کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 600 هزار بریتانیایی تا ورود ویروس انگلیسی به آلمان

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرها از اروپا حاکی از آن است که ویروس جدید کرونا در آلمان هم مشاهده شده و وزارت بهداشت انگلیس هم از واکسیناسیون حدود 600 هزار انگلیسی علیه کرونا خبر داده است.

کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 600 هزار بریتانیایی تا ورود ویروس انگلیسی به آلمان

با ما سفر کنید و با تور پاییز 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همراه با شیوع انواع جدید و جهش یافته آن در اروپا در آستانه کریسمس دردسرها و نگرانی های زیادی را برای مقامات و شهروندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

412 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز (آدینه) از ابتلای 25533 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و 412 مرگ کرونایی جدید اطلاع داد.

ترس بیشتر شهروندان آلمانی از عوارض واکسن کرونا

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود دو سوم آلمانی ها اعلام نموده اند که می خواهند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

این نظر سنجی که توسط انستیتو یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده نشان می دهد که 32 درصد شهروندان آلمانی می خواهند بعد از شروع واکسیناسیون به سرعت واکسینه شوند و 33 درصد هم می خواهند ابتدا منتظر تاثیرات و عوارض احتمالی آن روی افراد واکسینه شده بمانند و بعد واکسن بزنند. 19 درصد هم با تزریق این واکسن مخالف و 16 درصد هم هنوز تصیمی نگرفته اند.

نتایج ین نظر سنجی نشان می دهد که بیشتریت 57 درصدی شهروندان آلمانی از تاثیرات جانبی این واکسن هراسانند. تنها یک سوم شهروندان دراین باره نگرانی ندارند.

قرار است از روز یکشنبه واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در آلمان شروع گردد.

600 هزار انگلیسی علیه کرونا واکسینه شدند

وزارت بهداشت انگلیس هم اعلام نموده که تا به حال 600 هزار نفر در این کشور واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

292 مرگ روزانه کرونایی در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته اعلام کردند که در 24 ساعت 21643 نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 292 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونای انگلیسی به آلمان هم رسید

در آلمان هم برای اولین بار نوع انگلیسی ویروس کرونا دیده شده است. به گفته مقامات ایالتی یک زن آلمانی در ایالت بادن- وورتمبرگ به این ویروس مبتلا شده و به قرنطینه خانگی رفته است.

توقف ارتباطلات هوایی بین انگلیس و برزیل

برزیل هم به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس موقتا ارتباطات هوایی خود با این کشور ا متوقف نموده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در لتونی و لیتوانی

در کشورهای لیتوانی و لتونی هم با وجود محودیت های سختگیرانه آمار مبتلایان روزانه برای دومین روز پیاپی رکورد بالایی را بدست آورد.

بر اساس اطلاعت نهادهای بهداشتی در لیتوانی روز پنج شنبه 3799 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند و در لتونی هم 1270 مبتلای جدید روزانه گزارش شده است.

33 مورد آلودگی به ویروس کرونای انگلیسی در دانمارک

در دانمارک هم تا به حال 33 مورد از ابتلا با ویروس کرونای انگلیسی شناسایی شده است.

افزایش چشمگیر قاچاق مواد مخدر در آلمان در دوران کرونا

بر اساس اطلاعات محققان در جریان بحران کرونا قاچاق مواد مخدر به وسیله اینترنت و بازار در آلمان افزایش چشمگیری داشته است. این خبر را رئیس انجمن پلیس فدرال جنایی آلمان (BDK) اعلام نموده است.

پاپ فرانسیس هم مراسم سنتی کریسمس را با حدود 100 شرکت نماینده تحت شرایط کرونایی برگزار کرد.

عبور شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 2 میلیون نفر

شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا هم از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور که شب گذشته اعلام شد در عرض 24 ساعت 18040 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 505 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جانسون مهار ویروس جدید کرونا را بسیار سخت ارزیابی کرد

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم مهار نوع جدید ویروس کرونا که با سرعت زیادی شیوع پیدا می نماید را بسیار سخت ارزیابی کرد. وی در عین حال بر لزوم کنترل این ویروس تاکید نمود.

آمریکا تست منفی کرونا را برای مسافران بریتانیا اجباری کرد

دولت آمریکا اعلام نموده است که از روز دوشنبه همه مسافرانی که از بریتانیا قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، باید تست ویروس کرونای آنها منفی اعلام شده باشد.

بر اساس این گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا همه شرکت های هواپیمایی را ملزم نموده است که تنها مسافرانی را می توانند به مقصد ایالات متحده جابجا نمایند که تا 72 ساعت پس از ترک بریتانیا تست ویروس کرونای آنها منفی باشد

جدیترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 2527509 نفر به کرونا مبتلا شده و 62268 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 2188587 نفر به کرونا مبتلا شده و 69625 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2009317 نفر به کرونا مبتلا شده و 70900 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1869610 نفر به کرونا مبتلا شده و 49824 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1614326 نفر به کرونا مبتلا شده و 29681 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 239

به "کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 600 هزار بریتانیایی تا ورود ویروس انگلیسی به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 600 هزار بریتانیایی تا ورود ویروس انگلیسی به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید