سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی، خسارت 10 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرنگاران/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: استان کرمان از ظرفیت های عظیمی در حوزه انرژی خورشیدی برخوردار است اما تا به امروز از این نوع انرژی به خوبی استفاده نشده و مجموع استفاده از این نوع انرژی در استان به 100 مگاوات نمی رسد.

سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی، خسارت 10 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان

دکترحسین مهرابی ظهر امروز 27 مهرماه در جلسه مربوط به انرژی خورشیدی در استانداری کرمان اظهار کرد: استان کرمان از ظرفیت های عظیمی در حوزه انرژی خورشیدی برخوردار است اما تا به امروز از این نوع انرژی به خوبی استفاده نشده و مجموع استفاده از این نوع انرژی در استان به 100 مگاوات نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان گذشته 10 هزار میلیارد تومان خسارت خاموشی های برق به صنایع استان کرمان، اضافه کرد: این در حالی است که می توان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین برق استان را تا حد زیادی انجام داد. ضمن اینکه این اراده در استان ایجاد شده که از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان بهره برداری شود.

مهرابی شرح داد: اراضی خشک شده زیادی در شمال استان کرمان وجود دارد که می شود از این اراضی برای احداث نیروگاه خورشیدی استفاده کرد و باید مالکان زمین های کشاورزی خشک شده را تشویق به مشارکت در طرح کرد.

به گزارش خبرنگاران، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی در استان کرمان یک ضرورت است و وزیر نو نیرو به این موضوع اهمیت داده و قرار است 10 هزار مگاوات انرژی تنوپذیر را طی چهار سال تولید کند که کار بزرگی است.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته جلسه ای با وزیر نیرو در کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم و استان نیز باید مقدمات کار را فراهم کند تا از این تصمیم وزیر و ظرفیت استان بهره برداری مناسب شود ضمن اینکه این موضوع با برگزیدگان این صنعت در میان گذاشته شده و در حال برنامه ریزی برای تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان کرمان هستیم.

طبیب زاده اظهار کرد: راهی جز این نداریم که برای آینده استان از ظرفیت انرژی های تنوپذیر استفاده کنیم؛ قیمت تمام شده برق در نیروگاه های سیکل ترکیبی بسیار بالاست و سرمایه گذاری در انرژی های خورشیدی هزینه ها را نیز کاهش می دهد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو باید برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی را به قیمت واقعی بخرد و به موقع هم پول پرداخت کند تا سرمایه گذار تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه شود.

همچنین مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه گفت: قیمتی که وزارت نیرو برای برق انرژی خورشیدی معین کرده، پایین است و به همین دلیل سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.

وی با بیان اینکه مجوزهای زیادی در استان کرمان برای احداث نیروگاه خورشیدی داده اما عملیاتی نشده است، گفت: تابستان امسال خاموشی برق خسارت غیرقابل جبرانی به صنایع زد که خیلی از این خسارت ها هیچ وقت جبران نمی شود.

حسینی نژاد شرح داد: برنامه ریزی شده تا صنعت برای احداث نیروگاه های خورشیدی اقدام کند 2500 مگاوات برق، از طریق واحدهای صنعتی استان تولید شود تا این واحدها در صورت خاموشی مسئله ای نداشته باشند و باید آنها را به سمت استفاده از انرژی خورشیدی ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 712

به "سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی، خسارت 10 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز کرمان از انرژی خورشیدی، خسارت 10 هزار میلیاردی خاموشی ها به صنایع استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید