تور گرجستان: حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

به گزارش وبسایت دانشجویی، گشت و گذار در جاهای دیدنی تفلیس گرجستان را با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر با قیمت مناسب تجربه کنید.

تور گرجستان: حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس یکی از شهرهای زیبای جنوب شرقی اروپا و مرکز گرجستان است. این شهر از جمله مراکز مهم تجاری و فرهنگی در قفقاز به شمار می رود.

در تفلیس جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد، از جمله طبیعت زیبا و بناهای تاریخی و تماشای بی نظیری که هر گردشگری را مجذوب خود می نماید. از این شهر زیبای اروپای شرقی با طبیعت بکر و فوق العاده تماشا کنید.

اگر می خواهید تابستان سال جاری به گرجستان سفر کنید، ما به شما در انتخاب برترین تور یاری می کنیم؛ برای انتخاب تور گرجستان ، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تور تفلیس

اتوبوس

اتوبوس های تفلیس به رنگ آبی و زرد بوده و همگی شماره جهت مربوط به خود را در جلوی ماشین درج نموده اند. بسیاری از ایستگاه های اتوبوس دارای صفحه ای اتوماتیک هستند که خدمات قبل، در حین سفر و بعد از رسیدن به مقصد را نشان می دهد. برای پرداخت هزینه ها می توانید از سکه استفاده نموده یا با کارت مسافرتی مترومانی (Metromani) خود هزینه را بپردازید.

سفر به هر کجای شهر هزینه ای معادل 50 تتری دارد. شما می توانید کارت مترومانی (Metromani) خود را در هر ایستگاه مترو شارژ نموده یا از دستگاه پرداخت شتابی ایستگاه های اتوبوس بهره ببرید.

اتوبوس توریستی شهر تفلیس برای حمل و نقل آسان گردشگران آماده خدمت رسانی است.

ماشین یا قطار کابلی

یک جهت ماشین کابلی از پارک ریک تا قلعه ناریکالا برقرار است که منظره ها تماشای شهر را به زیبایی نشان می دهد: حتی یکی از ماشین های این جهت دارای کف شیشه ای است. هزینه این ماشین ها فقط 1 لاری بوده و شما می توانید با استفاده از کارت مترومانی خود آن را بپردازید.

قطار کابلی که تا کوه متسامیندا (Mtatsminda) کشیده شده است، در سال 1905 افتتاح و اخیرا بازسازی شد. هزینه این قطارها 2 لاری بوده که با کارت های مترومانی (Metromani) قابل پرداخت نیست.

مترو

شبکه قطارهای زیرزمینی (مترو) تفلیس، متروپولیتان (Metropolitan) نامیده می گردد. دو خط مترو در تفلیس وجود دارد که در ایستگاه میدان تقاطع پیدا می نمایند. برای استفاده از مترو باید از کارت مترومانی بهره ببرید: این کارت را می توان از هر ایستگاهی خریداری و شارژ کرد. صرف نظر از فاصله، هزینه سفر با مترو 50 تتری است.

نام ایستگاه ها به زبان انگلیسی و گرجستانی نوشته شده است و اطلاعیه های ایستگاه قطار نیز به هر دو زبان ارائه می گردد. خدمات مترو از 7:00 تا نیمه شب در دسترس قرار گرفته است. ایستگاه های مترو با علامت قرمز (M) معین می شوند.

مینی بوس

ناوگان مینی بوس تفلیس به نام مارشوتکا (، وظیفه انجام حمل و نقل عمومی را برعهده داشته و نقش مهمی در جابه جایی های شهری دارد. با این حال، تا حدی بی قید و شرط بوده که در اینجا آن ها را شرح می دهیم.

تمام مینی بوس های موجود در مرکز شهر زرد رنگ هستند. شماره جهت مینی بوسی را که می خواهید، انتخاب نموده و پرچم مربوط به آن را بردارید؛ مینی بوس ها تا وقتی که شما دست خود را به عنوان نشانه پایین نیاورید، نمی ایستند.

خیابان روستاولی استثنا است، اما بازهم مینی بوس ها فقط در ایستگاه ها توقف می نمایند. هزینه هر سفر با مینی بوس 80 تتری بوده و شما می توانید هزینه را با پول نقد (حق تغییر دارید) یا یک کارت مترومانی دارای شارژ، قبل از خروج بپردازید.

ایستگاه های مارشورتکا در اطراف شهر موجب تسهیل سفر در سراسر گرجستان شده است. مقصد سفرها بر روی صفحه پنجره ها قابل مشاهده است، اما فقط به زبان گرجی نوشته خواهند شد. فقط اگر از جهت خود اطمینان ندارید، حتما از اطرافیان بپرسید.

به طور کلی، ایستگاه دیدوب در غرب و شمال گرجستان واقع شده است، جهت ساموگوری در شرق و جهت اورتاچلا جهتهای بین المللی بوده و به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان متصل می گردد. پیش از سوار شدن بر سر قیمت به توافق برسید (بر سر قیمت با افراد محلی چانه بزنید).

تاکسی ها

تاکسی مقرون به صرفه بوده و راهی آسان برای جابه جایی در سطح شهر است. بیشتر سفرهای با تاکسی در تفلیس، بین سه تا 6 لاری هزینه در بر خواهند داشت. بعضی از تاکسی ها دارای معیار و نرخ ثابت هستند، اما نه همه آن ها. همواره قبل از آغاز حرکت، قیمت را معین کنید.

شما می توانید به طور مستقیم در خیابان یا به وسیله شماره تلفن زیر تاکسی کرایه کنید:

تلفن: 111 420, 201 201, 78 78 78, 511

انواع تاکسی های تفلیس:

  • Gggeorgia
  • تاکسی GIG
  • ماکسیم
  • تاکسیفی

قطارها

کارآمدترین راه برای خرید بلیط قطار رفتن به ایستگاه مرکزی قطار است. معمولا یک کاردان انگلیسی زبان در یکی از دفاتر بلیط فروشی حضور دارد. شما باید شناسه معتبر یا پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

شما بعلاوه می توانید بلیط ها را به صورت آنلاین بخرید. به وبسایت railway.ge رفته، روی نقشه در سمت راست کلیک کنید. شما می توانید در این سایت جهتها و بعلاوه نحوه خرید بلیط را آنالیز کنید. تقریبا مشابه همه سیستم های رزرو آنلاین، باید ثبت نام نموده و سپس فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.

پرداخت در این قطارها فقط به وسیله ویزا یا مستر کارت صورت می گیرد. اگر از بلیط الکترونیکی برای سفرها استفاده می کنید، باید کدهای خرید بلیط و شناسه ای را که در طول فرایند رزرو استفاده نموده اید، همراه داشته باشید. مراقب باشید: مراحل رزرو آنلاین روندی ثابت ندارد. به خاطر داشته باشید که برای مقاصد محبوب (باتومی، کوتایی (Kutaisi)، زوگیدی (Zugdidi)) باید حداقل دو روز قبل بلیط ها را پیش خرید کنید، مخصوصا در فصل زمستان.

منبع: کجارو / inyourpocket.com
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 821

به "تور گرجستان: حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید