صنعتی شیرین که با روح و روان شما بازی می کند!

به گزارش وبسایت دانشجویی، تا حالا چقدر تونستین در برابر خرید و خوردن شکلات مقاومت کنید؟ چند ساعت، چند هفته، چند روز، یا چند ماه؟

صنعتی شیرین که با روح و روان شما بازی می کند!

به نظرم مقاومت در برابر نخوردن شکلات اون هم از نوع سوئیسیش خیلی سختیه. اگر هم که رژیم باشین دیگه بدتر!

در خوشمزه بودن و متنوع بودن شکلات lindt شکی نیست، اما چطور این شکلات هیجان انگیز خلق شد رو با هم میخونیم.

LINDT CHOCOLATE

این شکلات چنان مورد توجه قرار گرفت که تا سال 1859 اشپرونگلی و پسرش توانستند دومین فروشگاه شیرینی فروشی با وسعت بیشتر را در Zurichs Paradeplatz راه اندازی کنند. امروز می توانید از فروشگاه شکلات Sprüngli در همان مکان بازدید کنید.

Rudolf Sprüngli-Ammann

جرقه زده شد

داستان از سال 1845 آغاز می شود. شیرینی پزی دیوید اشپرونگلی-شوارتز (David Sprüngli-Schwarz) و پسرش رودولف اشپرونگلی-امان (Rudolf Sprüngli-Ammann)، یک فروشگاه شیرینی فروشی کوچک در Marktgasse شهر قدیمی زوریخ داشتند.

اونها تصمیم گرفتند اولین کسانی باشند که در بخش آلمانی زبان سوئیس، شکلات را به شکل جامد تولید می کند. دو سال پس از اولین فروش آنها با استخدام ده کارگر از نانوایی کوچک خود به کارخانه ای در هورگن منتقل شدند.

تور سوئیس

وی برای تأمین بودجه لازم، شرکت خصوصی خود را به Chocolat Sprüngli AG تبدیل کرد. در همان زمان به وی گزینه خرید کارخانه کوچک اما معروف شکلات رودولف لینت با مبلغ 1.5 میلیون فرانک طلا در برن پیشنهاد شد.

این مرحله جسورانه نه تنها کارخانه، بلکه اسرار تولید و نام تجاری Rodolphe Lindt را به شرکت جوان Sprüngli تغییر داد که اکنون نام خود را به Aktiengesellschaft Vereinigte Berner und Zürcher Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli تغییر داد و بدین ترتیب Lindt & Sprüngli AG، برندی که امروزه می شناسیم، به جهان آمد.

Lindt & Sprüngli factory

Werdmühle, 1870

یوهان رودولف اشپرونگلی-شیفرلی پسر بزرگ دیوید، کارخانه شکلات سازی را از پدرش گرفت. یوهان که یک کارآفرین دوراندیش و ماجراجو بود ابتدا کارخانه موجود در Werdmühle را توسعه داد و آن را با مدرن ترین امکانات موجود تجهیز کرد.

با این حال او به سرعت فهمید که سایت اجازه هیچ فضایی برای توسعه بیشتر را ندارد. بنابراین او یک زمین مناسب در کیلچبرگ در دریاچه زوریخ جستجو و پیدا کرد و در سال 1899 کارخانه جدیدی را در آنجا ساخت.

انقلاب شکلات LINDT

پیش از فروش تجارت خود، رودولف لینت قبلاً به عنوان سازنده درجه یک شکلات برای خود نامی داشت. در سال 1879 تقریباً به طور تصادفی بر روی کلید تصفیه شکلات برخورد کرد. او به خود مأموریت داده بود شکلات را به غذایی آسانتر برای خوردن تبدیل کند، زیرا در آن زمان کاملا سخت و جویدنی بود و مانند شکلاتی نبود که امروزه تقریباً در هر مغازه ای پیدا کنیم.

لینت از اشتباه خود درس گرفت و اندکی پس از آن دستگاهی اختراع کرد به نام لانگ کونچ long conche که از آن برای مخلوط کردن و توزیع کره کاکائو در داخل شکلات استفاده می شد. long conche که وی با آن کار می کرد یک روز کامل طول می کشید تا یک تن شکلات تولید کند. لینت هنگامی که کارخانه خود را در زوریخ فروخت، تمام راز و رمز این دستگاه مخروطی را هم فروخت.

لینت چندین شبانه روز ناموفق را سپری کرد. تلاش کرد و نتوانست شکلات خود را خوش طعم کند، اما تنها زمانی که ماشین های خود را یک شب در حال کار گذاشت، فرایند کند شدن را کشف کرد. صبح لینت به جای یافتن انبوهی از شکلات های خراب، متوجه شد که این شکلات ها بوی فوق العاده ای می دهند و در دهان آب می شوند و طعم های قوی ای از آنها آزاد می شود. melting chocolate وی خیلی زود به معروفیت رسید و به معروفیت جهانی شکلات سوئیسی کمک شایانی کرد.

فاکتورهای رشد صنعت در سوئیس

تله کابین استریس هورن

کارتون هایدی =نوستالژی بچگی

در سال 1905 رودولف لینت و نزدیکانش، آگوست و والتر لینت از شرکت بازنشسته شدند. این اتفاق سبب نقض قرارداد جفت دوم کارخانه شکلات سازی آنها به نام A. & W. Lindt در شهر برن شود. این اقدام قانونی هزینه و استرس زیادی را به وی متحمل کرد.

در سال 1905 Lindt درگذشت و Lindt & Sprüngli AG به راستا رو به رشدشان ادامه دادند و توانستند تا سال 1915 سه چهارم شکلات خود را به بیست کشور در سراسر جهان صادر می کرد.

بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، شکلات Lindt & Sprüngli بسیار مورد تقاضا قرار گرفت. در دهه های بعدی این شرکت با توسعه و خرید بیش از چندین کسب و کار ملی در انگلیس، آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا، شکلات های Lindt را به جهان عرضه کرد.

تور مجذوب کننده اروپا

امروزه Lindt & Sprüngli حدود 370 مغازه شکلات فروشی، کافه و محل کار در سراسر جهان دارد. جایگاه آنها به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان شکلات در جهان کاملاً مطمئن است، همه اینها به لطف مردی است که برای اولین بار کشف کرد چگونه مواد شیرین در دهان ما آب شود.

امروزه این گروه سایت های تولید خود را در سوئیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا (دو سایت: Lindt و Caffarel)، ایالات متحده آمریکا (چهار سایت: Lindt ، Ghirardelli ، Russell Stover) و در اتریش تشکیل شده داده اند. همچنین شرکت های فروش و توزیع و دفاتر فروش در پنج قاره. Lindt & Sprüngli همچنین محصولات خود را از طریق یک شبکه گسترده و توزیع کننده در سراسر جهان به بازار عرضه می کنند.

شما بیشتر کدوم طعم این شکلات ها رو دوست دارید؟ ترجیح شما شکلات های lindor هست یا شکلات های Excellence یا همه شکلات های لینت؟

بی شک وقتی شما وارد مغازه این شکلات فروشی بی نظیر بشید سرتون گیج میره از این همه تنوع

واقعا انتخاب بین اون همه شکلات کار سختیه!

بهترین بخش های فرانسه، ایتالیا و آلمان را در نظر بگیرید، ه...

ادامه مطلب

به پر طرفدار ترین مقصد در تور سوئیس خوش آمدید. لوگانو، یک ...

ادامه مطلب

دریاچه های شفاف همچون آینه، کوه های سفیدپوش بی خاتمه و روستا...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 900

به "صنعتی شیرین که با روح و روان شما بازی می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعتی شیرین که با روح و روان شما بازی می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید