تور مجارستان ارزان: قرمزترین صنعت مجارستان: پاپریکا

به گزارش وبسایت دانشجویی، چطور پاپریکا از مجارستان سر درآورد؟

همانطور که می دانید، پس از کشف کریستف کلمب، انواع مختلف پاپریکا از آمریکا وارد اروپا شد، اما برای دهه ها شاید حتی برای یک قرن یا بیشتر، مردم از آنها به عنوان گیاهان زینتی استفاده می کردند.

تور مجارستان ارزان: قرمزترین صنعت مجارستان: پاپریکا

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

کلمه پاپریکا اولین بار در سال 1724 نوشته شد، اما در هیچ کتاب آشپزی مجارستانی وجود ندارد. در واقع این دهقانان بودند که از قرن هجدهم از آن به عنوان یک گیاه استفاده کردند. و جنبش مردمی موفقیت آمیز بود: تا سرانجام قرن نوزدهم پاپریکا به آشپزخانه های بورژوا رسید و به آرامی به یکی از غذاهای مجارستان تبدیل شد.

کریولی گوندل کسی است که غذاهای چرب مجارستانی را دوباره اختراع کرد و آنها را به بازدید نمایندگان نمایشگاه 1939 در نیویورک نشان داد، کسی است که باید به عنوان فردی که پاپریکا را به دنیا معرفی نموده است، مورد خطاب قرار گیرد.

از قرن شانزدهم میلادی این گیاه در مجارستان وجود داشت، اما بیشتر به عنوان تزئین در قلعه های اشراف زادگان استفاده می شد نه به عنوان ادویه!

در آن موقع پاپریکا نامی کاملاً متفاوت داشت، اگرچه مورخان کاملاً مطمئن نبودند که پاپریکا واقعا چیست، یا در وهله اول چگونه توانسته است به مجارستان برسد. با تجزیه و تحلیل منابع مختلف می توان نتیجه گرفت که فلفل قرمز از شرق، یعنی ترکیه دقیقاً وارد شده است زیرا بعضی از نام های قدیمی پاپریکا مربوط به امپراتوری عثمانی است. سایر مورخان مرتباً از پرتغال به عنوان خاستگاه واقعی پاپریکا نام می برند. پس از بسته شدن بسیاری از مسیرهای تجاری ترکی، مجارستان در پی ادویه ای نو بود که بتواند جایگزین فلفل گردد که منجر به تقاضای سریع فلفل قرمز از غرب می گردد.

از ابتدای قرن 18 میلادی، فلفل قرمز بسیار محبوب تر شده است. نه تنها می توانست طعم خوبی به وعده های غذایی بدهد، بلکه فلفل قرمز نیز بسیار مقرون به صرفه تر از فلفل بود، بنابراین به ادویه ای محبوب برای ثروتمندان و فقرا تبدیل شد.

  • اولین منابع مکتوب در خصوص پاپریکا در کتابهای آشپزی قرن 18 آمده است.
  • نام لاتین آن Capsicum annuum است که عمدتا به گرمی آن اشاره دارد.
  • با این حال، آنها نه تنها از آن برای ادویه دادن به وعده های غذایی بلکه برای اهداف پزشکی به لطف مزایای آن برای سلامتی استفاده می کردند.
  • امروزه فلفل قرمز در بسیاری از منطقه ها ادویه جات محبوبیت زیادی دارد و برای بسیاری از دستور العمل های مختلف استفاده می گردد.

تور مجارستان

حقایقی درباره Paprika مجارستان

پودر پاپریکا مجارستان با برداشت و خشک کردن گیاه تهیه می گردد، اما طعم آن بسته به منطقه فراوری نماینده آن کاملاً فرق دارد. پاپریکای مجارستان با وجود سابقه نسبتاً کوتاه خود در بسیاری از کشورهای دنیا به معروفیت گسترده ای رسیده است.

این در نسخه های مختلف با رنگ و گرمای متنوع موجود است: هرچه رنگ آن روشن تر باشد، معمولاً فلفل گرم تری نیز وجود دارد. علت اصلی اینکه پاپریکا می تواند احساس سوزش در دهان ایجاد کند، ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که می تواند از گیاه استخراج گردد. با این حال، گرما تنها ویژگی کپسایسین نیست، به لطف اثر التهابی و مسکن آن در بسیاری از داروهای مختلف یافت می گردد. این بدان معنی است که خوردن فلفل قرمز فواید خوبی نیز برای سلامتی دارد. پاپریکای تازه مجارستان دارای اندازه زیادی ویتامین C است بنابراین خوردن منظم آن می تواند به شما در حفظ سلامتی و انرژی یاری کند.

مهمترین شهرهای فراوری نماینده پاپریکا

مجارستان به لطف آب و هوای خاص خود به یکی از بزرگترین فراوری نمایندگان فلفل قرمز تبدیل شده است. به حدی که امروزه پاپریکا به عنوان میراث نمادین مجارستان شناخته می گردد. گیاه معمولاً در ماه سپتامبر برداشت می گردد، سپس بسته به محصول به روش های مختلف پردازش می گردد. وقتی نوبت به رشد و فراوری فلفل قرمز می رسد، دو شهر سگد Szeged و کالوچا Kalocsa هر دو هر روز اندازه زیادی فلفل پاپریکا فراوری می نمایند و بعضی از آنها به تمام نقاط دنیا صادر می شوند.

انواع مختلف پاپریکای مجارستانی

بسته به ادویه ای که بدنبال آن هستید انواع مختلفی از پاپریکا وجود دارد اما همه آنها طعم منحصر به فرد غنی و شیرینی دارند. هشت نوع مختلف پاپریکای مجارستانی وجود دارد:

  • Különleges: طعم ملایم و رنگ قرمز روشن دارد.
  • Csemege: در دو نوع گرم و خفیف در دسترس است.
  • Édesnemes: یکی از محبوب ترین انواع فلفل قرمز مجارستانی است که در بسیاری از نقاط دنیا نیز موجود است. بوی تندی خاص و طعمی شیرین دارد و برای بیشتر غذاهایی که احتیاج به فلفل قرمز دارند انتخاب مناسبی است. (رنگ قرمز روشن)
  • Félédes paprika: نوع نیمه شیرین است، مناسب برای افرادی که گرمایی ملایم را ترجیح می دهند و نمی خواهند با آن زیاده روی نمایند. (طعم تند میانه)
  • Rózsa (گل رز): دارای رنگ قرمز و زرد کم رنگ است، که آن را برای دادن رنگ های منحصر به فرد به وعده های غذایی ایده آل می نماید.
  • édes paprika: با مزه شیرینی که دارد در خارج از مجارستان معمولاً محبوب ترین نوع است.
  • erős: گرمترین رنگ فلفل قرمز، با رنگ قهوه ای نارنجی روشن که مزه غالبی به غذا می دهد.

نگاهی به سیستم آموزشی مجارستان بندازیم!

ماندگاری پاپریکای مجارستان چه قدر است؟

بسته به نوع و کیفیت، مدت زمانی که می توانید پاپریکای مجارستان را نگهداری کنید فرق دارد. بیشتر انواع را می توان از شش تا دوازده ماه در مکان های تاریک، سرد و خشک نگهداری کرد. به احتمال زیاد می توانید از پاپریکا حتی پس از یک سال بهره ببرید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است از طعم و خاصیت غنی آن کاسته گردد. به طور کلی توصیه می گردد که فراوری نماینده تاریخ انقضا را حک نموده و قبل از تاریخ انقضای رسمی، شما آن را تمام کنید.

در Great Market Hall یا هر بازار دیگری در بوداپست می توانید فلفل پاپریکا را در بسته های زیبا تهیه کنید، سوغاتی های خوبی هستند.

با مشاهیر مجارستان آشنا هستید؟

چطور ویزای مجارستان بگیریم؟

استفاده از فلفل محبوب مجاری

در خصوص استفاده از فلفل قرمز مجارستانی این امکانات بی سرانجام است. نه تنها می توانید از آن به عنوان ادویه بهره ببرید، بلکه برای تهیه انواع سس و خمیر نیز مناسب است که می توانید در کنار گوشت های کبابی، ساندویچ ها یا سوپ های مورد علاقه خود میل کنید. پاپریکا بعلاوه در دادن عطر و طعم شگفت انگیز سالامی ها و سوسیس ها نقشی اساسی دارد.

نکته آخر اینکه پاپریکا یکی از ادویه های پرمصرف در بسیاری از غذاهای سنتی مجارستان مانند پاپریکاش مرغ، خورش یا گولاش است. امروزه از پاپریکا به روش های کاملا نوی نیز استفاده می گردد. می توان از دانه فلفل روغن فراوری کرد که برای سالادها یا ماریناد ایده آل است. روغن دانه فلفل به علت داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان، دارای اثر التهابی و فواید زیادی نیز برای سلامتی است.

hungarian chicken paprikash

بوداپست، مرکز مجارستان که به علت زیبایی و شکوه خود به پا...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 864

به "تور مجارستان ارزان: قرمزترین صنعت مجارستان: پاپریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: قرمزترین صنعت مجارستان: پاپریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید