بازسازی آپارتمان: بازسازی قنات های خراسان شمالی 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از بازسازی 20 رشته قنات در این استان طی سال جاری اطلاع داد و به اعتبار لازم برای بازسازی سایر قنات ها اشاره نمود.

بازسازی آپارتمان: بازسازی قنات های خراسان شمالی 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سیدی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: برای بازسازی 20 قنات، 8.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود 630 رشته قنات در خراسان شمالی گفت: در سال های گذشته 700 رشته قنات در این استان وجود داشت اما اکنون کاهش یافته است.

سیدی با اشاره به اینکه خشکسالی ها موجب کم شدن مقدار آبدهی قنات ها شده است، گفت: مقدار آبدهی قنات های استان در سال گذشته 85 میلیون میلیون مترمکعب بوده که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت آب منطقه ای استان به 78 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 رشته قنات در استان احتیاج ضروری به بازسازی دارد، اضافه کرد: برای بازسازی این تعداد از قنات ها، 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای بازسازی و لایروبی قنات ها باید بهره برداران نیز به یاری این سازمان بیایند، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر این مشارکت و همکاری از سوی بهره برداران به حداقل رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته که همکاری بخش خصوصی نیز وجود داشت شرایط قنات ها در ارتباط با بازسازی و لایروبی بسیار بهتر از زمان کنونی بود.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکیدکرد: انتظار ما بر این است تا یاری بهره برداران برای بازسازی و لایروبی قنات ها به صورت پنجاه درصد باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 834

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی قنات های خراسان شمالی 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی قنات های خراسان شمالی 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید