تور یونان ارزان: طعم هایی ناب در جزیره کورفوی یونان

به گزارش وبسایت دانشجویی، چشیدن طعم اصیل غذاهای کورفو

بسیاری از مردم آتن رویای زندگی در آرامش و طبیعت جزیره کورفو و خوردن غذاهای خوشمزه آن را دارند. یکی از کسانی که توانسته به این رویا جامه عمل بپوشاند، پاناگیوتیس واسیلاکیس (Panagiotis Vasilakis) است که مردم محلی وی را با نام آقای عسل می شناسند. زمانی که وی مغازه کوچک خود را در روستای واتوس (Vatos) تاسیس کرد، هیچ چیزی از زنبورداری و زنبورعسل نمی دانست اما انگیزه زندگی در این محل و بعلاوه وجود دشت های پوشیده از گل های معطر سبب شد تا وی انگیزه کافی برای این کار پیدا نموده و زندگی شیرینی برای خود بسازد. شما در سراسر این جزیره می توانید افراد زیادی را مشاهده کنید که در گوشه و کنار طبیعت زیبای آن در حال پیاده روی هستند. در راستا کم تردد ساحل ارمونس (Ermones) و شهر کورفو، شما از کنار دیوار سنگی خانه آقای عسل؛ منطقه Kompitsi و کلیسای buttercream که مشرف به دره ساخته شده است، خواهید گذشت. با خبرنگاران همراه باشید و با خوراکی هایی خوشمزه از کورفو آشنا شوید:

تور یونان ارزان: طعم هایی ناب در جزیره کورفوی یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سالاد پنیر فتا و کباب سوولاکی (souvlaki) در این جزیره بسیار رایج هستند. صبحانه مشهور انگلیسی نیز صبحانه رایج مردم این جزیره بوده و البته غذاهای این منطقه بسیار فریبنده و مجذوب کننده است. ترکیب سبک های غذایی ایتالیایی و یونانی، در غذاهای کورفو با یکدیگر ادغام شده اند. غذاهایی مانند سوفریتو (sofrito) که در آن گوشت گوساله به آرامی و همراه با جعفری و سیر جوشیده می گردد یا بوردتو (bourdeto) که نوعی خورشت مرکب از ماهی و گوجه فرنگی است، از دیگر غذاهای مورد توجه در این جزیره محسوب می گردد. مواد اولیه موجود در این جزیره مانند کامکوات (kumquats - میوه ای از خانواده مرکبات اما در میزان کوچک است . این میوه زمستانه - بهاره از خانواده مرکبات بوده و از لحاظ طعم بسیار شبیه به سایر مرکبات است با این تفاوت که این میوه را می توان به صورت درسته و با پوست مصرف کرد. مترجم) و زیتون نقش مهمی در غذاهای بومی آن دارند.

کاشت درختان زیتون در این جزیره از زمان حضور ونیزی ها رواج پیدا نموده و برترین روغن زیتون این محل نیز در مرکز دولتی واقع در روستای Agios Matheos ارائه می گردد که در منطقه سراشیبی گامیلیوس (Gamilios) قرار گرفته است. نکته جالب در رابطه با درختان فوق این است که هیچ کدام از آن ها کمتر از یک صد سال پیشینه نداشته و سه نسل از خاندان دافنیس (Dafnis family) از این درختان زیتون برداشت نموده اند. اعضای این خاندان توانستند نوعی روغن زیتون رقیق شده را در سطح دنیا معرفی نموده و به معروفیت برسانند.

روغن زیتون های فراوری شده در این جزیره از نظر دارا بودن پلی فنول در سطح دنیا بی رقیب است. این ماده غذایی ضد التهاب بوده و برای اعصاب بسیار مفید است. یکی دیگر از مواد غذایی مشهور این منطقه، کامکوات است که در سال 1860 از خاور میانه به کورفو آورده شده است. از این میوه که از خانواده مرکبات محسوب شده و ابعادی مشابه خرما دارد، برای دادن طعم و عطر و شیرین کننده سالادها استفاده می گردد. از سال 1933 به بعد نوعی نوشیدنی خاص در این جزیره رایج شده است که از ترکیب توت فرنگی و کامکوات تشکیل شده و در همه جای جزیره به عنوان نوشیدنی خوش آمدگویی به میهمانان ارائه می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 802

به "تور یونان ارزان: طعم هایی ناب در جزیره کورفوی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: طعم هایی ناب در جزیره کورفوی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید