عایدی بالای کره جنوبی از گردشگران چینی

به گزارش وبسایت دانشجویی، کره جنوبی از حضور حدود 6 میلیون توریست چینی و بازدید آنان از نقاط مختلف این کشور توانسته است 25 میلیارد عایدی کسب کند.

عایدی بالای کره جنوبی از گردشگران چینی

موسسه تحقیقات مالی ال.جی کره جنوبی روز پنجشنبه در گزارشی اظهار داشت که رقم بدست آمده سه برابر عایدی حاصله از صنعت توریستی این کشور طی چهار سال اخیر بوده است.

گزارش می افزاید، در مجموع 5 میلیون و 980 هزار چینی در سال 2015 میلادی به کره جنوبی سفر نموده اند که نسبت به سال 2012، نشان دهنده رشد 40.6 درصدی است.

بر اساس این گزارش، ارزش افزوده ناشی از توریستان ورودی به کره جنوبی در این مدت حدود 12 تریلیون و 580 میلیارد وون (واحد پول کره) تخمین زده شده که معادل 0.8 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور است.

بعلاوه اعلام شده که ورود این تعداد توریست به داخل کره جنوبی، باعث ایجاد 194 هزار و 277 شغل در سال 2015 شد که این رقم معادل نزدیک به سه برابر شغل های موجود در این کشور در سال 2011 است.

پیش بینی شده چنانچه همین شرایط و فرایند حفظ گردد، انتظار می رود تعداد توریستان چینی در کره جنوبی در سال 2020 از رقم 15 میلیون نفر عبور نموده و مجموع عایدی حاصله از این صنعت، به 50 میلیارد دلار برسد.

البته این پیش بینی ها ممکن است در نتیجه مسائل سیاسی و دیپلماتیک تغییر نموده و نرخ متقابل ارزهای دو کشور نیز می تواند بر این ارقام و بعلاوه اندازه خرید توریستان چینی در سفر به کره جنوبی اثرگذار باشد.

کارشناسان حوزه توریستی کره جنوبی معتقدند که برای افزایش جذب توریست چینی، صنایع توریستی محلی این کشور باید بیش از پیش بر ارتقای کیفیت خدمات خود تمرکز داشته باشند.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که چینی های توریست در سال گذشته میلادی (2015) نزدیک به 215 میلیارد دلار برای سفر به کشورها و منطقه ها مختلف جهان هزینه نموده اند که این رقم نسبت به یک سال قبل تر، 53 درصد رشد داشته است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 784

به "عایدی بالای کره جنوبی از گردشگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی بالای کره جنوبی از گردشگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید