ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، همه چیز درباره نسخه EV ری را

به گزارش وبسایت دانشجویی، دقایقی پیش با افتتاح دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، ری را برقی ایران خودرو هم برای نخستین بار رسماً رونمایی شد. ایران خودرو قیمت این محصول را اعلام نکرد. اما قرار است در آینده این کراس اوور 161 اسب بخاری را به بازار عرضه کند که با هر بار شارژ کامل، 420 کیلومتر پیمایش خواهد داشت.

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، همه چیز درباره نسخه EV ری را
آنالیز ری را برقی ایران خودرو را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - مهر ماه سال جاری، مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو (جتکو)، از رونمایی ری را برقی ایران خودرو در آینده نزدیک اطلاع داد. وی گفت: پلتفرم دوگانه ری را برقی، اولین نمونه پلتفرم خودرو در کشور با قابلیت توسعه مبتنی بر قوای محرکه بنزینی و برقی سازی است.

حسن محمدقاسمی، گفت که ایران خودرو علاوه بر دانش زیرسیستم ها و محصول خودروهای برقی، هم اکنون به عنوان اولین خودروساز، مالکیت کامل یک پلتفرم خودروی برقی را نیز در اختیار دارد.

فراموش نکنیم که گروه صنعتی ایران خودرو، پروژه تارا تمام برقی را در سال 1398 در شرکت جتکو استارت زد. این پروژه نخستین اقدام جدی در صنعت خودروسازی ایرانی برای رویکرد برقی سازی محصولات داخلی بود. این پروژه در سال 1401 پس از موفقیت در تست هایی که برای آن تعریف شد، به عنوان محصولی نیمه صنعتی معرفی گردید.

موتورالکتریکی، واحد کنترل موتور (درایو)، گیربکس، مبدل توان، شارژنماینده،واحد کنترل مرکزی خودرو (VCU)، پکیج باتری، سیستم مدیریت باتری (BMS) و سیستم مدیریت حرارت، مهم ترین زیرسیستم هایی بودند که بومی سازی دانش و فناوری آن در پروژه تارای الکتریکی محقق شد. بعلاوه در تمام مسیر پروژه سعی بر این بود که طراحی زیرسیستم ها مبتنی بر امکانات فراورینمایندگان داخلی صورت گیرد.

حال یک سال پس از معرفی تارا EV، ری را برقی ایران خودرو هم به معرض نمایش عایدی. اما این کراس اوور برقی ملی که هنوز نسخه بنزینی آن هم به دست مشتریان نرسیده، چه ویژگی هایی دارد؟

تعیینات فنی ری را برقی ایران خودرو

نمای داخلی ری را برقی ایران خودرو

اگر به یاد بیاوریم، تارا برقی با جانمایی باتری های 45 کیلو وات-ساعتی می توانست به حدود 350 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی NEDC دست پیدا می نماید.ری را برقی اما هم از لحاظ ظرفیت باتری و هم از منظر پیمایش، خودرو بهتری از تارا EV خواهد بود.

براساس اعلام رسمی ایران خودرو، ری را برقی مجهز به باتری 53 کیلووات ساعتی است که با آب خنک می گردد. این کراس اوور برقی می تواند توان بیشینه 120 کیلووات (161 اسب بخار) فراوری کند. اما این توان به هیچ عنوان برای همواره قابل استفاده نیست.

چراکه ایران خودرو در زمان اعلام تعیینات فنی این خودرو گفت که توان نامی موتور برقی آن، 60 کیلووات (80.5 اسب بخار) است. گشتاور خروجی قوای محرکه برقی این خودرو هم 150 نیوتن متر اعلام شد.

اما فرق توان نامی و توان بیشینه در این خودرو چیست؟ به طور خلاصه، توان بیشینه، قدرتی است که یک سیستم الکترونیکی توان استخراج آن را دارد. اما توان نامی قدرتی است که مجموعه فنی می تواند در شرایط قابل اطمینان به کارکرد خود ادامه دهد.

از همین رو، نمی توان گفت که توان موتور ری را برقی ایران خودرو همواره 60 کیلووات است. اما باید به این نکته توجه داشت که مدار فنی و الکترونیکی این کراس اوور برقی براساس این قدرت خروجی در شرایط ایده آل کار می نمایند.

ایران خودرو گفت که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 8.8 ثانیه است. ری را برقی در نهایت هم می تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد.

مدت زمان شارژ ری را برقی ایران خودرو

اگر شارژرهای سریع در دسترس باشند، ری را برقی می تواند در مدت زمان 30 دقیقه ظرفیت باتری های خود را پر کند. اما بدون شارژرهای شارژ سریع، زمان شارژ باتری این خودرو به 8 ساعت می رسد.

پکیج باتری این کراس اوور برقی را می توان با شارژر (کانکتور تایپ دو) CCS2 که بیشتر خودروهای برقی از آن استفاده می نمایند، شارژ کرد.

نکته قابل توجه این است که ایران خودرو گفت باتری ری را برقی در شرایط آب و هوایی بین منفی 20 درجه تا مثبت 50 درجه سانتیگراد می تواند در شرایط ایده آل به کارکرد خود ادامه دهد.

پاسخ به پرسش های متداول درباره ری را برقی

آیا پلتفرم یا بن سازه ری را برقی ایران خودرو با ری را بنزینی فرق دارد؟

  • ایران خودرو در زمان رونمایی از این کراس اور الکتریکی گفت که ری را برقی از پلتفرم کاملاً مشابه با نسخه بنزینی این خودرو استفاده می نماید. پیش تر، تارا EV هم به عنوان نخستین محصول برقی ایران خودرو براساس بن سازه تارا بنزینی شکل گرفته بود.

آیا قیمت این خودرو در زمان رونمایی از آن اعلام شد؟

  • هنوز قیمت نهایی این کراس اوور برقی اعلام نشده است. اما از آنجایی که خودروهای برقی گرانتر از خودروهایی هستند که با موتورهای درون سوز فراوری می شوند، ری را برقی هم قطعاً با قیمتی گرانتر از نسخه بنزینی به بازار می آید.

امکانات رفاهی این خودرو شامل چه مواردی است؟

  • همانطور که از تصاویر این خودرو نیز کاملاً تعیین است، نسخه پیش فراوری ری را برقی در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، فاصله زیادی با نسخه تجاری دارد. به طوری که هنوز بسیاری از قطعات و تزئینات داخلی و بیرونی این خودرو برقی، تجاری سازی نشدند و صرفاً به صورت نمایشی در این خودرو قرار گرفتند. به همین علت، هنوز تعیین نیست که ری را برقی ایران خودرو با کدام سطح از تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار می آید.
کدام خودرو چینی را مردم دوست دارند؟ در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

قیمت کوییک GXL سایپا رسماً اعلام شد / همه چیز درباره تیپ GXL کوییک

ون آتین سی230 شرکت آتین خودرو رسماً معرفی گردید / آنالیز فنی و کاربری ها

سامانه ملی گارانتی چیست؟ / ایران خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشدند!

سومین دوره عرضه خودرو های وارداتی اعلام نتیجه شد

منبع: بیت ران
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1135

به "ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، همه چیز درباره نسخه EV ری را" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، همه چیز درباره نسخه EV ری را"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید