نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز به طراحی نرم افزاری شدند که می توان برای تست تجهیزات زمین الکتریکی و حفاظت صاعقه از آن بهره برد.

نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مهرداد مختاری مجری طرح نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین الکتریکی (ارتینگ) گفت: ما پیروز شدیم این نرم افزار را برای تفسیر مقاومت مخصوص خاک در زمین های چند لایه طراحی کنیم.

وی اضافه نمود: این نرم افزار قابلیت شبیه سازی سیستم های زمین الکتریکی بدون هرگونه محدودیتی را دارد.

مختاری با بیان اینکه در حال حاضر این محاسبات بر اساس دو روش حل معادلات الکترومغناطیس و معادلات شبه استاتیک انجام می شود، گفت: این نرم افزار توانایی ارزیابی شرایط ایمنی و حفاظت در پست های برق و مراکز صنعتی در شرایط گذرای اتصال کوتاه، کلید زنی و صاعقه را دارد.

به گفته وی، ماژول ارزیابی خاک این نرم افزار برای تفسیر خاک های چند لایه و تعیین مقاومت ظاهری زمین بکار می رود.

وی با اشاره به قابلیت های این نرم افزار گفت: تفسیر مقاومت مخصوص خاک در زمین های چند لایه، طراحی سیستم زمین الکترودی و شبکه مش، ترسیم نمودار های سه بعدی ولتاژ تماس، ولتاژ گام و پروفایل ولتاژ سطح، محاسبه و نمایش پروفایل میدان های الکتریکی و مغناطیسی، ارزیابی سازگاری الکترومغناطیسی از قابلیت های این نرم افزار به شمار می رود.

مختاری اضافه نمود: گروه تحقیق و توسعه فناوری های پیشرفته همراه پلی تکنیک به سرپرستی گئورک قره پتیان با پشتوانه نیرو های متخصص و امکانات نوین آزمایشگاهی در مرکز بهره برداری ایمن شبکه برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در پی توسعه فناوری های نو در تولید سامانه ها، تجهیزات صنعتی و نرم افزار های کاربردی مورد نیاز بخش برق کلیه صنایع کشور و بازاریابی و فروش محصولات مرتبط است.

وی خاطر نشان کرد: این گروه فعالیت خود را از سال 1396 با طراحی و ساخت پروژه های فناورانه در مرکز آغاز کرد و در طول این مدت گام های مهمی در راستای تقویت علمی و فنی مرکز از جمله ایجاد یک شبکه نیروی متخصص در رشته های برق، الکترونیک، مخابرات، نرم افزار و سخت افزار و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی سیستم های زمین الکتریکی و عقد قرارداد های صنعتی برداشته است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.hamrahpt.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 928

به "نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید