ثروتمندان شیفته این گربه وحشی اند!

به گزارش وبسایت دانشجویی، گربه های ساوانا با بدن های لاغر و باریک و جذابیت خود اینترنت را مجذوب کرده اند و تا به امروز تنها در TikTok نزدیک به 1.1 میلیارد بازدید داشته اند.

ثروتمندان شیفته این گربه وحشی اند!

به گزارش خبرآنلاین، اولین بچه گربه ساوانا، از روی ساوانای آفریقایی در 7 آوریل 1986 در فیلیپسبورگ، پنسیلوانیا، به جهان آمد. سروال ها، گربه های خالدار و راه راه که بین 9 تا 18 کیلوگرم وزن دارند، در سراسر آفریقای جنوبی گسترده هستند. شکارچیان استثنایی از گوش های بسیار بزرگ خود برای یافتن طعمه در میان علف های بلند و از پاهای بلند خود برای هجوم استفاده می کنند.

در سال 2001، انجمن بین المللی گربه مستقر در تگزاس شروع به ثبت این نژاد کرد و گربه ساوانا محبوبیت پیدا کرد.

ارلو سیراکوزا، دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: اولاً، ظاهر عجیب و غریب آنها مردم را مجذوب خود می کند. او جذابیت ساوانا را با جذابیت بنگال مقایسه می کند، مثل این است که شما یک تکه طبیعت وحشی را به آپارتمان یا خانه خود می آورید.

به گفته انجمن بین المللی گربه، در حالی که مردم در ابتدا مجذوب ظاهر گربه ها می شوند، چیزی که بیشتر از همه دوست دارند، هوش، پیوند با انسان ها و بازیگوشی ساواناها است که آنها را به همراهانی تقریباً شبیه سگ تبدیل می کند.

بروس کورنریچ، مدیر مرکز سلامت گربه سانان کرنل در دانشگاه کرنل و متخصص قلب در دپارتمان علوم بالینی، می گوید: آنها زیبا هستند. من درک می کنم که چرا مردم آنها را دوست دارند. اما همچنین منطقی برای اینکه چرا ممکن است نوعی قانون شامل مالکیت وجود داشته باشد را درک می کند.

احتیاط در مورد نگهداری یک گربه با ریشه های وحشی به همین دلیل است که انجمن گربه سانان مستقر در اوهایو، بزرگترین مرکز ثبت گربه های شجره دار در جهان، این نژاد را به رسمیت نمی شناسد. CFA سیاستی دارد که ما گربه هایی را که خون وحشی در آنها وجود دارد، نمی پذیریم. ما نمی خواهیم این نوع پرورش را ترویج کنیم.

گربه های ساوانا بر اساس فاصله ژنتیکی آنها با اجداد وحشی خود طبقه بندی می شوند و اغلب از طریق پرورش دهندگان قیمت گذاری می شوند. F1 (F به معنای فرزندی) به این معنی است که گربه یک والد وحشی و یک والد اهلی دارد، بنابراین یک نسل از طبیعت دور است. بچه گربه های F1 ها F2 هستند، با پدربزرگ و مادربزرگ اهلی، بنابراین، دو نسل از طبیعت وحشی دور هستند. یک F1 می تواند بیش از 16000 دلار قیمت داشته باشد، در حالی که یک F5 حدود هزار دلار است.

اگرچه گربه سانان در شهر نیویورک ممنوع هستند، استان نیویورک به مردم اجازه می دهد F5 و نسل های بعدی را داشته باشند. گربه ها بدون توجه به شرایط نسلی آنها در هاوایی، رود آیلند، نبراسکا و جورجیا و همچنین در کل کشور استرالیا غیرقانونی هستند.

برخی از گربه های ساوانا نسل اولیه می توانند تا 10 کیلوگرم وزن داشته باشند، و اندازه و نزدیکی آنها به میراث وحشی خود می تواند گاهی اوقات آنها را به یک حیوان خانگی چالش برانگیز تبدیل کند. به عنوان مثال، سیراکوزا می گوید، از آنجایی که بیشتر گربه های وحشی منزوی هستند و قلمروهای خود را دارند، ساواناهای نسل اولیه ممکن است برای سازگاری با زندگی خانگی مشکل داشته باشند.

وقتی گربه های ساوانا بیرون می روند، ممکن است مسائل ایجاد شود. در سال 2013، یک F2 Savannah در دیترویت از خانه دور شد و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در سطل زباله انداخته شد که احتمالاً به عنوان یک حیوان وحشی شناخته می شود.

کورنرایچ می گوید علاوه بر این تصور عمومی، برخی از مردم و دولت ها ساواناهای فراری را یک خطر زیست محیطی بزرگ تر با توجه به تأثیر آن بر سایر گونه های بومی می دانند، زیرا آنها از گربه های خانگی و شکارچیان برتر بزرگ تر هستند.

در سال 2008، استرالیا مالکیت گربه های ساوانا را غیرقانونی گفت، اقدامی پیشگیرانه مبتنی بر نگرانی از اینکه ژن های سروال آن ها را شکارچی کارآمدتری برای جانوران بومی کند. یک مطالعه در سال 2019 این تصمیم را تأیید کرد و نشان داد که گربه های ساوانا فرار یا رها شده در 97 درصد از کشور رشد می کنند و 90 درصد از حیات وحش بومی را در معرض خطر قرار می دهند.

منبع: نشنال جئوگرافیک

منبع: فرارو
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1084

به "ثروتمندان شیفته این گربه وحشی اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندان شیفته این گربه وحشی اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید