خوشمزه ترین غذاهای ویتنامی

به گزارش وبسایت دانشجویی، شکمگردی و خوردن غذاهای خوشمزه، یکی از تفریحات اصلی در تورهای گردشگری است. غذاهای ویتنامی نیز به دلیل طعم دوست داشتنی و اصیل خود، به یکی از تجربه های ثابت در تور ویتنام تبدیل شده است. غذاهای ویتنام به خوشمزگی، مغذی بودن و استفاده از مواد غذایی سالم مشهور هستند.

خوشمزه ترین غذاهای ویتنامی

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی ویتنام، بخش زیادی از مواد اولیه غذای ویتنام را سبزیجات تازه، برنج، نودل، غذاهای دریایی و گوشت تشکیل می دهند و همین باعث شده است تا طعم استثنایی انواع غذاهای ویتنامی زبانزد گردشگران باشد. همچنین طرز تهیه غذای ویتنامی نیز به صورتی است که مزه اصلی مواد اولیه غذا تغییر چندانی نمی نماید.

اگرچه شهرهای ویتنام مانند هانوی و هوشی مین رستوران های لوکس و هتل های مختلفی دارند، اما با اینحال غذاهای خیابانی ویتنام نیز یک تجربه شگفت انگیز هستند. در واقع در بیشتر خیابان های محلات مرکزی و سنتی شهرهای ویتنام و همچنین بازارها، می توانید غرفه ها و دکه هایی پیدا کنید که غذاهای خیابانی ویتنام را می فروشند و اغلب اوقات اطراف آنها پر از مشتریان محلی و خارجی است.

یک وعده غذای ویتنامی رسمی معمولاً از یک کاسه برنج یا نودل، یک بشقاب گوشت یا غذای دریایی، یک بشقاب سبزیجات، سوپ و یک ظرف سس ماهی تشکیل می گردد که بر اساس سلیقه خود می توانید آنها را تغییر کنید. در ادامه شما را با تعدادی از غذاهای معروف ویتنام آشنا خواهیم کرد.

Pho

Banh Mi

Banh Xeo

Goi Cuon

Mi Quang

Com Tam

Pho

در میان غذاهای ویتنامی، فو یکی از مشهورترین ها است و به نوعی غذای اصلی ویتنام به شمار می رود. این غذا از نودل برنج و سوپ گوشت و سبزیجات تشکیل می گردد. همچنین از سس ماهی یا سس چیلی نیز در کنار این غذای ویتنامی استفاده می گردد.

هر چند وجود سبزیجات تازه و ادویه جات متعددی مانند نعنا، آویشن، فلفل و … باعث طعم استثنایی این غذا می گردد، اما وجود گوشت نیز می تواند مزه خوب این غذای معروف ویتنام را چند برابر کند. برای طبخ این غذا از انواع گوشت های مختلف مانند راسته گوساله، گوشت چرخ نموده و حتی سیرابی نیز استفاده می گردد.

فو یکی از غذاهای ویتنامی است که معمولاً به عنوان صبحانه مصرف می گردد و در رستوران های مختلف بین 20 تا 30 هزار دانگ (واحد پول ویتنام) قیمت دارد.

Banh Mi

این غذا یکی از غذاهای معروف ویتنام است که ریشه های آن به زمان استعمار فرانسویان می رسد. این ساندویچ هنگامی که به یک غذای سریع احتیاج دارد بسیار کاربردی است و می توانید از آن بهره ببرید. این غذا بین 10 تا 15 هزار دانگ قیمت دارد و از نان باگت، سبزیجات، کره، سس سویا، ادویه جات و گوشت تشکیل شده است.

برای طبخ این غذا نیز مانند دیگر غذاهای ویتنامی می توانید از میان گوشت های مختلف انتخاب کنید. همچنین در هر کدام از شهرهای ویتنام، این غذا با ترکیبات مختلف تهیه می گردد که مزه های مختلفی را ایجاد می نماید.

Banh Xeo

یکی دیگر از غذاهای ویتنامی معروف که بسیاری از گردشگران نیز به آن علاقه دارند، Banh Xeo است که نوعی پنکیک است. این غذای ویتنامی از آرد برنج و شیر نارگیل تشکیل می گردد که با نودل، مرغ، گوشت، میگو، پیاز، قارچ و … پر می گردد.

تقریباً تمامی دکه های غذاهای خیابانی ویتنام، بازارهای محلی و رستوران ها یک بشقاب از این غذای ویتنامی را بین 15 تا 25 هزار دانگ می فروشند. اغلب این غذا به همراه کاهو، برگ خردل و یا ورق برنج سرو می ود و مردم ویتنام این غذا را در یکی از این موارد می پیچند و می خورند.

Goi Cuon

یک غذای اصلی ویتنام که در زمره مشهورترین غذاهای ویتنامی قرار می گیرد، Goi Cuon است. این غذا از نودل، گوشت، میگو، ادویه و سبزیجات تشکیل می گردد که در یک لایه نازک از ورق برنج پیچیده می گردد. این غذا یکی از غذاهای معروف ویتنام است که حتماً باید در تور ویتنام امتحان کنید.

اهالی ویتنام این رول ها را با سس های مختلف می خورند و در مناطق مختلف، مواد درون آنها نیز تغییر می نماید. همچنین نوع دیگری از این غذا وجود دارد که با تخم مرغ تهیه می گردد و به این غذای اگرول ویتنام می گویند.

Mi Quang

Mi Quang یکی از غذاهای ویتنامی شناخته شده است که در بیشتر رستوران های شهرهای ویتنام پیدا می گردد اما اصل آن مربوط به شهر دانانگ ویتنام است. این غذا با داشتن نودل های برنج زرد رنگ شناخته می گردد و همراه با سس ماهی، فلفل، سیر، میگو و تخم مرغ های آب پز سرو می گردد.

اما علاوه بر وجود سبزیجات مختلف که ویژگی تمام غذاهای ویتنامی است، بادام زمینی نیز در این غذا استفاده می گردد که مزه ای خارق العاده به آن می دهد.

Com Tam

یکی از غذاهای ویتنامی که به غذاهای ایرانی نیز شباهت دارد، Com Tam است که با برنج، نیمرو، پیاز و انواع گوشت ها تهیه می گردد. اگرچه ویتنامی ها این غذا را معمولاً به عنوان صبحانه یا ناهار استفاده می نمایند، اما خوردن آن تقریباً در تمام ساعات روز لذت بخش خواهد بود زیرا هم مقوی است و هم قیمت نسبتاً کمی دارد.09

این غذا در دکه های فروش غذاهای خیابانی ویتنام با قیمتی حدود 20 هزار دانگ به فروش می رسد. از قلم نیاندازید در تور ویتنام حتما این غذا را امتحان کنید تا طعم آن را با غذاهای ایرانی مقایسه کنید.

ویتنام کشوری جذاب در آسیای جنوب شرقی است که به دلیل فرهنگ سنتی و همچنین سبک زندگی کشاورزی، فرهنگ آشپزی استثنایی و جذابی دارد. غذاهای ویتنامی از خوشمزه ترین غذاهای منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می فرایند و خوردن انواع غذاهای ویتنامی تفریحی دوست داشتنی در تور ویتنام خواهد بود.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 104

به "خوشمزه ترین غذاهای ویتنامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای ویتنامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید