خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید

به گزارش وبسایت دانشجویی، فصل پاییز با انواع مرکبات از راه می رسد که هر کدام از آنها، خواص زیادی برای سلامت بدن دارند. اما، یکی از این میوه های پاییزی، خیلی خاص است.

خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید

به گزارش مهر، فصل پاییز که از راه می رسد، با خودش انواع میوه های آبدار و خوشمزه را هم می آورد. نارنگی، پرتقال، انار، سیب و…، از جمله میوه های فصل سرد سال هستند که هر کدام از آنها، هزاران خاصیت دارند.

از بین مرکبات فصل پاییز و زمستان، می توان به نارنگی اشاره نمود. میوه ای که خوردن آن خیلی سهل و آسان است. این میوه پاییز از اوایل مهر وارد بازار می گردد و تا اوایل زمستان نیز در میوه فروشی ها یافت می گردد.

اما، نارنگی چه خواصی دارد؟

یک عدد نارنگی کوچک که حدود 76 گرم وزن دارد، 40 کیلوکالری انرژی دارد. بعلاوه، یک نارنگی کوچک 0.6 گرم پروتئین، 10.1 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم چربی، 1.3 گرم فیبر، 8 گرم قند و 26.7 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند.

نارنگی به عنوان یکی از برترین منابع غذایی برای دریافت همزمان ویتامین C، تیامین و فولات شناخته می گردد.

هر عدد نارنگی کوچک می تواند حدود 27 میلی گرم ویتامین C به بدن برساند. این میزان از ویتامین C نزدیک به 34 درصد از احتیاج روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می نماید.

ویتامین C می تواند به وسیله افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب در بدن، سطح استرس اکسیداتیو را کمتر کند و باعث پیشگیری از آسیب های سلولی ناشی از حضور رادیکال های آزاد در بدن گردد.

از طرف دیگر، یک نارنگی کوچک می تواند 10 درصد از احتیاج روزانه بدن به ویتامین A را هم تأمین کند و میزان قابل قبولی از ویتامین B 6 را هم به بدن برساند.

ویتامین A موجود در نارنگی جزو ویتامین های محلول در چربی است که می تواند به حفظ سلامت بینایی و پیشگیری از بیماری های چشمی ناشی از افزایش سن یاری کند.

مصرف روزانه نارنگی در روز های سرد پاییزی می تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و اکسیژن رسانی بهتر به عضلات بدن یاری کند.

علاوه بر اینها، نارنگی حاوی مواد معدنی ارزشمندی همانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 990

به "خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن این میوه پاییزی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید