9 ماده غذایی برای افزیش سوخت و ساز طبیعی بدن

به گزارش وبسایت دانشجویی، متابولیسم و سوخت و ساز بدن معمولا جزئی از ژنتیک هر فرد است. با اینحال شما می توانید سوخت و ساز بدن خود را به طور طبیعی با خوردن چند مواد غذایی مناسب بالا ببرید. با ما همراه باشید تا با این 9 ماده غذایی، قدرت چربی سوزی بدن خود را بالا ببرید:

9 ماده غذایی برای افزیش سوخت و ساز طبیعی بدن

1- سفیده تخم مرغ

یک متخصص تغذیه در شیکاگو به نام دیوید گروتو می گوید: سفیده تخم مرغ غنی از زنجیره های اسید های آمینه است که سوخت و ساز بدن را بالا می برد. تخم مرغ بعلاوه دارای مقدار بالایی از پروتئین و ویتامین D است که باعث چربی سوزی بدن می گردد.

2- گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی سرشار از آهن است. کمبود مواد معدنی می تواند سوخت و ساز بدن را پایین آورد. برای بالا آوردن متابولیسم بدن خود سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند گوشت مرغ یا حبوبات را وارد وعده های غذایی خود کنید.

3- آب

اگر بدن شما حتی به مقدار کمی دیهایدریت یا کم آب باشد، سوخت و ساز شما پایین می آید.

سعی کنید روزانه به مقدار لازم آب خنک بنوشید تا بدن خود را وادار کنید که برای گرم کردن این آب خنک، مقدار بیشتری کالری بسوزاند.

4- فلفل تند

فلفل تند حاوی کپسایسین است. کپسایسین یک ترکیب شیمیایی است که می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. پیشنهاد می گردد روزانه یک قاشق سوپخوری فلفل تند خرد شده را همراه با غذای خود میل کنید. فلفل تند بعلاوه دارای منبع باورنکردنی از ویتامین C است.

5- قهوه

مطالعه ای در مجله معتبر فیزیولوژی و رفتار نشان داد: سوخت و ساز بدن افردای که قهوه کافئین دار مصرف می نمایند 16 درصد بیشتر از افرادی است که قهوه بدون کافئین مصرف می نمایند.

6- چای سبز

چای سبز دم نموده حاوی ترکیبی به نام EGCG است که چربی سوزی بدن را بالا می برد.

7- شیر

طبق تحقیقات صورت گرفته به وسیله دکتر مایکل زمل، مدیر سابق موسسه تغذیه در دانشگاه تنسی، معین شد: مصرف کلسیم در بالا بردن سوخت و ساز و چربی سوزی بدن بسیار موثر است

8- تمام غلات و دانه ها

تمام غلات به بدن شما در چربی سوزی سریع تر یاری می نمایند زیرا بدن برای تجزیه و هضم این غلات نسبت به غلات فرآوری شده مانند نان سفید، پاستا و ماکارونی سفید، به تلاش و تلاش بیشتری نیاز دارد. تمام غذاهای غنی از فیبر مانند برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر، برترین انتخاب برای افزایش چربی سوزی بدن است.

9- عدس

حدود 20 درصد از زنان دچار کمبود آهن هستند. بدن برای سوخت و ساز و سواندن کالری نیاز به آهن دارد. پس اگر بدن شما دچار کمبود آهن باشد، نمی تواند سوخت و ساز را به خوبی انجام دهد. یک فنجان عدس می تواند حدود 35 درصد از آهن روزانه شما را تامین کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 951

به "9 ماده غذایی برای افزیش سوخت و ساز طبیعی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماده غذایی برای افزیش سوخت و ساز طبیعی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید