باشکوه ترین کلیسای دنیا، مزین به نقاشی های میکل آنژ

به گزارش وبسایت دانشجویی، معروف ترین نقاشی های میکل آنژ را بر دیوارهای این کلیسای باشکوه ببینید.

باشکوه ترین کلیسای دنیا، مزین به نقاشی های میکل آنژ

کلیسای نقاشی های میکل آنژ نامی است که کلیسای سیستین به آن معروفیت یافته است. اگر شما هم به نقاشی های زیبا و پر مفهوم میکل آنژ علاقه دارید، پس قطعا تماشا کلیسایی که به موزه نقاشی های او تبدیل شده، همراه مجله گردشگری خبرنگاران، برایتان جالب خواهد بود.

کلیسای نقاشی های میکل آنژ کجاست؟

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت و پیشرفته اروپا در شمال دریای مدیترانه، سراسر جاذبه های رنگارنگ تاریخی و تفریحی است. یک موضوع عجیب در خصوص این کشور این است که در قلب کشور کوچک دیگری واقع شده که کوچک ترین کشور دنیا یعنی واتیکان است.

در شهر رم مرکز ایتالیا و در واتیکان سیتی، اقامتگاه پاپ واقع شده است. در کاخ رسالت رم، اقامتگاه رسمی پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا، کلیسایی قرون وسطایی و زیبا وجود دارد که به موزه ای برای نقاشی های عجیب و شگفت انگیز میکل آنژ تبدیل شده و با نام کلیسای نقاشی های میکل آنژ شناخته می گردد.

نام این کلیسا در ابتدا کاپلا مگنا بوده است. بعد از اینکه یکی از پاپ ها به نام سیکتوس چهارم در سال های 1477 تا 1480 آن کلیسا را بازسازی کرد نام کلیسا به افتخار این پاپ به کلیسای سیستین تغییر کرد.

امروزه مراسم انتخاب پاپ در این کلیسا انجام می گردد و در واقع اینجا کلیسایی است که میزبان مراسم مذهبی و تشریفاتی پاپ واتیکان است. اما معروفیت این کلیسا را به نقاشی هایش نسبت می دهند. نقاشی هایی که تمام دیوارها و سقف های کلیسا را با شکوه هرچه تمام تر مزین نموده و بر عظمت آن افزوده است.

اولین بار گروهی از نقاشان رنسانسی برای نقاشی کلیسا به وسیله پاپ سیکتوس چهارم به کلیسا آورده شدند. در سال هزار و چهارصد و هشتاد نقاشی های آن ها به سرانجام رسید. با این وجود پاپ ژولیوس دوم در سال هزار و پانصد و هشت از میکل آنژ، نقاش معروف ایتالیایی درخواست کرد که بار دیگر دیوارها و سقف های کلیسا را با نقاشی های بی نظیر خود مزین کند. این پروژه چنان بزرگ بود که هنر غربی را متحول کرد و به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای هنر تمدن انسانی بر چهره کلیسای سیستین نقش بست.

میکل آنژ بعدها دوباره به این کلیسا بازگشت و در طول سال های 1535 تا 1541 محراب کلیسا را با تابلوی باشکوه داوری نهایی نقاشی کرد. این نقاشی ها در سال های 1979 تا 1999 دوباره بازسازی شدند. کلیسای نقاشی های میکل آنژ یکی از باشکوه ترین کلیساهای دنیاست که هر ساله میزبان میلیون ها نفر از سراسر دنیا است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریاچه صورتی شیراز، خوش رنگ ترین دریاچه ایران! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1072

به "باشکوه ترین کلیسای دنیا، مزین به نقاشی های میکل آنژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین کلیسای دنیا، مزین به نقاشی های میکل آنژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید