وزارت نفت سال جاری نیرو جذب می نماید؟

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران، چه کسانی سال جاری جذب وزارت نفت می شوند؟

وزارت نفت سال جاری نیرو جذب می نماید؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته مهر گفت: مولفه مهم افزایش ظرفیت فراوری نفت، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است؛ با دستور وزیر نفت، با هزار و 500 نفر از فارغ التحصیلان رتبه الف دانشگاه صنعت نفت مصاحبه شده است.

محسن خجسته مهر با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر به سوالاتی درخصوص نحوه افزایش ظرفیت فراوری نفت، برنامه افزایش این ظرفیت برای سال جاری و انتقاد بعضی افراد به آمارسازی، توسعه میدان گازی آرش و استخدام های نو در شرکت ملی نفت پاسخ داد که در ادامه می خوانید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت: احیای ظرفیت به سه صورت مخزن محور، چاه محور و تاسیسات محور اتفاق افتاده؛ مخزن محور یعنی بخشی از فراوری را به وسیله مخزن از دست داده ایم که برای احیای آن بخش، با اجرای طرح های نگهداشت توان فراوری، چاه های نو را حفاری می کنیم یا این که میادینی را برای اولین بار به فراوری می رسانیم؛ مثل میدان آزادگان جنوبی که در شش ماهه دوم پارسال، 13 حلقه چاه نو را از آن به مرحله فراوری رساندیم.

اقدامات چاه محور، شامل نصب پمپ ها و تلمبه های درون چاهی، اسیدکاری چاه ها، تعمیر و ترمیم آن هاست. اقدامات تاسیسات محور هم مربوط به خطوط لوله جریانی، بهبود و اصلاح تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله انتقال نفت به مبادی مصارف داخلی یعنی پالایشگاه ها و بعلاوه مبادی مصارف صادراتی است.

توان احیا و ظرفیت سازی و بازگرداندن ظرفیت فراوری، به طور بالفعل در شرکت ملی نفت وجود دارد؛ فقط برای کار های چاه محور، هزار و 800 اقدام عملیاتی صورت گرفت و بیش از 250 مورد نیز کار تعمیرات اساسی انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت: یک مثال محسوس، مربوط به ترمیم خطوط لوله است؛ زمانی که خط لوله انتقال نفت از چاه های فراوریی تحت هر شرایطی دچار نشست و فرسودگی گردد، عملا ظرفیت فراوری از دست می رود، زیرا باید خط لوله ای وجود داشته باشد که بتوان نفت فراوریی را از چاه خارج کرد.

فقط در یک مورد، یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران توانسته با ترمیم و تعمیر و جایگزینی خط لوله ای که وظیفه آن انتقال 100 هزار بشکه نفت خام بوده، توانسته 100 هزار بشکه به ظرفیت فراوری اضافه کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 896

به "وزارت نفت سال جاری نیرو جذب می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت سال جاری نیرو جذب می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید