تور چین: مخالفت دولت آمریکا با فراوری تراشه اینتل در چین

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، به گفته منابع مطلع، این شرکت پیشنهاد نموده بود ویفرهای سیلیکونی را در یک کارخانه خود واقع در چنگدو (در چین) بسازد. امکان شروع این عملیات از سرانجام 2022 وجود داشت. اما مقامات کاخ سفید به علت مسائل امنیتی احتمالی به شدت با این طرح اینتل مخالفت کردند.

تور چین: مخالفت دولت آمریکا با فراوری تراشه اینتل در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از آنجا که اینتل باید برای افزایش فراوری از دولت بودجه بگیرد، نظر آن در جهت برنامه های شرکت تأثیرگذار است. به نوشته بلومبرگ اینتل گفت پس از مذاکره با مقامات دولتی هم اکنون هیچ برنامه ای برای فراوری ویفرهای سیلیکونی در چین ندارد و در عوض مشغول آنالیز راه چاره های دیگر است.

این شرکت آمریکایی در بیانیه ای به بلومبرگ نوشته است: اینتل و دولت بایدن اهداف مشترکی برای رفع کردن کمبود میکروتراشه ها در صنایع را دارند. ما چند روش را با دولت آنالیز کردیم.

احتمالاً یکی از روش های مذکور سرمایه گذاری در کارخانه هایی است که ویفر سیلیکونی در آمریکا و اروپا می سازند. در این میان دولت بایدن همچنان درباره استفاده فناوری در چین با شک و تردید برخورد می نماید و به همین دلیل اخیراً سیاست های دوره دونالد ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در مورد محدود کردن استفاده دولت ها از برندهای چینی توسعه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 762

به "تور چین: مخالفت دولت آمریکا با فراوری تراشه اینتل در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: مخالفت دولت آمریکا با فراوری تراشه اینتل در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید