صد سال با جلال آل احمد در شهر کتاب، حسین سناپور درباره جلال صحبت می نماید

به گزارش وبسایت دانشجویی، نشست صد سال با جلال آل احمد با حضور سناپور، دانایی و طیب زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می گردد.

صد سال با جلال آل احمد در شهر کتاب، حسین سناپور درباره جلال صحبت می نماید

خبرنگاران- گروه فرهنگی: جلال آل احمد در یازدهم آذر 1302 به دنیا آمد و در هجدهم شهریور 1348 درگذشت. وی روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی، مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل احمد در دههٔ 1340 به معروفیت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر به سزایی گذاشت. درباره آثار و آرای او کتاب ها و مقالات متعددی نوشته شده که از جنبه های مختلف به آثارش نگریسته اند. صدسالگی تولد او فرصتی است برای ارزیابی و آنالیز آثاری که به تازگی درباره اش منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه هفتم شهریور ساعت 16 و به مناسبت صدسالگی آل احمد به بحث و گفت و گو درباره سه کتاب تازه که در سال جاری درباره آل احمد منتشر شده است، اختصاص دارد. کتاب راز حج جلال نوشته محمدحسین دانایی که درباره سفر حج جلال است، کتاب آل احمد، مردی میان دو سنگ آسیا نوشته حسین سناپور شامل داستان های برگزیده آل احمد و نقدشان است و کتاب جلال آل احمد و معاصرانش نوشته امید طبیب زاده که این کتاب مشتمل بر چهار مقاله است درباره مناسبات جلال آل احمد با چهار تن از روشنفکران برجسته هم عصرش.

این نشست باحضور نویسندگان این سه کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1120

به "صد سال با جلال آل احمد در شهر کتاب، حسین سناپور درباره جلال صحبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صد سال با جلال آل احمد در شهر کتاب، حسین سناپور درباره جلال صحبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید