استرس و فشارخون را با 6 نوشیدنی ضربه فنی کنید!

به گزارش وبسایت دانشجویی، زمانی که بدن مجبور به تجربه استرس مداوم می گردد، سردرد، فشار خون بالا، درد قفسه سینه، بی خوابی را تجربه خواهد نمود و بعلاوه ممکن است شرایط بیماری شما را بدتر کند.

استرس و فشارخون را با 6 نوشیدنی ضربه فنی کنید!

استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ماست. نحوه برخورد ما با آن، تفاوت را ایجاد می نماید. ابتدا به جای روی آوردن به الکل، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد اضطراب به عنوان یک راهکار سریع، دستور العمل های طبیعی سالم را برای کاهش استرس امتحان کنید. دمنوش های رفع نماینده استرس را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

دمنوش های رفع نماینده استرس

معمولاً اولین واکنش ما هنگام غلبه بر استرس این است که در پی راهکار آسانی مانند دریافت دارو باشیم. این نه تنها یک روند خطرناک است، بلکه علاوه بر وابستگی شما به داروها، شما را در معرض خطر عوارض جانبی داروها نیز قرار می دهد. در ادامه مواردی ذکر شده است که به عنوان دشمن طبیعی استرس شناخته شده و کاربرد دارند.

چای بابونه از دمنوش های رفع نماینده استرس

چای بابونه یک چای گیاهی بسیار محبوب است و به طور گسترده برای درمان استرس، اضطراب و بی خوابی استفاده می گردد. پس از یک روز طولانی در محل کار، طبیعت گرم و آرام بخش این نوشیدنی می تواند به افزایش سطح هورمون های سروتونین و ملاتونین در بدن شما یاری کند که به کاهش استرس و نگرانی شما و داشتن خوابی خوب می انجامد. از طرفی مصرف گیاه بابونه موجب کاهش درد دندان و کمر نیز خواهد شد و ماده ای مفید در مورد درمان سرماخوردگی است؛ درمان تهوع، استفراغ و رفع کردن سوختگی پوست از دیگر فواید مصرف گیاه بابونه است.

شیر گرم

نوشیدن شیر گرم در شب برای داشتن خوابی راحت یک سنت قدیمی است که برای بیشتر افراد آشناست. شیر حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به سروتونین تبدیل می گردد، انتقال دهنده عصبی احساس خوب که به بهبود خلق و خوی شما و بعلاوه اثر آرام بخش یاری می نماید.

چای سبز از دمنوش های رفع نماینده استرس

بر اساس یک مطالعه، افرادی که روزانه چهار فنجان چای سبز مصرف می نمایند، کمتر دچار افسردگی می شوند. چای سبز ترشح مواد شیمیایی مانند سروتونین و دوپامین را برای مبارزه با استرس و اضطراب تحریک می نماید و در عین حال سلامت کلی شما را افزایش می دهد.

آبمیوه تازه

آبمیوه تازه حاوی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی است که به بدن ما یاری می نماید تا با تمام فشارها و استرس ها به شیوه ای موثر مقابله کند. تهیه آبمیوه تازه از میوه ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی، به بدن شما مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضروری می رساند و به بدن یاری می نماید تا از آسیب هایی که استرس و اضطراب ایجاد می نماید بجنگد و بهبود یابد.

آب تازه سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، کاهو منابع غنی ویتامین B هستند که یک ویتامین مهم برای اعصاب و مدیریت استرس است. سبزیجاتی مانند هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و چغندر سرشار از ویتامین A هستند و می توان آن ها را برای طعم و مزه بیشتر به سبزیجات سبز افزود.

آب

همه ما می دانیم که اگر به میزان کافی آب ننوشید بدنتان کم آب می گردد و به درستی کار نمی نماید. خون غلیظ می گردد و منجر به جریان خون ضعیف در سراسر بدن می گردد. بر اساس تحقیقی که در سال 2012 به وسیله دانشگاه کانکتیکات انجام شد، حتی کاهش 1.5 درصدی حجم طبیعی آب در بدن می تواند خلق و خو، سطح انرژی و توانایی تفکر واضح را تغییر دهد.

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که طعم نعناع طبیعی با کمی طعم لیمویی دارد و بیشتر به عنوان آرام بخش و تسکین دهنده استرس استفاده می شده است. چای بادرنجبویه اثر آرامش بخشی بر بدن دارد و برای بهبود خلق و خو و تسکین استرس و اضطراب باید عمدتاً قبل از خواب مصرف گردد.

روش تهیه چای بادرنجبویه: یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده بادرنجبویه یا دو قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه تازه را در 200 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. بگذارید چای به مدت سه تا پنج دقیقه بجوشد. قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راز طول عمر ژاپنی ها کشف شد! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1055

به "استرس و فشارخون را با 6 نوشیدنی ضربه فنی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس و فشارخون را با 6 نوشیدنی ضربه فنی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید