حقوق بگیران 3 برابر صاحبان مشاغل مالیات می دهند

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی ضمن بیان اینکه حقوق بگیرها تقریبا 3 برابر بیشتر از صاحبان مشاغل مالیات می دهند، گفت: میانگین مالیاتی که مشاغل در سال پرداخت می نمایند، به 5 میلیون تومان هم نمی رسد.

حقوق بگیران 3 برابر صاحبان مشاغل مالیات می دهند

به گزارش ایسنا، داوود منظور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا اوایل اسفندماه حدود 278 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که در مقایسه با سال گذشته تقریبا 60 درصد افزایش یافته است. این اندازه افزایش در وصول عایدیهای مالیاتی ناشی از پوشش مالیاتی و شناسایی منافذ فرار مالیاتی محقق شده است.

تحقق 305 هزار میلیارد عایدی مالیاتی در 1400

وی با بیان اینکه تمام تکلیف بودجه سالجاری برای عایدیهای بودجه تا سرانجام بهمن ماه اجرا شده است، گفت: با وصول عایدیهای مالیاتی تا سرانجام سالجاری اندازه عایدیهای مالیاتی در سال 1400 به 305 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

شناسایی 500 هزار مؤدی نو مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره ساماندهی کارتخوان ها شرح داد: با اجرای ماده 11 قانون سرانجامه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که دارندگان کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیک را ملزم به ثبت کارتخوان های خود در سامانه مالیاتی و اتصال به پرونده مالیاتی نموده است، معادل 500 هزار پرونده مالیاتی نو تشکیل شد که سال آینده 500 هزار فعال مالی باید اظهارنامه مالیاتی پر نمایند و مالیات دهند.

منظور اضافه کرد: 50 درصد مالیاتی که وصول می گردد، فرار مالیاتی در کشور وجود دارد. در نظام فعلی مالیاتی کشور، حقوق بگیرها نسبت به صاحبان مشاغل تقریبا 3 برابر بیشتر می دهند. وصول عایدی از مالیات صاحبان مشاغل 20 هزار میلیارد تومان و وصول مالیات از دستمزدها معادل 45 تا 50 هزار میلیارد تومان است.

میانگین مالیات پرداختی مشاغل کمتر از 5 میلیون است

وی ادامه داد: علت این امر این است که تا به امروز اطلاعات دقیقی از عایدی مشمول مالیات مشاغل وجود نداشته است اما در سال آینده اشراف اطلاعاتی به عایدی مشاغل رشد خواهد یافت که به طبع عایدی حاصل از مالیات صاحبان مشاغل نیز در سال آینده رشد می نماید. البته، این موضوع بر اثر فشار بر مشاغل نیست بلکه بر اثر شناسایی صاحبان مشاغلی است که تا به امروز پرونده مالیاتی نداشته اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی میانگین مالیاتی که مشاغل در سال پرداخت می نمایند را کمتر از 5 میلیون تومان دانست و گفت: بخش بزرگی از مشاغل 2 تا 3 میلیون تومان مالیاتی می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 884

به "حقوق بگیران 3 برابر صاحبان مشاغل مالیات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق بگیران 3 برابر صاحبان مشاغل مالیات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید