت اسید به مری جلوگیری می کند.

همچنین بسیار اهمیت دارد که از پوشیدن لباسهای تنگ در طول خواب اجتناب کنید. چنین لباس هایی فشار مضاعفی را بر روی معده وارد ساخته و محتوایات اسیدی مجبور به حرکت به سمت بالا می شوند.

با ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی، می توانید پیروز شده این مشکل را از خود دور سازید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 665

به "چگونه از شر سوزش سر دل خلاص شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شر سوزش سر دل خلاص شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید