حریم سه کاروانسرای تاریخی خراسان جنوبی تهیه شده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، حریم سه کاروانسرای تاریخی خراسان جنوبی تهیه شده است.

حریم سه کاروانسرای تاریخی خراسان جنوبی تهیه شده است

پریسا جمشیدی گفت: کاروانسراهای چهل پایه، خان و ده محمد شهرستان طبس از جمله کاروانسراهای پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی هستند که اواخر ماه گذشته ارزیاب یونسکو از آنها بازدید کرد.

وی با بیان اینکه این بناها در روستاهای ده محمد و خان از توابع شهرستان طبس قرار دارند، گفت: چهل پایه در جهت خراسان جنوبی به راور کرمان است و قدمت این بناها به دوره قاجاریه برمی شود.

مسئول حریم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: کاروانسراها بناهایی هستند که برای استراحت کاروان ها در جهتها و جاده های مختلف ساخته شده اند و تا به امروز 23 کاروانسرا در خراسان جنوبی در لیست میراث ملی ثبت شده است.

وی اعلام کرد: چهار کاروانسرا از خراسان جنوبی به همراه آثار دیگر کشور در دست آنالیز سازمان یونسکو برای ثبت جهانی است تا این استان پنج اثر جهانی داشته باشد.

جمشیدی گفت: از سالهای گذشته بازسازی و بازسازی این کاروانسراها شروع شد و تا به امروز بیش از 70 میلیارد ریال در کاروانسراهای خراسان جنوبی به وسیله بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هزینه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 736

به "حریم سه کاروانسرای تاریخی خراسان جنوبی تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم سه کاروانسرای تاریخی خراسان جنوبی تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید