خیاطیان: باورمندی به توان نخبگان، پیش احتیاج غلبه بر مسائل مزمن کشور است

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران (پانا) - رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به توان بالای نخبگان کشور در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری بر ضرورت باورمندی نظام حکمرانی به توان شبکه نخبگانی کشور تاکید نمود و این باور را پیش زمینه غلبه بر مسائل دیرپای کشور دانست.

خیاطیان: باورمندی به توان نخبگان، پیش احتیاج غلبه بر مسائل مزمن کشور است

به گزارش روابط عمومی مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری، محمدصادق خیاطیان، در مراسم الحاق ناوهای گرز و خنجر به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز باید به این باور برسیم که مسائل مزمن و ساختاری کشور با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت اندیشه و عمل جوانان نخبه قابل حل است.

وی با اشاره به ساخت ناوهای گرز و خنجر به دست محققان شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی و الحاق آن به ناوگان دریایی ارتش، توضیح داد: خوشحالیم که نیروی دریایی پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی در عرصه نوآوری پیش قدم شده و با میدان دادن به نخبگان و جوانان و استفاده از ظرفیت اکوسیستم دانش بنیان کشور، در حال تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی است.

خیاطیان ادامه داد: نیروی دریایی با این اقدام ارزشمند خود، نه در شعار که در عمل در راستای حمایت از نخبگان و توسعه فناوری در کشور که از شعارهای رئیس جمهوری و دولت سیزدهم هم هست، گام برداشته است و قطعا این عزم و اراده، ظرفیت بزرگی را برای تقویت توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان را سیاست قطعی دولت سیزدهم دانست و با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف برپا شده بود، یادآور شد: در حاشیه این بازدید مدیران بعضی از شرکت های دانش بنیان به رئیس جمهور گلایه کردند که باوجود برخورداری شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی از دانش فنی و توان تولیدی بالا، متاسفانه بعضی بخش های دولتی و کسانی که باید خریدار فناوری های این شرکت ها باشند، کمتر از توان این شرکت ها استفاده می نمایند.

خیاطیان اضافه نمود: رئیسی در واکنش به این گلایه، همان جا طی دستوری همه بخش های دولتی را موظف کردند از توان داخلی به خصوص در شرکت های دانش بنیان استفاده نمایند. ایشان تاکید کردند در صورت وجود نمونه داخلی از یک محصول، هیچ بخشی از دولت حق ندارد از نمونه خارجی مشابه آن استفاده کند.

وی این دستور رئیس جمهور را نشانه اراده ویژه دولت برای توسعه اقتصاد نوآوری دانست و اظهار داشت: با حمایت ویژه دولت و شخص رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان، بسیار امیدواریم که دیگر شاهد این دست گلایه ها نباشیم و در عمل هم همه بخش های زیرمجموعه دولت و حاکمیت از این شرکت ها حمایت نمایند.

رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری از اهتمام معاونت علمی ریاست جمهوری به توسعه شرکت های دانش بنیان در سالهای گذشته تشکر کرد و گفت: امیدواریم همه بخش های کشور قدر این جوانان نخبه و این نیروی بزرگ کشور را بدانند و از ظرفیت آنها در توسعه مالی کشور از جمله افزایش توان دفاعی کشور استفاده نمایند.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم با حضور خیاطیان رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران 3600 و کارخانه نوآوری صنایع دریایی هم بهره برداری شد

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 795

به "خیاطیان: باورمندی به توان نخبگان، پیش احتیاج غلبه بر مسائل مزمن کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیاطیان: باورمندی به توان نخبگان، پیش احتیاج غلبه بر مسائل مزمن کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید