پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند، نه مردم استقبال می نمایند، نه بانک ها

به گزارش وبسایت دانشجویی، بانک عامل بخش مسکن آمار جدیدی از خانه سازی دولتی در قالب طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار داشت.

پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند، نه مردم استقبال می نمایند، نه بانک ها

به گزارش دنیای اقتصاد، در گزارشی که در این زمینه منتشر شده، اعلام شده است: تا به امروز 805 هزار و 765 نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند. بعلاوه از انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزار و 475 میلیاردتومان خبر داده شده است.

بر اساس این گزارش، مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده 47 هزار و 216 میلیاردتومان است که از این مقدار تسهیلات، 30 هزار و 172 میلیاردتومان از محل تسهیلات و 17 هزار و 44 میلیاردتومان از محل آورده واریز شده است. تا به امروز نیز با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزار و 475 میلیاردتومان قرارداد منعقد شده است.

آمار اعلام شده از سوی بانک تخصصی حوزه مسکن نشان دهنده دو نکته مهم در مورد شرایط پیشرفت طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است. نکته اول مربوط به آمار واقعی از روند پیشرفت این طرح است. با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین منابع تامین مالی ساخت این واحدها، تسهیلات بانکی است، آمار بانک تخصصی حوزه مسکن نشان می دهد، تنها به حدود 200 هزار واحد مسکونی از این طرح تا به امروز وام پرداخت شده است.

از آنجا که این بانک بیشترین سهم و بالاترین عملکرد به لحاظ وام دهی برای اجرای این برنامه را دارد و بعلاوه آماری از عملکرد سایر بانک ها در این زمینه اعلام نشده است می توان گفت، آمار پرداخت وام طرح نهضت ملی مسکن تا به امروز عملا معادل حدود یک پنجم کل واحد هایی است که باید در سال اول، ساخته می شده است.

از سوی دیگر، تعداد متقاضیان پای کار این طرح نیز هنوز به یک میلیون متقاضی نرسیده است. بر اساس آنچه اعلام شده است حدود 800هزار متقاضی این طرح اقدام به افتتاح حساب در بانک عامل بخش مسکن نموده اند، این در حالی است که بیش از یک سال از شروع ثبت نام برای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال سپری شده است. بعلاوه، تعداد وام های پرداختی تا به امروز، معادل حدود یک چهارم تعداد متقاضیان پای کار این طرح و افرادی است که اقدام به افتتاح حساب و واریز آورده اولیه خود برای این واحد ها نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1036

به "پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند، نه مردم استقبال می نمایند، نه بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند، نه مردم استقبال می نمایند، نه بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید