تور ارزان مکزیک: آفریکام سافاری مکزیک

به گزارش وبسایت دانشجویی، آفریکام سافاری پارک باغ وحشی شگفت انگیزاست که در سال 1972 به وسیله کاپیتان کارلوس کاموچو اسپیریتو در استان پوئبلای کشور مکزیک بنیانگذاری شد و از ماه آوریل همین سال بازدید عمومی آغاز شد. کاموچو که خود خلبان، کهنه سرباز، مجری رادیو و تاجر بود به این فکر افتاد که فضایی ایجاد کند تا حیوانات بتوانند در جایی که شبیه به زیستگاه طبیعی شان است فراوری مثل و رشد نمایند

تور ارزان مکزیک: آفریکام سافاری مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آفریکام سافاری مکزیک

نویسنده:*فرزانه پورمظاهری

آفریکام سافاری پارک باغ وحشی شگفت انگیزاست که در سال 1972 به وسیله کاپیتان کارلوس کاموچو اسپیریتو در استان پوئبلای کشور مکزیک بنیانگذاری شد و از ماه آوریل همین سال بازدید عمومی آغاز شد. کاموچو که خود خلبان، کهنه سرباز، مجری رادیو و تاجر بود به این فکر افتاد که فضایی ایجاد کند تا حیوانات بتوانند در جایی که شبیه به زیستگاه طبیعی شان است فراوری مثل و رشد نمایند. او نام این پارک سافاری را آفریکام گذاشت؛ قسمت اول آن از واژه آفریقا، یعنی جایی که بیشترین گونه ها از آن آمده اند گرفته شده و قسمت دوم آن از نام خانوادگی وی است که با کام آغاز می گردد. کارلوس کاموچو چهار سال بعد از افتتاح آن، در 28 اکتبر 1976 درگذشت.

آفریکام سفری که مورد تأیید جامعه باغ وحش ها و آکواریوم ها و جامعه دنیای باغ وحش ها و آکواریوم ها است در ابتدا مجموعه خصوصی حیوانات کاموچو بود. ولی خوشبختانه وی آن را توسعه داد و اکنون بازدید نماینده ها از همان بدو ورود در این دنیای جانوری رنگارنگ غرق می شوند. حیوانات آزادانه در آن راه می فرایند، می دوند، غذا می خورند، چرت می زنند و بازی می نمایند و بازدید نماینده ها می توانند آنها را از داخل خودرو شخصی خود یا اتوبوس های راهنمای پارک تماشا نمایند.

آفریکام سافاری زیستگاه های گوناگونی دارد که شامل ساوانای آفریقایی، استپ های آمریکایی، جنگل استوایی، جنگل مکزیک، تایگر لیک، قلمرو شیر و راه های عبور و بازدید به صورت پیاده است. بیش از 2500 جانور از 300 گونه مختلف کره زمین تقریباً به شکل آزاد در این فضا زندگی می نمایند. درطی راستا علائمی وجود دارد که به بازدید نماینده ها از حمله حیوانات هشدار می دهد تا شیشه خودرو را بالا ببرند و آرامش حیوانات را بر هم نزنند.

به این ترتیب می توان از میان زرافه ها، آهوها، گوزن ها، گورخرها، کرگدن ها، ببرهای بنگال و شیرها گذر کرد (البته نه خیلی از نزدیک) و حرکات آنها را نظاره گر شد. جانورانی از منطقه ها مختلف دنیا با این مکان آورده شده اند که از آن جمله می توان به دلتای اُوکاوانگو واقع در کشور آفریقایی بوتسوانا که بزرگ ترین دلتای درون سرزمینی دنیا است، واحه های جنگل های استوایی قاره آمریکا، صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی، سرنگیتی در تانزانیا، باکولی؛ منطقه ای که طبق جنگل های هند وویتنام شبیه سازی شده، اوآستکا؛ منطقه ای جنگلی دراستان سن لوئیس پوتوسی مکزیک، چیتوان در نپال، یلو استون در ایالات متحده و بالاخره منطقه استراحت برای بازدید نماینده ها اشاره نمود.

این پارک بعلاوه دارای بخشی است که خودروها اجازه ورود به آن را ندارند. این بخش منطقه ماجراها نام دارد و باید پیاده از قسمت های مختلف آن تماشا کرد. باغ وحش پروانه ها، نمایشگاه خفاش ها، تراریوم خزندگان، تراریوم حشرات، نمایشگاه کانگروها و یک باغ گیاه شناسی در این بخش قابل مشاهده هستند. آفریکام سافاری تورهای شبانه هم دارد که از ماه دسامبر تا ژانویه به بازتماشاماینده ها امکان بیشتر ماندن در کنار جانوران زیبای آن را می دهد. به این ترتیب می توان حیواناتی مثل شیرها، آنتلوپ ها، اسب های آبی، بوفالوها و ببرها که در شب بیشتر فعال هستند را در شب مشاهده کرد.

در انتها باید به هدف با ارزش کارلوس کاموچو اشاره نمود و آن ایجاد فضایی برای بیدار کردن وجدان انسان ها در جهت حفاظت و نگهداری از حیوانات است. این پارک سافاری از معدود سافاری های آمریکای لاتین است که از ببرهای سفید هم نگهداری می نماید.

آفریکام سافاری نخستین سازمان در مکزیک است که در فراوری مثل عقاب طلایی، که تصویرش هم روی پرچم این کشوربه چشم می خورد، موفقیت کسب نموده است. بعلاوه از جمعیت حفاظت شده کبوتری از استان وراکروز که از گونه های در خطر انقراض است نگهداری می نماید. از دیگر جانوران حفاظتی این پارک سافاری می توان به یوزپلنگ های کوه های شمالی مکزیک، نهنگ های گوژپشتی اقیانوس آرام، فلامینگوهای شبه جزیره یوکاتان در جنوب شرق مکزیک، طوطی دم بلند مکزیکی، شیرهای آبی سواحل اقیانوس آرام همجوار با مکزیک و ماناتی های کینتانارو در آب های کارائیب مکزیک اشاره نمود.

منبع:http://www.ettelaat.com

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 700

به "تور ارزان مکزیک: آفریکام سافاری مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مکزیک: آفریکام سافاری مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید