تور ارزان ایتالیا: یونسکو نگران شرایط میراث تاریخی ونیز است

به گزارش وبسایت دانشجویی، دبیرکل یونسکو در پنجاهمین سالگرد وقوع سیل در ونیز از این شهر تاریخی و توریستی تماشا کرد و نسبت به حمایت کامل یونسکو از ایتالیا برای حفاظت از این میراث جهانی تاکید نمود.

تور ارزان ایتالیا: یونسکو نگران شرایط میراث تاریخی ونیز است

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در سال 1966 و با وقوع سیل در ونیز یونسکو یک کمپین بین المللی برای محافظت از این شهر زیبا به راه انداخت و حالا پس از گذشت 50 سال، آیرینا بوکوا، دبیرکل یونسکو در روزهای سوم و چهارم نوامبر از ونیز تماشا کرد.

این بازدید فرصتی برای اعلام حمایت یونسکو از مردم و دولت ایتالیا است که اخیرا چندین زلزله مخرب را در منطقه ها مرکزی این کشور تجربه کردند که علاوه بر تلفات جانی، خسارات قابل ملاحظه ای را به میراث تاریخی این کشور وارد کرد.

بوکوا در ونیز نیز کنفرانسی بین المللی پیرامون آینده شهر تالابی ونیز و مدیریت پایدار میراث آن تحت عنوان پایداری مشترکات داخلی با ارزش جهانی را کلید زد و در واکنش به بالارفتن سطح آب دریا و بعلاوه حضور بیش از حد جهانگردان، مجددا نسبت به حمایت کامل یونسکو از ایتالیا برای حفاظت از این میراث جهانی تاکید نمود.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات این نهاد بین المللی از سال 1966 و راه اندازی کمپین بین المللی حفاظت از ونیز اشاره نمود که در نهایت به همکاری فوق العاده و حمایت جهانی به ارزش کلی حدود 18 میلیارد یورو برای بازسازی و بازسازی محوطه های عمده آن منجر شد.

وی بعلاوه اظهار کرد که ما همگی با کاهش فشار سنگین حضور جهانگردان در ونیز موافقیم و با همه کسانی که در این زمینه پیشنهادهایی برای ساخت آینده ای پایدار برای ونیز دارند همکاری خواهیم کرد. ونیز میراثی مشترک با ارزشی جهانی است و در عین حال باید مکانی باقی بماند که تمامی اهالی ونیز بتوانند در آنجا زندگی و کار نمایند.

با توجه به حضور بی شمار جهانگردان در شهر توریستی ونیز، مسئولان جهانگردی ایتالیا از مشخص سقف روزانه برای حضور جهانگردان خارجی به این منطقه صحبت به میان آورده اند؛ این در حالی است که این طرح هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

روزانه 70 هزار جهانگرد از ونیز تماشا می نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 790

به "تور ارزان ایتالیا: یونسکو نگران شرایط میراث تاریخی ونیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: یونسکو نگران شرایط میراث تاریخی ونیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید