سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی امروز در رویداد جذب سرمایه در حوزه دارو و فرآورده های دارویی تحت عنوان دوشنبه های استارت اپی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار گشت، گفت: بعد از حوزه مواد مخدر و سلاح به عنوان حوزه های مخرب، صنعت دارو سودآورترین حوزه در جهان به شمار می رود.

سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده است

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه صنعت دارو از پیچیدگی و دانش فنی بالایی برخوردار است، گفت: همین موضوع باعث شده که در جهان کمتر به حوزه دارو روی بیاورند.

قانعی با بیان اینکه شرایط فعالیت در زمینه دارو خوب است خاطرنشان کرد: با مراجعه به بورس می بینیم که شرایط سرمایه گذاری در حوزه دارو بد نیست و علی رغم اینکه قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو در 5 سال اخیر صورت نگرفته اما شرایط فعالیت در این حوزه خوب است.

وی با بیان اینکه در این دوران کرونا دیدیم که بسیاری از شرکتها به زمینه دارو و تجهیزات ورود پیدا کردند گفت: در هر بحرانی، عرصه دارو و واکسن جای خود را حفظ نموده به طوریکه در بد ترین حالت، شرکت ها و فعالان دارویی کمترین خسارت ها را دیده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: فناوری دارویی در ایران در شرایط خوبی قرار گرفته است و دارویی وجود ندارد که ظرف یک سال در کشور فراوری نگردد.

به گفته وی، به عنوان مثال در حوزه کرونا نیز همه موارد جدید در ظرف کمتر از یک سال فراوری شدند.

قانعی گفت: وقتی فناوری آغاز به کار می نماید سهم آن در سرمایه گذاری بالا نیست اما وقتی از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار می گردد، صندلی خود را بالا می بیند.

وی افزود: ضروری است که سرمایه گذاران به فناوران اعتماد نمایند و ببینند که کدام حوزه سودآورتر است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید نمود: تجربه طی این چند سال نشان داده با توجه به اقتصاد معیوب کشور، سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده و رشد خوبی نیز داشته است.

وی تاکید نمود: فناوران ما می توانند در حوزه غذا و دارو، واکسن دام و طیور و داروهای دامی فعالیت نمایند چراکه این کار انتها ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 245

به "سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید