فراوری بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته گری پیوسته در اسفراین

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از فراوری بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته گری پیوسته در این مجموعه صنعتی شهرستان اسفراین اطلاع داد.

فراوری بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته گری پیوسته در اسفراین

علی ملک در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متخصصان مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توانستند فراوری شمش فولاد آلیاژی با گرید x52 و سایز 530 میلی متری را برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه انجام دهند.

وی ادامه داد: این میزان از شمش فولاد آلیاژی در صنایع نفت و گاز کاربرد بسیار دارد که اکنون در مجتمع صنعتی اسفراین به فراوری انبوه رسیده و از آن جایی که تأمین کننده مواد اولیه شرکت لوله گستر اسفراین هستیم، احتیاج آن ها را هم تأمین می کنیم.

وی به تفاوت فراوری شمش فولادی به روش ریخته گری پیوسته با ریخته گری در داخل قالب های فلزی (اینگات) اشاره نمود و گفت: در روش فراوری شمش فولاد آلیاژی به روش ریخته گری پیوسته، کیفیت و سرعت فراوریات به شدت افزایش می یابد و با کاهش ضایعات از 25 درصد به پنج درصد، هزینه فراوری هم به شدت کاهش می یابد.

ملک اضافه کرد: برای راه اندازی این خط فراوری 94 میلیون یورو اعتبار ارزی و 130 میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شد تا شرکتی ایتالیایی به اسم مشاور و طراح خط CCM اقدامات لازم را انجام داده و خط فراوری در 6 میزان را تحویل ما دهد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توضیح داد: این شرکت خارجی خط های 250، 365، 430 و 450 میلی متری شمش های فولادی به روش ریخته گری پیوسته را پس از آزمودن، تحویل داد اما در آزمودن خطوط 530 و 630 میلی متری پرهیز داشت.

وی تأکید کرد: ما هم با تکیه بر توان متخصصان داخلی خود، خط فراوری شمش فولاد آلیاژی با گرید x52 و سایز 530 میلی متری را برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه راه اندازی نموده و از پرداخت 120 هزار یورو در ازای هر بار آزمودن خطوط، صرفه جویی ارزی کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 609

به "فراوری بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته گری پیوسته در اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بزرگترین شمش فولادی خاورمیانه به روش ریخته گری پیوسته در اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید