جراحی کاهش وزن ممکن است به کاهش مشکل بی اختیاری ادرار یاری کند

به گزارش وبسایت دانشجویی، جراحی کاهش وزن می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و اکنون یک مطالعه تازه نشان می دهد که تسکین طولانی مدت بی اختیاری ادرار یکی از آنهاست.

جراحی کاهش وزن ممکن است به کاهش مشکل بی اختیاری ادرار یاری کند

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، بی اختیاری ادرار یک مشکل رایج است و چاقی یکی از عوامل خطر برای آن است: اضافه وزن فشار بیشتری بر مثانه و ماهیچه های حمایت کننده از آن وارد می نماید که می تواند باعث نشت ادرار گردد.

به همین علت، زمانی که افراد هم چاقی و هم بی اختیاری ادرار دارند، اغلب به کاهش وزن تشویق می شوند. تحقیقات نشان می دهد وقتی افراد مبتلا به چاقی شدید تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، می تواند مسائل مثانه آنها- حداقل در دو سال اول- کاهش یابد.

مطالعه نو نشان می دهد که برای بسیاری از افراد، این تسکین پایدار است.

محققان دریافتند که از بیش از 1200 بیمار تحت نظر، بیش از نیمی از بیمارانی که قبل از جراحی کاهش وزن بی اختیاری ادرار داشتند، علائم خود را در طول هفت سال بهبودی پایدار داشتند.

وندی کینگ، محقق ارشد از دانشگاه پیتزبورگ، می گوید: هیچ کس جراحی کاهش وزن را فقط برای مدیریت بی اختیاری ادرار توصیه نمی نماید. این یک عمل جراحی بزرگ است و این یک تصمیم واقعاً بزرگ است؛ و برای همه نیست.

این یافته ها بر اساس آنالیز 1227 زن و مردی است که در 10 بیمارستان ایالات متحده جراحی کاهش وزن انجام داده بودند. همه آن ها یا جراحی بای پس معده یا اسلیو گاسترکتومی، دو نوع رایج جراحی چاقی داشتند.

هر دو جراحی، آناتومی دستگاه گوارش را تغییر می دهند و اندازه غذایی که فرد می تواند قبل از احساس سیری بخورد را محدود می نماید.

در بین زنان، 52 درصد، حداقل یک بار در هفته قبل از جراحی، دوره های بی اختیاری را داشتند. یک سال پس از جراحی، این مقدار به 15 درصد کاهش یافته بود. بخشی از این پیشرفت تا سال سوم از بین رفت، و در سال هفتم، این رقم 30 درصد بود.

مردان کمتری در گروه مورد مطالعه بی اختیاری ادرار داشتند. کینگ گفت: به طور کلی در بین زنان به علت آناتومی و عواملی مانند زایمان این مشکل بسیار شایع تر است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1016

به "جراحی کاهش وزن ممکن است به کاهش مشکل بی اختیاری ادرار یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی کاهش وزن ممکن است به کاهش مشکل بی اختیاری ادرار یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید