طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه به 3 روش رستورانی و خوشمزه

به گزارش وبسایت دانشجویی، اگر شما هم جزو هواداران غذاهای دریایی هستید، فرصت تجربه کردن مزه فیله ماهی با طعم انبه را نباید از دست بدهید. انبه جزو میوه هایی است که به خاطر عطر فوق العاده و طعم ملایمی که دارد، در غذاهای مختلف از گرفته تا ، و دیپ ها و حتی برای درست کردن و و شیرینی به کار می رود. در این مقاله از در طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه را به 3 روش به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه به 3 روش رستورانی و خوشمزه

طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه فیله ماهی با سالسا انبه

فیله ماهی سفید یا تیلاپیا: 400 گرم

سالسای انبه: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پیاز: 1 عدد میانه

مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه

برای تهیه فیله ماهی با سالسای انبه، بعد از آماده کردن فیله ها، باید آن ها را کف سینی فر بگذارید و با مواد دیگر بپوشانید. فویل را روی فیله ها بپیچید و آن را به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا نرم گردد و بپزد. اگر شما هم می خواهید از طعم این غذای ساده و سریع لذت ببرید، مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه، پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت نگینی ریز یا خلالی باریک خرد کنید. بهتر است از پیاز بنفش بهره ببرید. فر را روشن نموده و روی دمای 190 درجه سانتی گراد یا 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم گردد.

مرحله دوم: فیله ها را با دیگر مواد در فویل بپیچید

کف سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید و با کمی روغن یا کره، سطح فویل را چرب کنید. فیله های ماهی را کف سینی قرار دهید، به شکلی که روی هم قرار نگیرند. روی فیله ها را با سالسای انبه بپوشانید، طوری که کل سطح فیله ها را آغشته کند. در آخر، پیازها را روی فیله های ماهی پخش کنید.

مرحله سوم: فیله های مزه دار شده را در فر بپزید

بعد از این که همه مواد تمام شدند، فویل ها را روی فیله ها و مواد روی آن ها برگردانید و مطمئن شوید که به خوبی فویل را پیچیده اید و مایعی از آن خارج نمی گردد. سینی فر را در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا فیله ها مغزپخت شوند و طعم انبه را به خود بگیرند. سپس ماهی را از فر بیرون بیاورید و آن را به همراه برنج یا با نان، سرو کنید.

طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه تازه (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

زمان مورداحتیاج برای پخت: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه فیله ماهی با طعم انبه

فیله ماهی بدون استخوان: 450 گرم

انبه: 1 عدد کامل (رسیده و شیرین)

فلفل دلمه ای سبز: 1 عدد

فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد

پیاز قرمز: 1 عدد

روغن نباتی یا کره: 1 قاشق غذاخوری

آرد ذرت: 1 قاشق چای خوری

سس سویا: 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

گشنیز و سبزی های معطر تازه: به مقدار دلخواه برای تزیین

مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه تازه

در این روش از دستور پخت فیله ماهی با انبه، به جای سالسا انبه از تازه استفاده می گردد. در این روش ابتدا ماهی با آرد ذرت سوخاری و سرخ می گردد و سپس با دیگر مواد در فویل پیچیده شده و در فر پخته می گردد. برای مشاهده جزییات پخت این غذای خوشمزه، مراحل تهیه این غذا را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در اولین قدم، مواد را آماده کنید. کف یک سینی یا ظرف مسطح و پهن را آرد بپاشید و تکه های ماهی را در آن بغلتانید، طوری که کل سطح ماهی، به آرد آغشته گردد. پوست پیاز را بگیرید و آن را خرد کنید. فلفل های قرمز و سبز را از وسط برش بزنید و دانه های داخل آن را بیرون بیاورید. فلفل ها را به قطعات ریز خرد کنید.

مرحله دوم: فیله های ماهی را سرخ کنید

در یک تابه کمی روغن بریزید و فیله های ماهی را سرخ کنید. هر دو طرف فیله ها را که سرخ کردید، حرارت را قطع کنید. فر را روشن نموده و روی دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالب فر را یک فویل آلومینیومی بپوشانید و فیله های ماهی را در آن قرار دهید.

مرحله سوم: انبه و دیگر مواد را به فیله ها اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه، پوست انبه را بگیرید و آن را با چنگال پوره کنید. سپس پوره ها را روی سطح ماهی بریزید، به طوری که کاملا به پوره انبه آغشته گردد. پیاز و فلفل های دلمه ای را روی سطح ماهی بریزید. آبلیمو و سس سویا را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: فیله های ماهی را در فر بپزید

فویل را روی مواد برگردانید و آن را بپیچید. سپس قالب را در فر بگذارید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا ماهی بپزد و طعم مواد به خورد آن برود. سپس فیله های ماهی را از فر بیرون بیاورید و آن را سرو کنید.

مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه (روش سوم)

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه فیله ماهی با طعم انبه

فیله ماهی: 1 کیلوگرم

ترشی انبه: 1 قاشق غذاخوری

شیر نارگیل: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

زنجبیل تازه: یک تکه 3 سانتی متری

سیر خرد شده: 2 حبه

فلفل دلمه قرمز: نصف یک فلفل کامل

فلفل دلمه سبز: نصف یک فلفل کامل

پودر کاری: 2 قاشق غذاخوری

روغن یا کره گیاهی: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

گشنیز خرد شده: به مقدار دلخواه (برای تزیین)

مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه

در این شیوه پخت، از یک سس که با شیر نارگیل و ترشی انبه درست می گردد، برای طعم دادن به فیله ماهی استفاده خواهد شد. در اصل این غذا، نوعی خورش ماهی است و با مواد مختلف طعم دار و خوشمزه می گردد. با ما همراه باشید تا مراحل تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در اولین قدم، پیاز، فلفل دلمه سبز و قرمز را به قطعات میزان هم خرد کنید. مقداری روغن را کف تابه بریزید و بعد از داغ شدن، فلفل ها و پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و نرم شوند. سپس زنجبیل را رنده کنید و به همراه فلفل و پودر کاری به مواد داخل تابه بیفزایید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه، مواد بپزند.

مرحله دوم: سس غذا را درست کنید

در مدتی که مواد در حال تفت خوردن در تابه هستند، آنها را چند بار هم بزنید تا ته نگیرند، سپس شیر نارگیل را اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه، حرارت را بالا ببرید تا شیر نارگیل آغاز به جوشیدن کند.

مرحله سوم: فیله های ماهی را مزه دار کنید

در این حین، فیله ها را در قطعات بزرگ خرد کنید و در یک کاسه بریزید. روی آنها را نمک و فلفل بپاشید. آبلیمو را روی فیله ها بریزید و همه جای آن را آغشته کنید. سپس ترشی انبه و گشنیز را با فیله ها ترکیب کنید. (می توانید از 1 ساعت قبل فیله ها را مزه دار کنید.)

مرحله چهارم: فیله ها را بپزید

بعد از اینکه فیله ها به مواد آغشته شدند و سس غذا آماده شد، فیله های طعم دار شده را به سس در حال جوشیدن اضافه کنید. حرارت را پایین بیاورید و اجازه دهید ماهی ها به مدت 10 دقیقه داخل سس بپزند تا نرم شوند. بعد از پخت می توانید این غذای خوشمزه را با برنج یا نان سرو کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه از چه ماهی استفاده کنیم؟

نوع ماهی به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد و می توانید از ماهی سفید، تیلاپیا، سالمون، ماهی شیر، حلوا و … بهره ببرید. فقط بهتر است ماهی های بدون استخوان را به کار ببرید.

فیله ماهی با طعم انبه چه مدت زمان احتیاج به پخت دارد؟

این غذا را می توانید به عنوان یک ناهار یا شام سریع و راحت تهیه کنید. چون در مدت 10 تا 15 دقیقه می پزد و زمان زیادی هم برای آماده سازی احتیاج ندارد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 979

به "طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه به 3 روش رستورانی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه به 3 روش رستورانی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید