خاموشی صفر در روز انتظار برای قطع برق

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران (پانا) - در روزی که در نیمه شمالی کشور برای تک تک استانها، جداول خاموشی های احتمالی برنامه ریزی شده صادر شده بود، با مدیریت خوب شبکه برق و همکاری مشترکان، برق هیچ مشترکی تا غروب امروز قطع نشد.

خاموشی صفر در روز انتظار برای قطع برق

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت برق، ستاد مدیریت سوخت کشور که با حضور مدیران شرکت توانیر روز گذشته برگزار شده بود، تصمیم به صدور جداول خاموشی های احتمالی برنامه ریزی شده برای استانهای واقع شده در نیمه شمالی کشور در تاریخ هفتم بهمن ماه (امروز) گرفت تا در صورت بروز محدودیت در تامین برق، مشترکان بخش خانگی از زمان قطع برق خود مطلع شوند.

این جداول شب گذشته تهیه و منتشر شد و از طریق سایت شرکت های توزیع نیروی برق و همچنین اپلیکیشن برق من به مشترکان اطلاع رسانی شد.

با تلاش مستمر فعالان صنعت برق، مدیریت بخش صنایع و خانگی به کاهش 1 هزار و 500 مگاواتی پیک روز جاری در مصرف برق نسبت به پیک روز گذشته منجر شد به طوری که 500 مگاوات سهم کاهش مصرف در بخش صنایع و هزارمگاوات سهم مدیریت مصرف در سایر بخش ها بود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این باره گفت: پیروز شدیم با مدیریت مصرف برق که البته با همکاری مشترکان محقق شد، از صبح امروز تا غروب امروز را بدون خاموشی بگذرانیم و امیدواریم امشب نیز، مشترکان با مدیریت مصرف، به پایداری شبکه برق کشور کمک کنند و از شب جاری نیز بدون خاموشی عبور کرد.

در واقع صنعت برق کشور بار دیگر ثابت کرد در شرایط حساس و بحرانی، هنر مدیریت شبکه برق کشور را از ابعاد مختلف هماهنگی تولید، فوق توزیع، توزیع و حتی مدیریت مصرف دارد و این هنر صنعتگران برق، امروز در حالی که نیروگاهها در محدودیت شدید تامین سوخت گاز بودند، روشنایی را به مردم هدیه داد.

تخصیص گاز به بخش نیروگاهی در روز ششم و هفتم بهمن ماه (روز گذشته و روز جاری) به رقم 81 میلیون مترمکعب در روز رسید؛ در حالی که برنامه شرکت ملی گاز ایران تحویل روزانه حداقل 100 میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 290

به "خاموشی صفر در روز انتظار برای قطع برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی صفر در روز انتظار برای قطع برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید