9 شهر متروکه که روزگاری معادنی داشته اند

به گزارش وبسایت دانشجویی، شهرهای به جا مانده از مردمانی که در پی طلا بودند و متروک شده بودند، سال ها بعد، دوباره کشف شده و رونق می گرفتند. منتها این بار یا به عنوان محلی برای بازدید جهانگرد ها یا به خاطر بناهای تاریخی از آنها استقبال می شد. در زیر نگاهی خواهیم کرد به بعضی از این شهر های متروکه و اینکه امروزه به چه صورتی درآمده اند.

9 شهر متروکه که روزگاری معادنی داشته اند

گلدفیلد، آریزونا

گلدفیلد آریزونا همان طور که از نامش پیداست، شهری برای جست و جوی طلا در دهه 1890 بود. اما بعد از آن، این شهر تا اواخر دهه 1920 به صورت متروکه رها شده بود.

غرب وحشی بازسازی شده

امروزه گلدفیلد به صورت یک مقصد گردشگری بازسازی شده است که بیش از آنکه بر صحت تاریخی نمای آن تاکید گردد، بر کلیشه های موجود در سینما از غرب وحشی پایدار است.

ریولیت، نوادا

ریولیت نوادا به خاطر صخره های آتشفشانی غنی از سیلیسیمی که در اطراف دره مرگ آن وجود داشت، نام گذاری و در اوایل قرن بیستم میلادی، به وسیله چارلز ام. اسکواب روی آن سرمایه گذاری شد. در سال 1907، این شهر حتی دارای سهام مربوط به خود بود، اما در سال های بعدی، جمعیت آن به مرور کم و کمتر شد.

خرابه های دره مرگ

در دهه 1920، از خرابه های ریولیت به عنوان فضای کار یک فیلم سینمایی در خصوص غرب وحشی استفاده شد و از آن موقع به بعد، این منطقه به عنوان نقطه مهمی از سرزمین غربی دره مرگ شناخته شد.

ترلینگوا، تگزاس

ترلینگوای تگزاس در اواسط دهه 1880 میلادی در اطراف معادن جیوه ساخته شد، اما در دهه 1940 با فرایند کاهش استخراج جیوه، رفته رفته خالی از سکنه شد.

جاذبه گردشگری ترلینگوا

امروزه، ترلینگوا بیشتر به صورت مقصدی برای گردشگران در اطراف پارک ملی بیگ بند عایدیه است.

بادی، کالیفرنیا

شهر بادی کالیفرنیا، در سال 1859 ساخته شد و روزگاری سومین شهر بزرگ کالیفرنیا پس از سانفرانسیسکو و سکرامنتو بود. این شهر بعد از توقف استخراج محلی طلا در سال 1962، خالی از سکنه شد.

بقایای تب طلا

شهر ارواح بادی به عنوان جاذبه گردشگری عایدیه و دولت کالیفرنیا تصمیم گرفته این شهر را به همان صورتی که در سال 1962 بوده است، باقی گذارد.

ثرموند، ویرجینیای غربی

در زمان اوج دوره استخراج معادن زغال سنگ در ویرجینیای غربی، ثرموند شهری بسیار پیروز و نقطه مهمی برای راه آهن چساپیک و اوهایو بود. اما به هر حال از سال 2000 به بعد جمعیت آن به مرور به تعداد انگشتان دست نزدیک شدند.

ایستگاه متروکه قطار

امروزه، بیشتر قسمت های ثرموند به خدمات پارک کلی ایالات متحده تعلق دارد و به رودخانه ملی نیو ریور گورج مربوط است. ایستگاه قطار آن نیز به مرکزی برای بازدید از پارک تبدیل شده است.

کالیکو، کالیفرنیا

کالیکوی کالیفرنیا در طول استخراج نقره در دهه 1880 ساخته شد، اما یک دهه بعد که نقره معدن به خاتمه رسید، این شهر در سال 1907 کاملا متروکه شد.

شهر شلوغ ارواح

در دهه 1950، شهر کولیکو در منطقه والتر نات از مزرعه والتر نات، تحت بازسازی گسترده ای نهاده شد و هم اکنون به صورت یک جاذبه گردشگری برای استان خود تبدیل شده است. از آن موقع به بعد، این شهر به مرور و با بازسازی های بعدی، به یک پارک ملی تبدیل شده و به صورت پاسدار میراث تاریخی این منطقه عایدیه است.

تیستل، یوتا

صنعت اولیه تیستل، سرویس کردن موتورهای بخار برای راستا راه آهن دنور و ریو گرانده غربی بود، اما طی تغییر این نوع موتور به موتورهای دیزل، این صنعت دچار افت شد. دلیل واقعی از دست رفتن شهر تیستل چیز دیگری بود؛ در سال 1983، سیلی بزرگ، این شهر را دچار تخریب فراوان کرد.

شهری فرو رفته در آب

امروزه، بیشتر قسمت های شهر تیستل، به همان صورت زیر آب به جای مانده و بیش از هر چیز چشم انداز ای ترسناک را برای عکاسی رهگذران فراهم آورده است.

ویرجینیا سیتی، مونتانا

ویرجینیا سیتی مونتانا، در طی استخراج طلا در سال 1863 ساخته شد و پیش از تبدیل این منطقه به یک استان مستقل، مرکز آن محسوب می شد. با خاتمه یافتن منبع طلا در انتهای قرن، این شهر متروکه شد.

توقف در زمان

امروز، ویرجینیا سیتی تحت تملک استان مونتانا است و به صورت یک مقصد توریستی برای مسافران بر سر راه پارک ملی یلو استون عایدیه است.

کنکات، آلاسکا

منبع مس کنکات در آلاسکا در بین سال های 1911 تا 1938 مبلغی در حدود 200 میلیون دلار فراوری نموده است، اما این شهر پس از تمام شدن منبع مس اش، در اوایل دهه 40 از میان رفت.

استخراج مس

کنکات در دهه 1980 به عنوان یک مقصد توریستی معرفی و در سال 1986 به یک میراث ملی تاریخی تبدیل شد و تحت نظارت خدمات پارک های ملی عایدی و همچنان هم به همین شکل اداره می گردد.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 792

به "9 شهر متروکه که روزگاری معادنی داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 شهر متروکه که روزگاری معادنی داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید