نقش امارات در شکست مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت

به گزارش وبسایت دانشجویی، مخالفت امارات و درخواست این کشور برای سهمیه بیشتر فراوری باعث شکست مذاکرات اوپک و متحدانش در رسیدن به توافق برای افزایش فراوری شد.

نقش امارات در شکست مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، اوپک و متحدانش در پی مخالفت یکی از اعضای کلیدی و به خطر افتادن اتحاد این ائتلاف مذاکرات عرضه نفت را به روز دوشنبه موکول کردند.

مذاکرات این ائتلاف به خاطر تأکید امارات برای افزایش سهمیه فراوری آن، بدون رسیدن به هیچ قراردادی جهت افزایش عرضه نفت به انتها رسید، این مسئله که مذاکرات را به روز دوم کشانده بود، می تواند مدیریت این گروه بر بهبود بازار نفت پس از بحران کرونا را به خطر بیندازد.

مذاکرات در روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد. آمریکا در خصوص افزایش قیمت بنزین با بالا رفتن قیمت نفت تا 75 دلار در هر بشکه ابراز نگرانی نموده است.

شکست ائتلاف اوپک پلاس در توافق بر سر افزایش فراوری، بازار را تحت فشار خواهد گذاشت و قیمت نفت را بالاتر می برد، ولی یک سناریوی دیگر هم وجود دارد: اگر اتحاد این ائتلاف کلاً از بین برود، مانند اتفاقی که در جنگ قیمت سال گذشته افتاد، قیمت نفت سقوط خواهد نمود.

طبق گفته آرمیتا شن از مؤسسه مشاوره انرژی اسپکتس در لندن: مسئله فعلی نشانه واضحی از مقاصد امارات است. آن ها دستورالعمل آشکاری برای افزایش فراوری دارند و در پی نفوذ بیشتر هستند.

ابوظبی در 2020 قصد ترک اوپک را داشت تا بتواند نفت بیشتری فراوری کند و از سرمایه گذاری میلیارد دلاری در توسعه ظرفیت فراوریش سود ببرد. مخالفت امارات در جلسات اوپک پلاس نشان می دهد آن ها هنوز هم هم همین نیت را دارند.

بیشتر اعضای اوپک پلاس موافق پیشنهاد افزایش فراوری روزانه 400 هزار بشکه ای پس از ماه اوت و تمدید این قرارداد تا انتها 2022 هستند.

ولی امارات میخواهد مبنای فراوری خود را که سهمیه فراوری با توجه به آن محاسبه می گردد، افزایش دهد و مبنای فعلی را ناعادلانه می داند و تا وقتی که با این درخواست موافقت نگردد اجازه عقد قرارداد را نمی دهد، به این ترتیب 700 هزار بشکه در روز به فراوری امارات اضافه خواهد شد.

قیمت نفت خام در پی بهبود تقاضا 50 درصد در امسال میلادی افزایش یافته است. فرایند رشد تقاضای نفت در زمان حاضر سریع تر از افزایش عرضه نفت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 545

به "نقش امارات در شکست مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش امارات در شکست مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید