آموزش ساخت کوره با آجر نسوز برای آهنگری و زغال

به گزارش وبسایت دانشجویی، آموزش ساخت کوره با آجر نسوز با توجه به ابعاد و نوع آن فرق دارد. به طور مثال برای ساخت کوره زغال با آجر در ابعاد بزرگ نیازمند متخصص است اما در ابعاد کوچک را می توان با کمترین تجهیزات و به راحتی ساخت.

آموزش ساخت کوره با آجر نسوز برای آهنگری و زغال

یکی از تجهیزاتی که می توانید با آن کوره را ساخت، آجر نسوز است. فهرست قیمت آجر نسوز کوره در فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین (تنها مرجع به روز ارائه فهرست قیمت آجر نسوز کوره و خرید آجر نسوز نما در ایران) ثبت شده که می توانید مشاهده کنید. تا انتهای این مقاله هم آموزش ساخت کوره آهنگری با آجر، طلا و زغال آموزش داده شده است تا بتوانید بسیار اصولی و با کمترین هزینه این کار را انجام دهید.

آنچه در ادامه می خوانید:

  • نحوه ساخت کوره با آجر نسوز به چه صورت است؟

  • ساخت انواع کوره با آجر نسوز نما

  • ساخت کوره بوته ای صنعتی با آجر نسوز شاموتی

  • ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز و کار با آن در کمتری زمان

  • ساخت کوره آجر نسوز برای ذوب طلا و نقره با کمترین هزینه!

  • فراوری با کیفیت ترین زغال با ساخت کوره زغال با آجر

  • چگونه از کیفیت آجر نسوز کوره در آجر آنلاین مطمئن شویم؟

نحوه ساخت کوره با آجر نسوز در ابعاد کوچک

ابزارآلات مورد احتیاج جهت ساخت کوره با آجر نسوز در ابعاد کوچک آن به توضیح زیر است:

  • آجر نسوز کوره

  • سیمان نسوز

  • مشعل

نحوه ساخت کوره بوته ای با آجر نمای نسوز به این صورت است که در ابتدا باید آجر را کنده کاری نموده و و در ادامه 4 سوراخ برای دودکش، مشعل، انبر بوته و خروج روی آن به وجود آورید. زمانی که می خواهید کنده کاری کنید، توجه داشته باشید که باید فضای کافی جهت انتقال حرارت وجود داشته باشد.

ساخت انواع کوره با آجر نسوز نما

کوره وسیله یا محلی است که در آن حرارت بسیاری ایجاد می نمایند و از این حرارت به وجود آمده جهت انجام کارهای متعدد از جمله ذوب طلا و آهن، پخت آجر، سنگ گچ، سیمان و... استفاده می گردد. همان طور که از نام آجر نسوز پیداست، مقاومت شگفتی در برابر آتش دارد و به همین جهت برترین متریال جهت ساخت کوره محسوب می گردد.

آجر نسوز (Firebrick) به عنوان یکی از متنوع ترین انواع آجر نما در صنعت ساخت و ساز شناخته شده است. این تنوع را می توان در رنگ ها (قرمز انگلیسی، پرتقالی شاموتی، سفید، مشکی، و…) و بعلاوه در طرح های (ساده، کامل، کرکره ای، رستیک، تایل و…) این آجر دید. آجر آنلاین، به عنوان یکی از مراکز معتبر خرید آجر نسوز در تهران، اصفهان، مشهد و… این مصالح را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت سفارش انواع آجرنسوز نمای بیرونی و داخلی، باربیکیو، شومینه، کوره، کف فرش و… کافیست با کارشناسان فروش (09021684411) تماس بگیرید.

این نکته نیز حائز اهمیت است که قیمت آجر نسوز کوره، از سایر متریال های مشابه برای ساخت کوره مقرون به صرفه تر بوده و به همین جهت پر تقاضا ترین محصول فروشگاه آجر آنلاین، آجر نمای نسوز است.

از انواع آجر نسوز نما (انگلیسی و شاموتی) می توان به عنوان آجر کوره ای استفاده کرد. با توجه به اینکه آجر نما نسوز شاموتی نسبت به انگلیسی از مقاومت بالاتری در برابر حرارت برخوردار است، برای کوره ها و صنایعی که حرارت بالای 1000 درجه دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه انواع کوره هایی را که می توان با آجر نمای نسوز طراحی کرد را برای شما فهرست نموده ایم.

ساخت کوره بوته ای صنعتی با آجر نسوز شاموتی

از کوره بوته ای صنعتی، جهت تکمیل فرایند ریخته گری استفاده می گردد. از این رو این کوره ها دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و باید مقاومت زیادی در برابر حرارت داشته باشند. اصلی ترین متریال مورد استفاده جهت ساخت کوره صنعتی، آجر نسوز شاموتی است که بیشترین مقاومت در برابر حرارت را دارد. با مراجعه به سایت آجر آنلاین می توانید فهرست قیمت آجر نسوز کوره و قیمت آجر نما نسوز را در تاریخ روز مشاهده نمایید.

ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز و کار با آن در کمترین زمان

کاربرد کوره آهنگری برای گرم کردن فلزات است. فلزات را در این کوره ها گرم می نمایند تا بتوانند به آنها شکل دهند. پس از ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز نما شاموتی دیگر احتیاجی نیست که به طور مداوم کنار کوره ایستاده و کار را نظاره کنید؛ زیرا مقاومت آجر شاموتی بسیار بالا است و مشکلاتی از قبیل آتش سوزی و از بین رفتن کوره رخ نخواهد داد.

آموزش ساخت کوره آهنگری با آجر نمای نسوز را می توانید با ورود به آدرس https://ajoronline.com/blog/making-a-furnace-with-fire-brick/ از سایت آجر آنلاین یاد بگیرید. کافیست روی آدرس کلیک کنید.

ساخت کوره آجر نسوز برای ذوب طلا و نقره با کمترین هزینه

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین و مشاهده به روز ترین قیمت آجر کوره ای و مقایسه هزینه آن با سایر متریال هایی که جهت ساخت کوره ذوب طلا مورد استفاده قرار می گیرند، پی خواهید برد که این متریال مقاوم ترین و قیمت مناسب ترین محصول جهت ساخت انواع کوره ها از جمله کوره ذوب طلا و نقره است.

فراوری با کیفیت ترین زغال با ساخت کوره زغال با آجر

همان طور که می دانید جهت فراوری زغال میتوان از انواع کوره ها استفاده کرد؛ اما معروف ترین کوره ای که جهت فراوری این محصول کاربرد دارد، کوره آجری است. جهت ساخت کوره زغال با آجر، هم احتیاج به سیمان و هم احتیاج به آجر نسوز نما دارید. در واقع پس از اینکه کوره آجری را ساختید باید روی آن را با سیمان بپوشانید. زغالی که در کوره آجر نسوز پخته گردد، بسیار مرغوب بوده و میتوان با آن جوجه کباب بی نظیری نیز پخت.

چگونه از کیفیت آجر نسوز کوره در آجر آنلاین مطمئن شویم؟

سایتajoronline.com به عنوان معتبر ترین پلتفرم فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران، امکان ارسال رایگان قالب آجر را برای مشتریان فراهم نموده است و شما می توانید پس از مشاهده تصاویر قالب و پروژه و بعلاوه فهرست قیمت آجر نسوز کوره و سایر محصولات آجری با شماره تلفن مدیران فروش آجر آنلاین (09021684411) تماس گرفته و اقدام به دریافت قالب رایگان آجر نمایید.

کیفیت آجر نمای نسوزی که می خواهید جهت ساخت کوره از آن بهره ببرید، بسیار حائز اهمیت است. از این رو پس از دریافت قالب رایگان آجر، روش های زیر را جهت اطمینان از کیفیت محصول دریافتی انجام دهید:

  • تست ظاهر: ظاهر آجر نما نسوز باید یکدست و بدون ترک خوردگی باشد؛

  • تست صدا: زمانی که دو آجر را بهم میزنید، آجرهای با کیفیت صدای زنگ می دهند که این امر توپر بودن آجر را نشان می دهد؛

  • تست رنگ: رنگ داخل آجر با بیرون آن باید تفاوتی نداشته باشد که جهت اطمینان از این مورد می توانید از فروشنده بخواهید تا یکی از آجرهای خود را از وسط نصف نموده و عدم تفاوت رنگ را به شما نشان دهد.

در صورتی که آجر نسوز شاموتی مدنظر شما از تست های بالا سربلند بیرون بیاید، می توانید خرید آجر نسوز را به اتمام رسانده و با خیالی آسوده این محصول را جهت ساخت کوره آجری مورد استفاده قرار دهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1078

به "آموزش ساخت کوره با آجر نسوز برای آهنگری و زغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت کوره با آجر نسوز برای آهنگری و زغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید