نقاط قوت طرح جهش فراوری دانش بنیان، امکان تصویب در ماه رمضان

به گزارش وبسایت دانشجویی، دکتر محمد مهدی زاهدی در مورد طرح جهش فراوری دانش بنیان به خبرنگاران اظهار کرد: طرح جهش فراوری دانش بنیان بعد از تصویب به کمیسیون آموزش و تحقیقات رفته تا چکش کاری گردد.

نقاط قوت طرح جهش فراوری دانش بنیان، امکان تصویب در ماه رمضان

وی اضافه نمود: جهش فراوری برای شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان امری اجتناب ناپذیر است و اگر بخواهیم به دوران شکوفایی در بیانیه گام دوم برسیم ناگزیریم در خط اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم و این طرح ضروری به نظر می رسید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین حمایت از شرکت های دانش بنیان، استارت آپها، مراکز خلاق و نوآوری امری لازم است که در این راستا طرح جهش فراوری دانش بنیان برای حمایت از این مراکز علمی و دانش بنیان طراحی شده و در جلسات مجلس، کلیات آن به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح نقاط قوتی دارد، گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان در زمینه واردات و صادرات دانش بنیان و انجام کنترل های لازم برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه فراوری در داخل، از بخش های این طرح است که قرار است کمیته ای برای نظارت بر این موضوع تشکیل گردد و بر این امر نظارت کند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع بعدی این طرح ارتباط صنعت و دانشگاه است که الزاماتی در این طرح برای نزدیک شدن دانشگاه و صنعت در نظر گرفته شده. این موضوع به نفع دانشگاه و صنعت است که ارتباط مؤثر بین این دو شکل بگیرد.

وی اضافه نمود: در چکش کاری این طرح بندهایی که مغایر اصول قانون اساسی است باید یا حذف یا اصلاحاتی در آن صورت بگیرد که مغایر با این قانون نباشد؛ و البته ممکن است موارد جدیدی نمایندگان مجلس پیشنهاد دهند که حتماً باید این موارد مورد آنالیز قرار بگیرند.

به گفته زاهدی، ما مصر هستیم هر چه سریع تر این طرح به تصویب برسد اما بستگی به تصمیمات هیأت رئیسه کمیسیون دارد.

وی در مورد زمان تصویب این طرح گفت: امیدواریم در ماه رمضان این اتفاق بیافتد و طرح جهش فراوری دانش بنیان مصوب گردد؛ البته که اپیدمی کرونا در تأخیر تصویب طرح بی تأثیر نبوده است.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، حداکثر 4 ماه پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان قاعدتاً این طرح اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 417

به "نقاط قوت طرح جهش فراوری دانش بنیان، امکان تصویب در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط قوت طرح جهش فراوری دانش بنیان، امکان تصویب در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید