تور آمریکا: رژیم غذایی مردم کشور کانادا

به گزارش وبسایت دانشجویی، رژیم غذایی مردم کشور کانادا، به واسطه تنوع بی نظیری از مناطق جغرافیایی و گستردگی طوایف مختلف در سراسر این کشور، از تنوع وسیعی برخوردار است. نکته جالب و قابل توجه در خصوص رژیم غذایی مردم این کشور، تفاوت ملموسی است که بین عادات غذایی هر منطقه جغرافیایی وجود دارد. در کنار رژیم غذایی که مربوط به ساکنین اولیه کشور کانادا (سرخپوستان اینویت و دورگه های ساکن کانادا) است، سه رژیم غذایی دیگری در این کشور وجود دارد که می توان به رژیم غذایی ساکنان انگلیسی، اسکاتلندی و فرانسوی اشاره نمود. رژیم غذایی سنتی کانادایی- انگلیسی که وابسته به بریتانیا و رژیم غذایی اسکاتلند است و رژیم غذایی سنتی فرانسوی- کانادایی که تکمیل شده رژیم غذایی فرانسوی است. کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در قرن نوزدهم و بیستم میلادی به شمار می رود و همین امر باعث ورود موج عظیمی از مهاجران غرب، مرکز و جنوب اروپا، شرق و جنوب آسیا و جزایر وابسته به دریای کارائیب به داخل این کشور شد. بنابراین پرواضح است که حضور مردمی از قاره های مختلف دنیا، باعث گسترش و زیادشدن رژیم غذایی منطقه ای در این کشور گردد.

تور آمریکا: رژیم غذایی مردم کشور کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ویژگی های رژیم غذایی مردم کانادا

اگرچه ظرف غذاهای اصلی که در رژیم غذایی مردم کشور کانادا تهیه و مورد مصرف قرار می گیرد، ممکن است دارای اصل و منشأ کانادایی باشد، بااین وجود تشخیص یک غذای اصیل کانادایی با توجه به مواد اصلی تشکیل دهنده که مورداستفاده قرار می گیرند، امری بسیار مشکل و غیرممکن خواهد بود. برخی از مردم کانادا مانند Joe Clark (یکی از اولین وزرای دولت کانادا)، عقیده داشتند که رژیم غذایی مردم کانادا همانند کولاژی (مجموعه ای از چیزهای به هم چسبیده که در واقع ربطی به هم ندارند) است از رژیم غذایی دیگر کشورها که با ورود مهاجران سراسر دنیا، به رژیم غذایی فعلی تبدیل شده است. همچنین وی اعتقاد داشت که رژیم غذایی کشور کانادا مرکب از رژیم های غذایی است. نه یک دیگچه ای از خوراک ملی بلکه یک دیسی که مجموعه ای از غذاها را در خود قرار داده است و هر فردی بنا بر ذائقه و سلیقه خود، آن را انتخاب و میل می نماید. غذاهای موجود در رژیم غذایی مردم کشور کانادا با انواع مختلفی از غذاها، سبک پخت وپز در مناطق مختلف جغرافیایی، روش های متفاوت آشپزی در دوران مختلف تاریخی که همگی همراه با موج گسترده ای از مهاجران وارد این کشور شده اند، مأنوس شده و شکل گرفته اند.

ساکنان اولیه کانادا

رژیم غذایی ساکنان اولیه کشور کانادا که در واقع رژیم غذایی سنتی این کشور را نیز تشکیل می دهد، بر مبنای ترکیبی از شکار حیوانات وحشی، غذاهای تهیه شده از انواع علف های خوراکی و محصولات کشاورزی و زراعی پایه ریزی شده است. ساکنان هر منطقه از کشور کانادا، اعم از نواحی بومی نشین و نخستین خانواده های ساکن در این کشور، سرخپوستان اینویت (مجموعه گروهی از فرهنگ ها مانند مردم بومی منطقه ای از قطب شمال که در کانادا، گرینلند و آلاسکا زندگی می نمایند) و دیگر مردمی که در سایر مناطق کانادا زندگی می نمایند، از مواد اولیه بومی و ذخایر محلی خود برای تهیه غذاهای مصرفی خود بهره می برند. البته هرکدام با توجه به سبک و روشی که مختص رژیم غذایی اصیل خودشان است، به تهیه و تدارک خوراک هایشان می پردازند.

پنکیک تهیه شده از شیره درخت افرا

به نظر می رسد، شیره گرفته شده از درخت افرا اولین ماده استفاده شده توسط ساکنین بومی اولیه مناطق شرق و شمال کشور کانادا است. شاید همین امر یکی از عواملی است که این کشور را در سراسر دنیا به یکی از عظیم ترین فراورینمایندگان شیره درخت افرا تبدیل نموده است. بومیان کانادا پس از دریافت شیره این درخت، آن را چندین مرتبه منجمد می نمایند تا با یاری سرمای شدید و انجماد آن، پیروز به تهیه شکر از این ماده غنی شوند. پرواضح است که این ماده غذایی، یکی از اولین و بیشترین مواد و ترکیبات اصلی در تهیه انواع غذاهای موجود در رژیم غذایی بومیان کشور کانادا باشد. یکی از رایج ترین مواد غذایی که در رژیم غذایی مردم سواحل غربی و شمال غربی کشور کانادا وجود دارد، ماهی سالمون است. این ماهی از مهم ترین غذاهایی است که توسط اولین محلی های ساکن در کشور کانادا و در کنار پستانداران دریایی مانند وال، دلفین، گراز ماهی (خوک دریایی)، گاو دریایی و ... مورد استفاده و مصرف قرار می گرفت. ماهی سالمون در گذشته به صورت خام و تازه مصرف می شد و امروزه گوشت آن را به قطعه های باریک برش زده و به صورت خشک مصرف می نمایند. با این روش به طور تقریبی حدود یک سال می توانند از این فراورده استفاده نمایند؛ بنابراین مصرف سالمون خشک شده به عنوان رایج ترین غذای بومی های کشور کانادا به دور از ذهن نخواهد بود.

agutak

گیاهی به نام بندق (سماق، یکی از بستنی های موردعلاقه مردم هند، بستنی تهیه شده از سماق است)، توسط بومیان سرخپوست که به نام سرخپوستان سالیش معروف هستند، از این ماده برای تهیه بستنی یا چیزی شبیه نوشیدنی قره قاط (نوشابه ای از مخلوط چند نوشابه ی دیگر)، استفاده می نمایند. متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که این ماده برای تونیک کلیوی (عملی که باعث تصحیح کیفی کار کلیه در بدن می شود)، بسیار مفید و ضروری است. در نواحی قطبی کشور کانادا به این غذای مقوی agutak (غذایی بسیار مقوی که در غرب کشور آلاسکا بسیار مورد مصرف قرار می گیرد. این غذا از مخلوط چندین ماده ازجمله چربی ماهی و حیوانات دیگر، تهیه می شود) گفته می شود. کارشناسان تغذیه در کشور کانادا معتقدند که سرخپوستان اینویت ساکن قطب، به دلیل استفاده از رژیم غذایی که منطبق بر محصولات و فراورده های زمینی و دریایی است، برای مدت زمان طولانی عمر می کردند. آن ها پیروی از برنامه غذایی که متشکل از ماهی و گیاهان علفی بوده است را از اصول و پیکره عادات غذایی خود دانسته و بر این اساس، بدون استفاده از خوراکی های چرب و مضر از زندگی سالم و طولانی تری نسبت به سایر مردم، بهره مند می شدند. خانواده های اینویت، اغلب از گوشت تازه مصرف می نمایند، ولی روش دیگری نیز در نگهداری و مصرف از گوشت در بین آن ها مرسوم است. آن ها در فصل زمستان و طبق روشی سنتی گوشت و چربی گرفته شده از آن را زیر زمین دفن نموده و پس از عملیات ارگانیکی که بر روی آن انجام می شود، در پاییز و سرمای بسیار زیاد زمستان از آن در تهیه خوراک های روزانه خود، استفاده می نمایند. سرخپوستان اینویت معمولا از این گوشت ها در تهیه استیک بهره می برند. گوشت های فراوری شده به این روش، معمولا تا سال آینده نیز سلامت خود را حفظ می نمایند و یکی از دغدغه های این مردم را در سرمای بی حد زمستان، رفع می سازد. ضروری است بدانید که گوشت پستانداران دریایی مانند شیرماهی، وال و ... از رایج ترین گوشت هایی است که به روش سنتی تهیه می شوند. البته پنیرهای بد بو یکی دیگر از مواد مصرفی در رژیم غذایی مردم کانادا (ساکنان اولیه) به شمار می رود.

muktuk

موک توک (muktuk: پوست و چربی یخ زده وال که به عنوان غذای سنتی سرخپوستان اینویت و اسکیموها محسوب می شود) یکی دیگر از غذاهایی است که به دو صورت خام و خوابانده شده در سس سویا مصرف می شود.

ulu

موک توک های ضخیم به راحتی و با یاری چاقوهای معمولی قابل برش و تکه شدن نیستند بنابراین سرخپوستان اینویت با یاری وسیله مخصوصی به نام اولو (ulu: این وسیله برای جدا کردن پوست حیوانات، کوتاه کردن موی بچه ها، تمیز کردن زائده سم حیوانات، برش زدن مواد غذایی سفت و در صورت لزوم استفاده در ساختن کلبه اسکیموها مورد استفاده قرار می گیرد) که از گذشتگان به جای مانده است، به قطعه قطعه کردن این فراورده مفید می پردازند.

سیب زمینی اسکیمویی (Claytonia tuberosa)

مصرف ماهی نیز در رژیم غذایی سرخپوستان اینویت به صورت آب پز، سرخ شده و حتی مانند گذشته به شکل خشک شده است. غذای معروف سیب زمینی اسکیمویی (خوراکی تهیه شده از یک گیاه خوردنی که در مناطقی از شمال کانادا و آلاسکا رشد می نماید. این گیاه اغلب در تهیه سیب زمینی معروف آلاسکایی و ساندویچ تخم مرغ صبحانه به کار می رود) و mousefoods (یا Anlleq یک غذای بومی است که برای مردم Yupik بسیار باارزش و مهم تلقی می شود. این غذا تشکیل شده از ریشه گیاهانی مانند تندرا که توسط موش هایی که زیر زمین زندگی می نمایند، در شبکه های زیرزمینی ذخیره می شوند به همین دلیل به نام غذای موش ها لقب گرفته اند) از دیگر خوراکی های رایج و پرمصرف در رژیم غذایی مردم قطب به شمار می آیند.

bannock

غذاهایی مانند bannock (نان یا کیک تهیه شده از آرد گندم یا جو)، ازجمله غذاهای رایج در بین اولین بومیان و سرخپوستان اینویت که به نظر می رسد توسط تاجران اسکاتلندی به این مردم معرفی شده است. گفته می شود بومیان به تجار اسکاتلندی محصولات حیوانی ازجمله پوست، گوشت و ... را فروخته و در عوض مواد اولیه زندگی و همچنین مواد خوراکی را دریافت می کردند.

bologna

علت مصرف رایج پودر شیر، نان bannock و سوسیس مخصوص بلوگنا (bologna: نوعی سویس دودی از گوشت خوک، که شبیه به سویس مارتادلا ایتالیا و با اقتباس از آن تهیه می شود)، توسط بومیان اولیه کشور کانادا، به دوران استعمارگری این کشور باز می شود. در آن موقع به دلیل تحریم استفاده از شکار حیوانات وحشی و ماهی گیری، نهادهای توزیع غذا به مردم سرخپوست خوراکی های جیره بندی شده را عرضه می کردند. البته بسیاری از رفتار و عادات زندگی بومیان آمریکایی، به دلیل استعمارگری دولتمردان به فراموشی سپرده شده است و بیشترا طبق روش های موجود در زندگی امروز، عادات غذایی خود را انتخاب نموده و در پیش گرفته اند. با این وجود هنوز هم هستند افرادی که با تکیه بر مواد اصلی بومی و قاره ای و بر اساس روش ها و دستورالعمل های سنتی گذشتگان، به تهیه و تدارک غذاهای خود می پردازند.

مهاجران اروپایی و تاثیراتشان بر رژیم غذایی کشور کانادا

Pozole-Rojo

مهاجران و بازرگانان مقیم کانادا که از جزیره های بریتانیا در این کشور اقامت کردند، تاثیرات شگرفی در دستورالعمل های مربوط به آشپزی و تهیه مواد اولیه اصلی، ایجاد کردند. رژیم غذایی انگلیسی -کانادایی از جمله رژیم هایی است که در بین مردم کشور کانادا مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که رژیم غذایی فرانسه -کانادایی توسط مهاجران کشور فرانسه که در جنوب استان کبک واقع در شرق کشور کانادا، شهر جدید برونزویک (یکی از سه استان مشرف به دریا در کشور کانادا و تنها دوزبانه های انگلیسی کانادایی که زبانشان به رسمیت شناخته شده است) و شمال استان انتاریو ساکن هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. رژیم غذایی ساکنین جنوب استان انتاریو نیز تاثیرات شگرفی از مهاجران هلندی و اسکاندیناوی دریافت نموده است. در استان های سرسبز کشور کانادا که به نظر می رسد جمعیت زیادی از شرق و شمال اروپا را در خود جای داده است از رژیم غذایی مردم کشور اوکراین، آلمان و هلند، تاثیرات قابل توجهی را دریافت نموده است. همچنین به طور قابل ملاحظه ای در برخی از مناطق داخلی بریتیش کلمبیا (یکی از استان هایی که در سواحل غربی کانادا قرار گرفته است) و سرزمین های جنگلی کشور کانادا رژیم غذایی گیاهخواران Dukhobors (گروهی از مسیحیان مذهبی که روسی تبار هستند)، مورد استفاده مردم آن منطقه قرار می گیرد. ساکنان شهر واترلو، استان انتاریو و مانیتوبا از غذاهای طبخ شده به سبک Mennonit (گروهی از مسیحیان که مخالف غسل تعمید هستند) و نژاد آلمانی را در برنامه غذایی خود مصرف می نمایند. غذاهای تهیه شده در برنامه روزانه ساکنین جزیره نیوفاوندلند و استان های حاشیه دریا در کشور کانادا، عمدتا از غذاهای بریتانیایی و ایرلندی اقتباس شده که اغلب با گوشت ماهی خشک و نمکی، گوشت گوسفند و گوشت خوک، طبخ می شوند. استان انتاریو، استان مانیتوبا و بریتیش کلمبیا نیز به طور جد، از رژیم غذایی سنتی انگلستان استفاده می نمایند.

schmoo torte

یهودیانی که به کشور کانادا مهاجرت کردند در اواخر سال 1800 میلادی نقش مهم و قابل توجهی را در آشپزی مردم کشور کانادا ایفا کردند. نان شیرینی و گوشت دود اندود منترال، از جمله خوراکی های معروف مهاجران یهودی است که از هواداران بسیاری نیز برخوردار است. در شهر وینی پگ و استان مانیتوبا، کیک پنیر فوق العاده لذیذ و خوش طعمی توسط یهودیان تهیه و تدارک دیده می شود که این خوراکی خوشمزه در سراسر کشور کانادا از شهرتی باور نکردنی برخوردار است. به نظر می رسد آن ها دستورالعمل تهیه آن را از آشپزان شهر نیویوک فرا گرفته اند. همچنین می توان شهر وینی پگ را مهد فراوری شماری از غذاهای بکر و ناب مانند schmoo torte (یکی از دسرهای غرب کشور کانادا است. این دسر نوعی کیک است که از شکر، تخم مرغ، آرد، گردو، کرم، کارامل و آجیل های دیگر تهیه می شود)، نان روغنی و پنیر خامه ای دانست.

مهاجران شرق آسیا

نکته جالب توجهی در خصوص غذاهای چینی طبخ شده در کشور کانادا وجود دارد. این ظرف غذاها بیش از آنکه به عنوان یک غذای چینی شناخته شوند، به طرز باورنکردنی تلفیقی از غذاهای کانادایی یا شمال آمریکاست که با روش و دستورالعمل های آشپزی چینی، در کنار بهره مندی از رژیم غذایی چین، غذاهای جدید و جالبی نیز اختراع شده و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. این غذاها با توجه به ذائقه و سلیقه ی مردم همان ناحیه تهیه و مصرف می شود. رستورا ن های چینی که در هر منطقه از کشور کانادا مشغول فعالیت و عرضه غذاهای موجود در رژیم غذایی خود هستند، رژیم غذایی چینی کانادایی را در سراسر کشور کانادا منتشر نموده و تنوع بی نظیری از انواع غذاهای عالی و با کیفیت را منطقه به منطقه به مردم ارائه می دهند. تاریخ حضور غذاهای چینی که در سراسر کشور آمریکا و مناطق مختلفی از کشور کانادا به وفور یافت می شود، به سال 1870 میلادی در بندر ونکوور باز می شود. به نظر می رسد برای نخستین بار در این شهر غذاهای چینی (غذاهای فرعی که در کنار غذاهای اصلی استفاده می شوند مانند انواع چاشنی، ترشی جات و شیرینی و ...) به ساکنین کانادا معرفی شده است.

غذاهای ملی در کانادا

با توجه به حضور مهاجران بسیاری از سراسر دنیا و حضور رژیم های غذایی چندگانه در این کشور، وجود تنوع خارق العاده ای از انواع غذاهای بومی و منطقه ای امری بدیهی و مسلم خواهد بود. با این وجود غذاهایی نیز در رژیم غذایی مردم کشور کانادا به چشم می خورد که می توان از آن ها به عنوان یک غذای ملی و خاص کشور کانادا نام برد. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین و در عین حال رایج ترین این خوراکی ها و غذاهای متنوع خواهیم پرداخت.

Poutine

یک ظرف غذای کانادایی سرچشمه گرفته از استان کِبِک در شرق کانادا که با استفاده از سیب زمینی سرخ نموده، و تکه هایی از پنیر تهیه شده از شیر ترش (پنیر تهیه شده از شیر ترش که به صورت قطعات کوچک تهیه برش داده می شود. معمولا در تهیه انواع غذاهای محلی و بیشتر در مناطقی از غرب کانادا، شمال غربی و غرب کشور امریکا استفاده می شود) که بر روی آن قرار داده می شود تهیه می شود. معمولا مقداری از آب گوشت را برای طعم و مزه ای بهتر به Poutine اضافه می نمایند.

Kraft Macaroni & Cheese

غذایی تهیه شده از ماکارونی و پنیر که به نام مک (mac) نیز مشهور است، بسیار لذیذ و خوش طعم به نظر می رسد. این غذا در کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان و ایرلند به عنوان خوراکی رایج و پرطرفدار شناخته شده است. در کشور کانادا آن را درون پاکت های مخصوصی بسته بندی نموده و به مردم عرضه می نمایند. از دلایل استقبال مردم از این غذا، آماده سازی سریع آن است که با صرف مدت زمانی بسیار کم، غذایی لذیذ و دوست داشتنی را میل خواهند کرد.

Smoked beef sandwich

ترکیب گوشت گوساله با جو و تهیه یک غذای خوش عطر و لذیذ هدیه ای است از شهر زیبای منترال که به عنوان خوراک آماده مورد استفاده مردم قرار می گیرد. این غذا از دو تکه نان یک اندازه و ضخیم که لابه لای آن ها را از گوشت گوساله برش زده و برش هایی از برگ فلفل تند، تشکیل شده است. ضخامت این غذا یا در واقع ساندویچ از ویژگی های منحصربه فرد آن است.

Pierogi

این غذای لذیذ، نوع دیگری از دامپلینگ های (غذای تهیه شده از خمیر گندم که لای آن را از مواد خوراکی دلخواه پر نموده و بخار پز می نمایند. البته گاهی اوقات در آب هم آن ها را می پزند) معروف شرق قاره اروپا به شمار می آید. دامپلینگ هایی انباشته از انواع خوراکی های خوش طعم مانند انواع گوشت، آجیل، میوه و سبزیجات معطر که به صورت تازه یا خشک استفاده می شوند.

Ketchup chips

یکی دیگر از خوراکی های معروف و پر مصرف در کشور کانادا است که با برش های بسیار نازکی از سیب زمینی تهیه می شود.

Nova Scotian Donair

غذایی که در کشور کانادا به نام دونر (دونر کباب معروف کشور ترکیه) مشهور است نخستین بار در سال 1970 میلادی در شهر Nova Scotia این کشور به مردم ارائه شد. این غذا بسیار لذیذ و از جمله غذاهای دوست داشتنی بین مردم کشور کانادا به شمار می رود. ماده اصلی این غذا گوشت قرمز و در برخی مواقع گوشت مرغ است.

California roll

غذای پیچ که معمولا با استفاده از خیار، گوشت خرچنگ و میوه آوکادو و در برخی از کشورها با یاری موز و انبه تهیه می شود. در واقع این غذا نوع دیگری از سوشی غذای معروف کشور ژاپن است.

معروف ترین غذاهای منطقه ای

با توجه به در دسترس بودن تمام مواد اولیه و اصلی که در رژیم غذایی مردم کانادا مورد استفاده قرار می گیرد، هر منطقه از این کشور با توجه به تاریخچه مختص خود و بر اساس مواد بومی موجود در همان منطقه، غذایی منحصربه فرد و ویژه ای را در برنامه غذایی خود طبخ و آماده می سازد که شاخصی از رژیم غذایی آن ها به شمار می آید. برخی از غذاهای تهیه شده با توجه به مناطق مختلف در کشور کانادا از شهرت بسیاری در سراسر این کشور برخوردار است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

Caribou stew

در رژیم غذایی شهرهایی مانند انتاریو، کبک و نواحی شمالی کشور کانادا خوراکی بسیار لذیذ و محبوب تهیه می شود که نمادی از یک غذای مقوی و مغزی محسوب می شود. مردم این کشور برای تهیه این غذا از گوشت، هویج، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، کرفس و سیر استفاده می نمایند.

Berry Jam

berry jam (مربای تهیه شده توسط میوه هایی از خانواده توت و انگور)، معروف ترین خوراکی مناطق کوهستانی و سرزمین های سرسبز و جنگلی کشور کانادا به شمار می آید. شهرت این مربای لذیذ در سراسر کشور کانادا ستودنی است و معمولا عضو جدایی ناپذیر صبحانه مردم کانادا در فصل تابستان محسوب می شود.

Pancake topping

در سراسر دنیا تنوع بی نظیری از انواع پنکیک توسط مردم تهیه و مصرف می شود که با توجه به ذائقه و مواد اولیه در دسترس به طبخ آن می پردازند. با توجه به آماری که برخی از متخصصای آشپزی اعلام نموده اند، بیش از 120 نوع پنکیک با طعم های متفاوت و مواد اولیه متنوع تهیه می شود. اما اصلی ترین ماده ای که برای پخت یک پنکیک خوش مزه مورد احتیاج است، آرد، تخم مرغ، شکر و مقداری کره خواهد بود. می توان در تهیه این خوراکی لذیذ که معمولا در وعده صبحانه میل می شود، گونه های مختلفی از میوه های تازه نیز اضافه نمود.

Smoked goldeye

غذایی که با استفاده از ماهی آب های شیرین تهیه می شود، یکی دیگر از خوراکی های رایج در مناطق سرسبز و جنگلی کشور کانادا است که در نوع خود فوق العاده و لذیذ به شمار می رود. نکته جالب و مهمی که در تهیه این غذا رعایت می شود، دود اندود کردن ماهی قبل از طبخ آن است. شکار گونه های مختلفی از حیوانات وحشی هنوز هم در کشور کانادا، رایج و توسط مردم این کشور انجام می شود. گرچه در مناطق شهری بخصوص شهرهای مرکزی کشور کانادا، به ندرت و در مقیاس کمتری به شکار حیوانات وحشی می پردازند. با این وجود غذاهای بسیاری در رژیم غذایی مردم این سرزمین وجود دارد که با گوشت این قسم از موجودات، تهیه می شوند. مصرف گوشت گوزن، آهو، گوزن دم سفید، گوزن شمالی در سراسر کشور کانادا به عنوان یک فرهنگ مهم و جز اولین عادات غذایی مردم این کشور محسوب می شود. در رژیم غذایی مناطقی از کشور کانادا مانند شمال، شهرهای دریایی، جزیره نیوفاوندلند و لابرادو گوشت فوک، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مردم این نواحی از کشور کانادا غذاهای متعددی بوسیله گوشت این حیوان زیبا تهیه می نمایند که در نوع مشهور و رایج آن می توان به گوشت کبابی و سرخ شده دنده فوک اشاره نمود. شکار مرغ وحشی شبیه مرغابی، غاز،کبک و نوعی پرنده به نام باقرقره نیز در بین مردم کانادا رایج و مرسوم است. البته به نظر می رسد که شکار خرس و سگ آبی نیز در برخی از مناطق این کشور انجام شده و مردم از گوشت آن ها برای تهیه برخی از خوراک های خود استفاده نمایند. هرچند تنها شکارچیان این حیوانات به مصرف گوشت خرس و سگ آبی علاقه دارند و دیگر مردم کانادا، تمایلی به مصرف آن نشان نمی دهند.

Sockeye

سواحل غربی کشور کانادا، زیستگاه تنوع فوق العاده ای از ماهی سالمون است که می توان به Sockeye (نوعی ماهی سالمون)، Coho (ماهی کوهو) و Tyee (گونه ای از ماهی سالمون) اشاره نمود. بدیهی است که مصرف گوشت این آبزیان در تهیه انواع غذاهای دریایی در سطح وسیعی صورت پذیرد. قارچ زرد خوردنی، خرچنگ دریایی و سماروق گرده افشان از انواع قار چ هایی است که در رژیم غذایی مردم کشور کانادا مورد مصرف قرار می گیرد. کشور کانادا یکی از فراوری نمایندگان پنیر نیز به شمار می رود. پنیرهای فراوریی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر اینکه به عنوان یکی از مواد پرمصرف در رژیم غذایی مردم این کشور به شمار می رود، از نمونه کالاهایی است که به دیگر کشورهای دنیا صادر می شود.

نان و شیرینی

Rye bread

جو یکی از غلاتی است که در کشور کانادا و با بهره گیری از آب و هوای این کشور، با رشد قابل ملاحظه ای همراه است. این گیاه مفید در درجه حرارت بسیار پایین رشد نموده و به عنوان یک محصول طبیعی کشور کانادا محسوب می شود. مردم این کشور با استفاده از آرد تهیه شده از جو، نانی نرم و نسبتا سبک تهیه می نمایند که معمولا در هنگام استفاده از خوراک های آبکی یا در هنگام صرف صبحانه از آن استفاده می نمایند.

Butter tarts

یک نمونه از شیرینی های کوچک که در رژیم غذایی مردم کانادا بسیار پرطرفدار و محبوب است. آن ها از این تارت خوش مزه به عنوان دسر استفاده می نمایند. در تهیه این تارت فوق العاده لذیذ از کره، شکر، شربت غلیظ و تخم مرغ استفاده می شود.

Montreal-style bagel

یک نوع متمایز و کاملا متفاوت از نان شیرینی های حلقوی شکل تهیه شده با دست، شبیه به نان های حلقوی که در کشور آمریکا تهیه می شود. تفاوت نان های منترال با نانی که در آمریکا طبخ می شود، در طعم و ظاهر آن ها است. مردم کشور کانادا این نان ها را کوچک تر، باریک تر، شیرین تر و متراکم تر، با سوراخی عظیم تر و همواره بر روی اجاق های چوبی طبخ می نمایند.

Bakeapple Pie

پای سیب پخته شده، یکی دیگر از دسرهای ناب و بکر جزیره نیوفاوندلند و استان کبک در کشور کانادا است. در واقع اسم پای سیب، اصطلاحی است که در بین مردم کشور کانادا در خصوص این دسر خوش مزه به کار می رود. در تهیه این پای می توان به جز سیب، از انواع میوه ها نیز استفاده کرد. ولی مردم کانادا معتقدند که پای سیب، شباهت بسیاری از نظر طعم و عطر به پای تمشک دارد. تنها با این اختلاف که چاشنی استفاده شده در تهیه پای سیب کم تر از پای تمشک است.

Coffee Crisp

به نظر می رسد که اغلب مردم کشور کاندا علاقه شدیدی به مصرف شکلات های فرمی داشته باشند. اما یکی از شیرینی هایی که در بین مردم این کشور از هواداران بسیاری برخوردار است، Coffee Crisp شیرینی با روکشی تهیه شده از شکلات، قهوه وشیر است که از طعم بی نظیر و فوق العاده ای برخوردار است.

Maple-flavoured things

به جرئت از Maple-flavoured things می توان به عنوان سمبلی در بین خوراکی های کشور کانادا، یاد کرد. این خوراکی (شیره ی) خوش طعم، در سراسر کشور کانادا تهیه و یافت می شود. شیرینی هایی که بر پایه شیره درخت افرا تهیه شده و یکی از منحصربه فردترین خوراکی های موجود در رژیم غذایی مردم این کشور به شمار می آیند. در واقع کشور کانادا را مهد فراوری انواع تارت ها و شیرینی های تهیه شده از شیره درخت افرا می نامند.

Jos. Louis

کیک های شکلاتی که در کشور کانادا تهیه می شود، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شیرینی هایی است که در رژیم غذایی مردم این کشور وجود دارد. یک کیک شکلات سرد، همراه با پوششی سفید در داخل آن که بسیار لذیذ و دوست داشتنی است، طعمی خاطره انگیز را برای مردم کشور کانادا به ارمغان می آورد.

غذاهای خیابانی

هنگامی که در بیشتر شهرهای اصلی و مهم کشور کانادا مانند شهر مونترال، فروش غذاهای خیابانی مخصوصا غذاهای منطقه ای و بومی برای عرضه به مردم، صورت می پذیرد، مصرف این نوع غذاها به صورت محسوس و کاملا برجسته در بین مردم این کشور رواج پیدا خواهد نمود. غذاهای مخصوص هر منطقه در کشور کانادا توسط فروشندگان خیابانی در دسترس مردم تمامی شهرهای کشور قرار می گیرد و آن ها به راحتی می توانند در هر نقطه از سرزمین شان به مصرف غذای بومی مناطق دیگر بپردازند و از طعم و مزه بی نظیر آن ها لذت ببرند. بنابراین فروش پوتین (poutine) غذای معروف استان کبک، یا سوسیس مخصوص شهر اونتاریا و خیلی از غذاهای منطقه ای دیگر در تمام شهرهای عظیم کشور کانادا، امری عادی و بسیار مورد پسند ساکنین آن است.

Shish taouk

در شهر مونترال فروشندگان خیابانی، شماری از غذاهای مخصوص از جمله Shish taouk (غذایی تشکیل شده از مرغ که از غذاهای رایج در شهر مونترال و شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا محسوب می شود. معمولا این غذا همراه با نان پیتا سرو می شود)، هات داگ مخصوص مونترال و ساندویچ فلافل را به مردم ارائه می دهند. جالب است بدانید که این فلافل های معروف عربی، در سراسر شهر ونکوور بسیار معروف و در سطح گسترده ای به فروش می رسد. تکه هایی از پیتزای معروف مردم ایتالیا نیز بیشتر ین غذای رایج و مورد علاقه مردم این شهر به شمار می رود. سوشی نیز دیگر غذای خیابانی است که در شهر ونکوور کانادا در کنار دیگر غذاهای خیابانی با استقبال کم نظیر مردم روبرو شده و هواداران زیادی را از آن خود نموده است.

Shawarma

شاورما (Shawarma: غذایی تهیه شده از گوشت که بیشتر در کشورهای عربی مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا از گوشت بره، مرغ، بوقلمون، گوسفند، گوساله یا مخلوطی از تمام گوشت های ذکر شده تهیه شده و با نان مخصوص سرو می شود) غذایی است که در سراسر شهر اتاوا به عنوان غذای رایج خیابانی مورد مصرف قرار می گیرد.

دونر کباب (Dooner Kebab)

دونر کباب نیز از غذاهای محبوب مردم Halifax محسوب می شود که در انواع مختلف تهیه شده و برای فروش به آن ها عرضه می شود.

وعده های غذایی

حضور رستورا ن هایی مجلل و شیک در کشوری چند ملیتی مانند کانادا، همانند الگویی فرهنگی در حوزه غذا است که به غذاهای کانادایی موجود در رژیم غذایی مردم این کشور، عینیت و تعریفی تعیین می بخشد. در واقع این رستوران ها به مردم سایر ملل دنیا معنای واقعی غذاهای تهیه شده در این کشور را معرفی می نماید. به طور کلی می توان گفت که بیشتر مردم ساکن در کانادا می توانند از یک برنامه غذایی که شبیه به برنامه غذایی مردم آمریکا و اروپا است، بهره مند شوند؛ برنامه غذایی که به غذای غربی مشهور است. این عادات غذایی همراه با مجموعه ای از محصولات لبنی و گیاهی، گوشت حیوانات پرورش یافته در مزارع مانند گوشت گوساله و مرغ، غذاهای پخته شده یا میوه های تازه و سبزیجات، و همچنین مصرف بحث برانگیز شکر و نمک از شاخص های اصلی وعده های غذایی مردم این کشور شناخته می شوند. مردم این کشور معمولا به طور استاندارد از سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام استفاده می نمایند.

صبحانه

مردم کشور کانادا اولین وعده غذایی خود را با صبحانه در اوایل صبح آغاز می نمایند. آن ها این وعده غذایی را کمی پس از بیدار شدن از خواب میل می نمایند و در واقع غذایی است کامل که می تواند مقدار انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را برای مردم فراهم سازد. متاسفانه تعداد زیادی از مردم کشور کانادا ارزش بسیار کمی برای مصرف صبحانه قائل بوده و در نتیجه کوشش بسیاری برای آماده کردن این وعده غذایی نمی نمایند. این امر باعث شده است که در بسیاری از شهرهای کشور کانادا، صبحانه که یکی از کامل ترین وعده های غذایی در تمام رژیم های غذایی دیگر ملل به شمار می رود، به یک نیم وعده در روز تبدیل شود. صبحانه سنتی در رژیم غذایی مردم کشور کانادا از تخم مرغ های نیمرو شده، سوسیس خوک کباب شده، سیب زمینی سرخ شده یا در برخی موارد کباب شده، نان تست، پنکیک های فوق العاده، شیره درخت افرا، صبحانه حبوبات و فرنی جو تشکیل می شود. که به نظر وعده غذایی کامل، مغزی و پر انرژی است.

پنکیک توت فرنگی

در حالیکه امروزه این صبحانه سنتی فوق العاده در بین آن ها منسوخ و به فراموشی سپرده شده است. صبحانه ای که مردم کشور کانادا از آن استفاده می نمایند تنها شامل یکی از خوراک های ذکر شده بوده و از نظر آن ها فردی که از این صبحانه استفاده می نماید، کار بی فایده و غیر معمولی را انجام داده است.

ناهار

این وعده ی غذایی در رژیم غذایی مردم کشور کانادا به عنوان یک وعده سبک شناخته شده است که به طور سنتی در ساعت 12:00 ظهر میل می شود. در این موقع از روز بیشتر مردم کانادا در محل کار خود هستند و غذای خود را در آن محل، صرف می نمایند. همین امر سبب شده است که بسیاری از مردم کشور کانادا در هنگام صرف ناهار از غذاهای سبک و غذاهایی که با روشی کاملا آسان و در زمانی کوتاه تهیه می شوند، استفاده نمایند. از این رو می توان به غذاهایی مانند انواع سالاد، ساندویچ های حاضری و ساده و حتی سوپ اشاره نمود. البته گاهی اوقات آن ها ترک عادت نموده و به خوردن غذایی سنگین و مفصل روی می آورند. و این در زمانی رخ می دهد که یا از مدت زمان بیشتری برای تهیه غذای خود بهره مند هستند یا از طرف دوستان و عزیزان خود، به یک ضیافت محبت آمیز و گروهی دعوت شده باشند. در اینصورت غذاهایی که برای میل کردن انتخاب می شود معمولا سنگین بوده و شاید قابل تشخیص با غذاهایی که در وعده شام خود مصرف می نمایند، نباشد.

شام

یکی از عظیم ترین و مهم ترین وعده غذایی در رژیم غذایی مردم کشور کانادا به شمار می آید. در این وعده غذایی که اهمیت بسیاری برای مردم این کشور دارد، غذاهایی سنگین، مفصل و در واقع تجملی تر از وعده سبک ناهار برای خانواده در نظر گرفته می شود. در واقع آن ها اعتقاد دارند که بعد یک روز طولانی کاری، مصرف غذایی لذیذ و مفصل در کنار اعضای خانواده، لذت بردن از لحظات ناب خانوادگی و تجدید قوای جسمانی برای آغاز یک روز کاری دیگر، بسیار لازم و ضروری است. این تمایل برای درست کردن یک وعده غذایی لذیذ و باب میل به معنی آن است که مردم کانادا گرایش زیادی به داشتن یک وعده غذایی کاملا متفاوت از آنچه که در هنگام ناهار یا صبحانه مصرف می نمایند دارند. و این نتیجه ای جز سخت کردن تهیه یک شام منحصربه فرد کانادایی در بر نخواهد داشت. به هرحال مردم این کشور در هنگام وعده شام سعی می نمایند از غذایی با کیفیت بسیار بالا و در خور یک فرد کانادایی استفاده نمایند. خوراکی های تهیه شده در این وعده غذایی عمدتا از غذاهای گوشتی لذیذ مانند سینه مرغ، استیک، گوشت خوک کبابی و برش خورده، همبرگر، گوشت گوساله پخته شده یا کباب شده، در کنار ظرف غذاهایی از انواع سبزیجات پخته شده مانند هویج، هلو، حبوبات سبز، کلم بروکلی، ذرت و گل کلم، همچنین سرو غذاهایی از خانواده غلات مانند برنج، پاستا، نان و سیب زمینی تشکیل می شوند. مطمئا ترکیب و تدارک این همه غذاهای متنوع در نوع خود بسیار جالب و در عین حال کمی مشکل خواهد بود. در تهیه این مقاله سعی شد در حد توان و با استفاده از منابع متعدد، آنچه که در خصوص رژیم غذایی مردم کشور کانادا وجود دارد برای شما عزیزان بازگو نموده و توضیح جامعی از آن را ارائه دهیم. قطعا حضور گرم و سبز شما دوستان گرامی و نقطه نظراتتان ، در کامل تر شدن این مقاله بسیار مفید خواهد بود. تهیه شده خبرنگارانمنبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 263

به "تور آمریکا: رژیم غذایی مردم کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آمریکا: رژیم غذایی مردم کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید