دست کمک به دشتکمک ادامه دارد

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی یادداشتی که در روزنامه همشهری امروز شنبه هشتم آذرماه 1399 به چاپ رسیده در نخستین سالگرد عروج جهادگر مدرسه ساز حسین علیمرادی با گرامیداشت یاد و خاطره وی، از فعالیت های خیرخواهانه و جهادگرانه وی تقدیر کرد. این یادداشت در اینجا نیز منتشر می گردد.

دست کمک به دشتکمک ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، متن این یادداشت به توضیح زیر است:

یک سال از درگذشت غمبار حسین علیمرادی، جوانی عاشق میهن و کارهای خیر که درس ایثار، از خود گذشتگی و فداکاری را طور دیگری معنا کرد، سپری شد و ما ناگزیر به پذیرش فقدان این خیّر نیک اندیش بنا بر مشیت الهی هستیم. زیرا اوست که حیات و ممات را معین می نماید و چه سعادتی دارند آنهایی که در گذر عمر زودگذر، توشه ای ارزشمند از خود به یادگار می گذارند و نام نیک شان در دنیای فانی جاودان می ماند. حسین علیمرادی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی بود و همه او را با کانون خیریه این دانشگاه می شناختند، کانون خیریه ای که مدت ها دبیری آن را برعهده داشت.

حسین علیمرادی از جمله افراد نیک اندیش و سعادتمندی بود که با دیدن محرومیت های دانش آموزان منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان، نتوانست بی تفاوت بماند و عزمش را جزم کرد تا محرومیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان این منطقه برطرف کمد. او برای رسیدن به هدف والایش به همت جمعی از دوستانش موسسه مردم نهاد دست یاری به دشتیاری را تاسیس کرد و بخش اعظمی از زندگیش را در این موسسه گذراند. او با اینکه محل سکونت و تحصلیش در پایتخت بود اما اغلب در منطقه دشتیاری حضور داشت. حسین معتقد بود در جامعه امروز ما بحث فرهنگ کار خیر اندکی کمرنگ شده و دانشجویان باید کوشش نمایند تا این فرهنگ در جامعه دوباره احیا و نهادینه گردد و خود در این راه پیشقدم شد. او که هم و غمش دشتیاری بود، پس از تاسیس موسسه دست یاری به دشتیاری با فعالیت های شبانه روزیش، دغدغه اش علم و جهاد علمی در این منطقه بود. علیمرادی در گفت وگو با رسانه ها بارها گفته بود که هدفم آبادانی کامل340 مدرسه منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان با 32 هزار دانش آموز است. اینجا عده ای دست روی دست نگذاشته اند، دست توی دست هم گذاشته اند، تو هم دستت را بیاور و دستت را دست یاری کن.

حسین علیمرادی همچون صدها هزار خیر مدرسه ساز دریافت که برای پیشرفت کشور باید به امر آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم بیش از پیش توجه گردد. به همین دلیل هدفش را آبادانی کامل مدارس منطقه دشتیاری با یاری خیرین بیان کرد و تا آخرین لحظه عمرش در این راه خداپسندانه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

و اکنون یک سال از عروج حسین علیمرادی، یاریگر دشتیاری و بزرگمرد نیک اندیش و جهادگر می گذرد. جوانی که عشق به کار خیر، به ویژه یاری به مدرسه سازی در مناطق محروم را هرگز فراموش نکرد و در کارزار زندگی مخلصانه گام در راستا نوع دوستی نهاد و خاتمه هم در همین راه مقدس جان به جان آفرین تسلیم کرد. امید که اعمال پاک و خیرخواهانه اش دستگیرش باشد. دست یاری به دشتیاری یادگاری ارزشمند علیمرادی است که راه او را ادامه خواهد. سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز بر عزم خویش در تامین فضاهای آموزشی و پرورشی مناسب در دشتیاری و دیگر مناطق با استفاده از یاری های خیرین محترم، منابع اقتصادی استانی و ملی و نیز طرح آجر به آجر پایدار تر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 181

به "دست کمک به دشتکمک ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست کمک به دشتکمک ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید