خبرنگاران معاون سازمان دامپزشکی کشور از تالاب میانکاله بازدید کرد

به گزارش وبسایت دانشجویی، ساری - خبرنگاران - مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله برای پنجمین روز هم ادامه یافت و معاون بهداشتی پیشگیری دامپزشکی کشور هم امروز دوشنبه از این منطقه بازدید کرد تا به صورت میدانی در جریان شرایط مرگ و میر پرندگان قرار گیرد.

خبرنگاران معاون سازمان دامپزشکی کشور از تالاب میانکاله بازدید کرد

به گزارش اداره کل دامپزشکی مازندران ، دکتر بهمن نقیبی به منظور بررسی علت تلفات پرندگان مهاجر آبزی امروز از تالاب میانکاله در استان مازندران بازدید کرد.

معاون سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید گفت : نمونه برداری های لازم از پرندگان تلف شده و آب دریا انجام شد و در حال انجام آزمایش در مرکز ملی تشخیص و بررسی بیماری های سازمان دامپزشکی می باشد که به محض اعلام نتایج ، ضمن بررسی لازم علت اصلی تلفات طی اطلاعیه ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور اعلام خواهدشد.

وی افزود : به محض دریافت گزارش از اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر مشاهده تلفات ، کارشناسان دامپزشکی استان به محل اعزام و اقدامات بهداشتی لازم را در دستور کار قرار دادند.

نقیبی گفت : بررسی های اولیه و نتایج حاصله از انجام آزمایشات ، وقوع بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را مردود اعلام کرد و به محض بررسی و اعلام نتایج آزمایشگاهی، موضوع را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

214 قطعه تلفات جدید

در همین حال ، اداره کل محیط زیست مازندران هم اعلام کرد که تلفات مشکوک پرندگان مهاجر برای پنجمین روز هم ادامه یافته است.

بر اساس گزارش روابطع مومی این اداره کل ، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های گلوگاه، بهشهر و اداره کل در روز دوشنبه نیز انجام و لاشه 214 قطعه دیگر پرنده مهاجر آبزی از گونه های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی از سطح خلیج جمع آوری شد.

محیط زیست مازندران اعلام کرد که با احتساب تلفات چهار روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده به 331 لاشه رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 299

به "خبرنگاران معاون سازمان دامپزشکی کشور از تالاب میانکاله بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون سازمان دامپزشکی کشور از تالاب میانکاله بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید