واکنش درستکار به دوری طولانی مدت یزدانی، قاسم پور و زارع از مسابقه، چرخه انتخابی وحی منزل نیست

به گزارش وبسایت دانشجویی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد توضیحاتی کامل درباره برنامه های سال 1401 ارائه و درباره دوری نسبتاً طولانی مدت سه طلایی ایران در رقابت های جهانی از مسابقات صحبت کرد.

واکنش درستکار به دوری طولانی مدت یزدانی، قاسم پور و زارع از مسابقه، چرخه انتخابی وحی منزل نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در گرگان و انتخابی جام تختی در تهران، سال 1400 در شرایطی به اتمام می رسد که کشتی آزاد دو مرحله از چرخه انتخابی اش را برگزار نموده و در خرداد ماه سال نو نیز سومین مرحله از چرخه تحت عنوان جام تختی به انجام خواهد رسید و تا حدود زیادی تکلیف ملی پوشان ایران در دنیای صربستان و بازی های آسیایی 2022 هانگژو مشخص می گردد. پس از آن نیز در بعضی اوزان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مشخص نماینده خواهد بود.

پژمان درستکار که بعد از المپیک 2020 توکیو راهنمایی تیم ملی کشتی آزاد را برعهده گرفت و سرمربی آزادکاران در دنیای 2021 اسلو بود، می گوید کشتی در سال 2022 باید درخشان تر از دنیای نروژ ظاهر گردد.

طلایی های نروژ همزمان با جام تختی به تورنمنت می فرایند

پژمان درستکار در مورد اینکه خیلی ها معتقدند کشتی در سال 2022 کاری به مراتب سخت تر از 2021 در پیش دارد و نمی تواند عملکرد درخشان دنیای اسلو را تکرار کند، گفت: پیش بینی کردن سخت است اینکه چه اتفاقاتی می افتد. ان شاءالله که مثل 2021 نباشد و حتی بهتر باشد. من امیدوارم سال 2022 برای کشتی ایران خیلی بهتر از سال 2021 باشد. این آرزوی قلبی من است و اینکه از اول سال قهرمانی آسیا را داریم که به نوعی هم پاداش قهرمانان کشور است و هم ادامه چرخه و انتخابی تیم ملی ما هم هست. در چند وزن اگر قهرمان آسیا شویم بچه ها طبق چرخه انتخاب شده اند. بعد هم جام تختی را داریم و همزمان با جام تختی سه طلایی ما در دنیای نروژ به مسابقه بین المللی اعزام می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع به کدام یک از دو مسابقه بین المللی رنکینگ اتحادیه دنیای شرکت خواهند کرد، تونس یا قزاقستان؟، گفت: هنوز تصمیم گیری نهایی انجام نشده، ان شاءالله تصمیم گیری می کنیم. بعد از آن هم مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را در پیش داریم و تاریخ آن را اعلام خواهیم کرد.

درستکار ادامه داد: اردوهای ما تا آخر فروردین ماه برگزار می گردد و برای سه کشتی گیری که قرار است به تورنمنت بین المللی بفرایند، با برگزاری اردوهای کوتاه ادامه پیدا خواهد نمود. هرچند که ما برای تمرینات خارج از اردوی شان هم برنامه داریم و به دیتل برنامه ها را به آنها اعلام خواهیم کرد. بعد از جام تختی اردوهای ما برای قهرمانی دنیا به صورت متمرکز و منظم دنبال می گردد.

چرخه وحی منزل نیست

درستکار در پاسخ به این سوال که اگر مهدی یگانه جعفری در مغولستان طلا بگیرد، طبق چرخه ملی پوش ایران در دنیای صربستان در 70 کیلوگرم شده و امیرمحمد یزدانی دیگر هیچ شانسی نخواهد داشت، آیا این ایراد چرخه انتخابی تیم ملی نیست؟؛ اظهار داشت: این ایراد نیست، به هرشکل امیرمحمد در قهرمانی کشور کشتی گرفته و ما اعلام نموده بودیم که چه اتفاقی قرار است بیافتد. اینکه با یک مسابقه هم همه چیز تمام نمی گردد. اگر مهدی یگانه جعفری طلای آسیا بگیرد اینطور نیست که امیرمحمد فراموش گردد. مسابقات ادامه خواهد داشت. ما مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت های دیگری را در سال آینده در پیش داریم. هدف گذاری ما برای المپیک پاریس است. نباید فقط نوک بینی مان را ببینیم. نگاه مان باید به المپیک پاریس و بلندمدت باشد. به هرصورت چرخه ای است که قبلا اعلام کردیم. اگر در طول زمان ببینیم چرخه ایراداتی هم داشته، وحی منزل نیست و حتما طی زمان ایرادات را درمی آوریم.

درستکار در مورد مسابقات قهرمانی اروپا در مجارستان و اینکه آیا کادرفنی تیم ملی ایران نتایج این رقابت ها و عملکرد حریفان اروپایی را زیر نظر خواهد داشت؟، گفت: حتما هر مسابقه قاره ای و حتی تورنمنت بین المللی که در سطح دنیا برگزار گردد مورد رصد کادرفنی قرار می گیرد و کشتی گیرانی که شاخص ترند و خودمان فکر می کنیم می توانند در اوزان مختلف برای ما دردسرساز شوند مورد بررسی کادرفنی قرار خواهند گرفت.

واکنش به دوری طولانی مدت یزدانی، قاسم پور و زارع از مسابقه

سرمربی تیم ملی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا فاصله بین آخرین حضور سه کشتی گیر طلایی ایران در نروژ با حضور دوباره روی تشک طولانی تر از حد معمول نشده است؟، توضیح داد: چرا، زیاد می گردد. حقیقتا همین طور است. کامران و امیرحسین در مسابقات لیگ کشتی گرفتند، فقط حسن یزدانی در لیگ نبود. برنامه ما حضور اینها در مسابقه با آمریکا بود که به هم خورد و ما باید سریع تصمیم می گرفتیم اما هیچ تورنمنتی در اسفند و فروردین ماه نبود که جوابگوی این سه نفر باشد و اعزام شوند. آنها به نزدیک ترین تورنمنت اعزام خواهند شد، ضمن اینکه با تمرینات مسابقه ای که در اردو برای شان می گذاریم سعی می کنیم این نقیصه را تا جایی که می گردد جبران کنیم.

بعید است استیوسون به دنیای بیاید

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه فکر می نماید گیبل استیوسون آمریکایی در سال 2022 یکی از حریفان امیرحسین زارع باشد یا اینکه همچنان طبق قرارداد نوش پیش خواهد رفت؟، گفت: الان نمی توانم در موردش اظهارنظر کنم چون در ریز این موضوع قرار ندارم. ولی تا جایی که شنیدم او قراردادی بسته و بعید می دانم به خاطر قرارداد اقتصادی اش بخواهد در کشتی حضور داشته باشد. هرچند هم اگر قرار باشد به دنیای سال آینده بیاید حتما قوانین کشتی آمریکا به شکلی است که باید حتما در انتخابی حضور داشته باشد بنابراین ما دو سه ماه قبل از دنیای متوجه این خواهیم شد که در دنیای صربستان حضور دارد یا نه.

وی بعلاوه در مورد مبارزه محبت آمیز کایل اسنایدر و جی دن کاکس آمریکایی که به تازگی برگزار شده است، مطرح کرد: فیلم کامل این کشتی را ندیدم فقط نتیجه را متوجه شدم. باید در روزهای آینده فیلم کشتی شان را ببینم. چون مسابقات انتخابی تیم ملی در آمریکا و روسیه مشخص نماینده ملی پوشان شان هست، حتما دو سه ماه قبل از دنیای تکلیف اوزان مختلف شان مشخص می گردد و این در خبرها می آید. با یک مسابقه فکر نمی کنم آنها تصمیم گیری نمایند. ما زمان برای بررسی آنها داریم. پیش بینی ام این است که چون وزن 92 کیلوگرم المپیکی نیست و کاکس هم برای المپیک برنامه دارد، بخواهد از همین حالا در 97 کیلو کشتی بگیرد. شنیدم وزنش هم سنگین است و باتوجه به قوانین اتحادیه دنیای در مورد وزن کشی، وزن کم کردن هم مسائل خاص خودش را دارد. درهرصورت باید تا انتخابی تیم ملی آمریکا صبر کنیم تا متوجه شویم چه کسانی و در چه اوزانی ملی پوش این کشور می شوند.

به غیبت روسیه در دنیای فکر نمی کنیم

پژمان درستکار در مورد محرومیتی که اتحادیه دنیای برای روس ها در نظر گرفته و اینکه آیا روی تفکرات کشتی گیران ایران در مورد حریفان احتاقتصادی شان در دنیای پیش رو تاثیرگذار است، تاکید نمود: ما اصلا این طوری فکر نمی کنیم. روسیه قدرت اول کشتی دنیا است و کیفیت کشتی دنیا را بالا می برد. نبودنش به کیفیت مسابقات آسیب می زند. من امیدوارم که آنها باشند، ضمن اینکه ما همواره تمرین می کنیم برای برترین ها، نه اینکه بچه ها بخواهند مسئله ای را دور بزنند و به نبودن حریف فکر نمایند. ما برای اینکه با برترین ها مبارزه کنیم، تمرین می کنیم. امیدوارم که مسائل شان رفع شده و کشتی گیران روس هم در مسابقات شرکت نمایند. اینکه درنهایت آخرش این است که اگر اجازه ندهند روس ها بیایند محتمل است کشتی گیران شان در کشورهای استقلال یافته حضور پیدا نمایند. شاید هم حضور آنها مثل المپیک بدون نام و پرچم کشورشان باشد. البته من فکر می کنم تا دنیای مشکل شان رفع شده و تمرینات ما هم برهمین اساس است که آنها در مسابقات هستند. بچه های ما اینطور فکر نمی نمایند که روس ها در مسابقات نیستند.

باتوجه به صلاح ورزش و کشتی در مورد دنیای و آسیایی تصمیم می گیریم

سرمربی تیم ملی آزاد در مورد انتخاب تیم ها برای شرکت در دو مسابقه دنیای و بازی های آسیایی باتوجه به فاصله نزدیک دو رویداد، مطرح کرد: ما باید بایستیم تا سرانجام مسابقات جام تختی که چرخه مان تکمیل گردد و من بعد اظهارنظر کنم. با توجه به زمان و ترکیب تیم ملی که پس از چرخه درمی آید می توان در این مورد صحبت کرد. اگر اکنون در این خصوص خیلی ریز صحبت کنم ممکن است خلاف چرخه گردد. مسابقات قهرمانی آسیا یک مرحله از چرخه و مشخص نماینده است. اگر داریوش حضرتقلی، مهدی یگانه جعفری، یونس امامی و رحمان عموزاد در آسیایی اول شوند، اینها منتخب ما طبق چرخه هستند. اگر اول نشوند، در جام تختی کشتی گیران به اینها اضافه می شوند، مدال داران دنیای نروژ هم در جام تختی به چرخه اضافه می شوند و در کوران جام تختی که یکی از مراحل مهم ما در چرخه است، قرار گرفته و با هم مبارزه می نمایند و بعد از آن ما تصمیم می گیریم که چه کاری برای ورزش کشور و کشتی به صلاح است و تصمیم گیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 886

به "واکنش درستکار به دوری طولانی مدت یزدانی، قاسم پور و زارع از مسابقه، چرخه انتخابی وحی منزل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش درستکار به دوری طولانی مدت یزدانی، قاسم پور و زارع از مسابقه، چرخه انتخابی وحی منزل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید