روسیه خارج شدن این کشور از شورای اروپا را تکذیب کرد

به گزارش وبسایت دانشجویی، نماینده دائم روسیه در شورای اروپا، انتشار بعضی اخبار در رسانه های گروهی درباره خارج شدن این کشور از این ارگان اروپایی را شایعه ای بی اساسی ارزیابی و این مسئله را تکذیب کرد.

روسیه خارج شدن این کشور از شورای اروپا را تکذیب کرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان سلطانوفسکی نماینده دائم روسیه در شورای اروپا امروز (یکشنبه) اظهار داشت که این کشور از زمان پیوستن به این ارگان بین المللی هدف فعال سازی همکاری ها با دیگر کشورهای عضو را دنبال نموده و می نماید و بعضی اطلاعات منتشره درباره خارج شدن روسیه از شورای اروپا، تنها شایعه ای غیرمستند است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس گفت: در رسانه های گروهی مرتباً شایعات بی پایه و اساسی در این باره که روسیه به زودی از شورای اروپا خارج خواهد شد، منتشر می گردد. هرچند چنین کوشش هایی برای تشدید اوضاع کنونی، بطور کلی به نفع هیچکس نیست.

سلطانوفسکی یادآور شد، هرچند که اپیدمی کرونا به شدت تماس ها در سطح شورای اروپا را محدود نموده، ولی نمایندگی روسیه همچنان به سفرهای دوجانبه کوتاه و برقراری تماس با همتایان اروپایی ادامه داده و به رفم اعمال فشارهای بعضی نیروهای سیاسی، خواستار ادامه همکاری های در چارچوب شورای اروپاست.

نماینده روسیه در بروکسل ادامه داد: بدون تردید ما آماده همکاری با شورای اروپا، از جمله در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون با تمامی شرکای اروپایی که به این همکاری احتیاج داشته باشند، هستیم.

پیش از این و در پی تشدید اختلافات بین روسیه و کشورهای اروپایی در نتیجه شرایط بوجود آمده برای آلکسی ناوالنی، شایعاتی مبنی بر لغو عضویت روسیه در شورای اروپا نیز شنیده شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 336

به "روسیه خارج شدن این کشور از شورای اروپا را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خارج شدن این کشور از شورای اروپا را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید