عوارض بوتاکس صورت هایی بدون چروک اما بی احساس

به گزارش وبسایت دانشجویی، مصرف نادرست یا استفاده طولانی مدت از بوتاکس می تواند به عوارض جدی و حتی خطرناکی برای سلامتی منجر شود..

عوارض بوتاکس صورت هایی بدون چروک اما بی احساس

عوارض بوتاکس یا سم بوتولینوم می تواند بسته به اشخاص مختلف متفاوت باشد. این ماده شیمیایی از یک باکتری به نام Clostridium botulinum استخراج می شود و به طور عمده برای درمان بعضی از بیماری ها و زیبایی استفاده می شود. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

عملکرد بوتاکس

برای شناخت عوارض بوتاکس بهتر است با عملکرد آن آشنا شویم. بوتاکس یک ماده سمی است که از طریق باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. وقتی بوتاکس به عنوان یک درمان استفاده می شود، عملکرد آن بر اساس تأثیر آن بر روی عضلات است.

بوتاکس با ورود به عضلات، با فلج کردن عصب های موجود در نقاط ارتباطی میان عضلات و عصب ها، باعث مهار فعالیت عضلانی می شود. این تأثیر فلج کننده بوتاکس بر روی عضلات می تواند درمانی برای شرایط مختلف باشد، از جمله کاهش چین و چروک های صورت، کنترل تعریق بیش از حد، درمان درد مرتبط با تشنج های عضلانی و بعضی اختلالات عصبی مرتبط با عضلات.

موراد مصرف بوتاکس

برای کسانی که از اختلالات عضلانی رنج می برند عوارض بوتاکس از فواید آن کمتر است. مصارف گوناگون بوتاکس ددز پزشکی عبارتند از:

  1. درمان اختلالات عضلانی مانند اسپاسم (تشنج عضلات)
  2. بلفارواسپاسم (اسپاسم پلک)
  3. دیستونی (اختلال حرکتی عضلات)
  4. میوکلونوس (انقباضات عضلانی ناخواسته)
  5. درمان میگرن
  6. تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  7. تشنج های موضعی (مانند تشنج در گردن)

موارد مصرف بوتاکس در زیبایی

در زمینه زیبایی، بوتاکس برای کاهش چین و چروک های صورت، خطوط افقی ریشها (خطوط چشم)، خطوط عمودی پیشانی، خنده خطوط (خطوط بین ابروها) و خطوط گوش (خطوط تندرو) استفاده می شود. این ماده با تسکین عضلات و کاهش حرکت آنها، ظاهر چین و چروک های صورت را بهبود می بخشد. در این مدل استفاده از بوتاکس است که ممکن است عوارض بوتاکس بر فواید آن غلبه کند.

عوارض بوتاکس

درست است که استفاده از بوتاکس به عنوان یک روش درمانی برای بعضی از مسائل سلامتی موثر است. اما تزریق بوتاکس نیز با عوارضی همراه است. بعضی از این عوارض عبارتند از:

1. عوارض مربوط به عضلات

تزریق بوتاکس باعث ضعیف شدن عضلات در منطقه تزریق می شود. این مسئله در طولانی مدت بر روی عملکرد عضلات تأثیر خواهد گذاشت.

2. عوارض مربوط به سیستم عصبی

تزریق بوتاکس ممکن است عوارضی مانند سردرد، خستگی، عصبی شدن، گیجی و تهوع ایجاد کند.

3. مختل کردن ارتباط غیر کلامی

تزریق بوتاکس همراه با کاهش نشانه های پیری، به طور همزمان تأثیر قابل توجهی روی شرایط های احساسی و ابرازهای چهره در ارتباطات غیرکلامی گذاشته و این ارتباط را با مشکل روبرو می کند.

پیشتر از این مطالعاتی نشان دادند که تزریق بوتاکس به عضلات گلابلار میان ابروها برای کاهش خط اخم، از علائم افسردگی کم می کند. اما به تازگی محققان این عارضه مهم از عوارض بوتاکس را کشف کرده اند که فلج عضلات گابلار حلقه بازخورد احساسات بر عضلات را نیز قطع می کند.

به طور کلی ماهیچه های صورت ما اخم یا لبخند فرد مقابل را تقلید می کنند و سپس با ارسال سیگنال هایی به مغز، این احساسات را تفسیر می کنند. این مطالعه نشان می دهد که با مسدود کردن حرکات ماهیچه ها از طریق بوتاکس، ارتباط بین چهره و مغز مختل شده و پس از مدتی ما دیگر احساسات دیگران را درک نخواهیم کرد.

بنابر این مهم است که قبل از تصمیم گیری، با پزشک خود در مورد فواید و عوارض بوتاکس مشورت کنید. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس باید از طریق پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: آیا تنها دلیل عاشق شدن، ترشح هورمون هاست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1087

به "عوارض بوتاکس صورت هایی بدون چروک اما بی احساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض بوتاکس صورت هایی بدون چروک اما بی احساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید