1650 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسینه شده اند

به گزارش وبسایت دانشجویی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا به امروز یک هزار و 650 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین علیه بیماری کووید 19 واکسینه شده اند.

1650 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسینه شده اند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نوید محمدی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی قزوین حدود 3 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیل می کنند و واکسیناسیون آن ها مطابق با سند ملی واکسیناسیون کشور انجام می گیرد.

محمدی اسم نمود: مطابق با آن سند در ابتدا گروه بهداشت و درمان و کسانی که در حداکثر ریسک ابتلا به یک بیماری بودند در دستور کار قرار داشتند که گروهی از دانشجویان دانشگاه هم در آن دسته قرار می گرفتند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این دانشجویان کسانی بودند که در روبروه مستقیم با بیماری و در بیمارستان ها حضور داشتند مانند دستیاران، کارورزان چه در رشته پزشکی و چه در سایر رشته ها، دستیاران دندانپزشکی و دانشجویان سال بالای دندانپزشکی در اولویت بودند که در فاز اول توانستیم پوشش خوبی داشته باشیم.

وی افزود: دستیاران و دانشجویان دوره کارورزی پزشکی و دندان پزشکی سال آخر دانشجویان پرستاری، مامایی، اتاق عمل و هوشبری و کسانی که مستمر در بیمارستان حضور دارند هم در اولویت دریافت واکسن هستند و طبیعتا دانشجویانی که کمتر در معرض خطر قرار داشتند در اولویت بعدی قرار می گیرند.

محمدی اظهار داشت: از جمعیت حدود 3 هزار نفر واکسیناسیون 1650 دانشجو انجام شده است. برنامه واکسیناسیون ادامه دارد و به طور مستمر واکسن برای هر استان ارسال می شود و در رابطه با هر پارت واکسنی که می رسد تصمیم گیری انجام شده و با توجه به سهم واکسن بخش آموزش، دانشگاه ها به ترتیب اولویت دانشجویان را معرفی کرده و به ترتیب هم واکسن دریافت می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورداینکه تا چه زمانی واکسیناسیون تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام خواهد شد گفت: برخی دانشجویان اساسا حضوری در دانشگاه ندارند و شاید از این جهت تفاوتی با جمعیت عمومی کشور نکنند؛ هرچند ما در پی واکسیناسیون همه دانشجویان برای بازگشت به روال سابق آموزش هستیم، اما با توجه به کمبود واکسن طبیعتا اولویت این دانشجویان بعد از دانشجویانی خواهد بود که در روبرو مستقیم هستند بنابراین نمی توان تاریخ دقیقی تعیین کرد؛ اما پیگیر این مهم هستیم که برای دانشجویان سهمیه کافی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 582

به "1650 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسینه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1650 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسینه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید