معرفی دلایل اصلی که باعث رشد سرمایه گذاری خارجی گرجستان شده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، رپرتاژآگهی - این روزها شاهد رشد چشم گیر مالی در کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی هستیم که در این بین کشور گرجستان یکی از پیروز ترین آنها در این زمینه بوده است ، در این مطلب به آنالیز اصلی ترین دلایل اصلی رشد سرمایه گذاری خارجی در گرجستان می پردازیم :

معرفی دلایل اصلی که باعث رشد سرمایه گذاری خارجی گرجستان شده است

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

** موقعیت جغرافیایی مناسب : این کشور با همسایگی کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، روسیه ، ترکیه و همچنین دریای سیاه در موقعیت مکانی خوبی قرار گرفته است و این کشور پل ارتباطی اروپا با آسیای میانه ، غرب آسیا و روسیه است.

** نظام اداری سالم و دور از فساد : این کشور طبق آمارهای منتشر شده در مراکز معتبر اعتبارسنجی در صندلی نخست دوری از فساد در نظام اداری در بین کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی قرار گرفته است که این موضوع فضا را برای سرمایه گذاری خارجی بهبود بخشیده است.

** مالیات های پایین در مقایسه با بسیاری از کشورها : این کشور از لحاظ میانگین اعداد مالیاتی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای منطقه شرایط مناسب تری دارد و در شاخص دریافت مالیات در بین کشورهای در حال توسعه در صندلی نهم قرار گرفته است که این امر نوعی بهشت مالیاتی برای سرمایه گذاران را فراهم نموده است.

** نیروی کار متخصص و ارزان : میانگین حقوق در این کشور به صورتی باورنکردنی پایین است و این موضوع راه اندازی کسب وکار و سرمایه گذاری در گرجستان را بسیار جذاب می نماید. به طور میانگین حقوق در گرجستان یک هشتم کشورهای اروپایی می باشد ، حالا تصور کنید سرمایه گذاری در کشوری با همسایگی کشورهای اروپایی و حقوق کمتر چقدر فضا را برای راه اندازی کسب و کار محیا می سازد.

** امنیت اجتماعی بسیار بالا : کشور گرجستان از لحاظ امنیت اجتماعی شرایط بسیار مناسبی دارد و یکی از دلایل اصلی تمایل نشان دادن سرمایه گذاران خارجی ، امنیت اجتماعی فوق العاده این کشور همراه با رفتار بسیار مناسب مردم آن با افراد خارجی می باشد.

** روابط بین المللی سیاسی ، مالی مناسب : این کشور در سطوح بین المللی از روابط سیاسی و مالی مناسبی برخوردار است و اغلب در صندلی کشورهای بی طرف و صلح جو قرار داشته و از این رو اوضاع سیاسی و مالی آرامی دارد که این امر برای سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.

** سهولت در راه اندازی کسب و کار: این کشور در رتبه بندی دنیای شاخص سهولت راه اندازی کسب وکار در بین 10 کشور اول دنیا قرار گرفته است و این امر موجب کم تر شدن هزینه و کوتاه تر شدن زمان برای ثبت شرکت در گرجستان و همچنین انجام امور اولیه می گردد و سرمایه گذاران از آن استقبال ویژه ای می نمایند.

همچنین باید ذکر کرد که این کشور امتیازاتی نیز برای سرمایه گذاران خارجی در نظر می گیرد که در آنها می توان به مشارکت های بانکی و همچنین اعطای اقامت دائم گرجستان به سرمایه گذاران و اعضای خانواده شان اشاره نمود.

امیدواریم از مطالعه این مطلب استفاده نموده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 283

به "معرفی دلایل اصلی که باعث رشد سرمایه گذاری خارجی گرجستان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دلایل اصلی که باعث رشد سرمایه گذاری خارجی گرجستان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید