پاسخ ایران به اظهارات واهی سعودی در آژانس انرژی اتمی، غریب آبادی: قصور در اجرای پادمان ها به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را پنهان کند

به گزارش وبسایت دانشجویی، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: قصور در اجرای پادمان ها در عربستان، به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را با دور نگاه داشتن آنها از بازرسی های آژانس، پنهان کند.

پاسخ ایران به اظهارات واهی سعودی در آژانس انرژی اتمی، غریب آبادی: قصور در اجرای پادمان ها به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را پنهان کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در صفحع توئیتری خود در پاسخ به اظهارات واهی نماینده عربستان سعودی در وین پیرامون پیشرفت اخیر هسته ای ایران نوشت: در خصوص پادشاهی عربستان سعودی، آژانس بین المللی انرژی اتمی از حداقل اختیارت لازم برای راستی آزمایی هم برخوردار نمی باشد. هرگونه قصور در اجرای پادمان ها، به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را با دور نگاه داشتن آنها از بازرسی های آژانس، پنهان کند.

بر اساس این گزارش، دفتر نمایندگی رژیم سعودی در آژانس بین المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای فراوری اورانیوم فلزی با غنای 20 درصد، گفت: کوشش ایران برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم [فلزی] نگران کننده است. ما در خصوص اهداف واقعی ایران برای غنی سازی 20درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم.

نمایندگی ریاض در آژانس اتمی در ادامه مدعی شد: نیت ها و مقاصد ایران، کوشش برای دستیابی به سلاح اتمی را تأیید می نماید. تنش زایی های ایران مانع هر مذاکره ای شده و شک جهانیان را برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 571

به "پاسخ ایران به اظهارات واهی سعودی در آژانس انرژی اتمی، غریب آبادی: قصور در اجرای پادمان ها به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را پنهان کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایران به اظهارات واهی سعودی در آژانس انرژی اتمی، غریب آبادی: قصور در اجرای پادمان ها به این پادشاهی اجازه می دهد تا بعضی فعالیت های خاص هسته ای خود را پنهان کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید