کشف ژنهایی که احتمال مرگ آفرینی کرونا را افزایش می دهد

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان 5 ژن جدید کشف کرده اند که احتمال بستری شدن بیماران کووید19 در بخش مراقبت های ویژه و فوت آنها را افزایش می دهد.

کشف ژنهایی که احتمال مرگ آفرینی کرونا را افزایش می دهد

دانشگاه ادینبرا این تحقیق را براساس دی ان ای جمع آوری شده از 2700 بیمار کووید19 در 208 بخش مراقبت های ویژه در سراسر انگلیس انجام داده است.

تمام موارد از نمونه های شدید ابتلا به کووید19 بوده اند که 22 درصد آنها فوت کردند و 74 درصد بدون ونتیلاتور قادر به تنفس نبودند.

اطلاعات ژنتیک این بیماران با 100 هزار شهروند انگلیسی مقایسه و 5 ژن ردیابی شد که میان موارد ابتلای شدید کووید19 شایع بود.

محققان ادعا می کنند کشف این 5ژن رویدادی خارق العاده است.

اطلاع داشتن از ژن هایی که در نمونه های شدید ابتلا به کووید19 وجود دارد به محققان کمک می کند داروهای موجود با تاثیرگذاری احتمالی در درمان این بیماری را شناسایی کنند.

دو مورد از ژن های کشف شده در کروموزوم 19 به نامهای TYK2و DPP9 و یک ژن در کروموزوم 21 به نام IFNAR2 قرار دارند. ژن CCR2 در کروموزوم 4 و OAS1 در کروموزوم 12 قرار دارند.

ارتباط عمیق این ژن ها را می توان دلیل شدت کووید19 در برخی افراد مشاهده کرد. پژوهش مذکور نشان دهنده اهمیت ژن های خاص در ابتلا به کووید19 است.

این گزارش در نشریه نیچر منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 218

به "کشف ژنهایی که احتمال مرگ آفرینی کرونا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ژنهایی که احتمال مرگ آفرینی کرونا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید