(تصاویر) خاستگاه استون هنج کشف شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، دانشمندان می گویند گمان می نمایند خاستگاه استون هنج را یافته اند.

(تصاویر) خاستگاه استون هنج کشف شد

به گزارش خبرنگاران، پیشتر در سال 2015 گروهی از باستان شناسان تثبیت نموده بودند که برخی از ستون های سنگی استون هنج در دشت سالزبری انگلستان، از 250 کیلومتر آن سوتر، از منطقه پرسیلی هیلز در غرب ولز آورده شده است.

اکنون پژوهشگران در دانشگاه لندن می گویند به باور آن ها برخی از این ستون ها، بخشی از یک بنای تاریخی قدیمی تر در ولز بوده است.

این پژوهشگران می گویند ارتباط های قابل توجهی میان استون هنج و یک منطقه تاریخی در غرب ولز یافته اند.

قطر بنای دایره ای موردنظر در ولز 110 متر است، به اندازه قطر گودال حلقه ای که دور استون هنج را احاطه نموده است. هر دو بنا، با انقلاب تابستانی هم طرازند و قاعده دست کم یکی از ستون های کبود استون هنج، هم اندازه یکی از چاله هایی است که در ولز پیدا شده است.

یک استاد باستان شناسی دانشگاه لندن که پژوهش اخیر زیر نظر او اجرا شده گفت احتمالاً مردم منطقه مورد نظر در ویلز، زمانی که به سالزبری انگلستان مهاجرت می کردند، ستون های سنگی بنای تاریخی منطقه شان را هم با خود بردند و در جای فعلی استون هنج دوباره بنا کردند

استون هنج، مجموعه ای ستون های سنگی که به صورت حلقه کنار هم قرار گرفته، یکی از محبوب ترین و اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری بریتانیا به شمار می رود. این بنا بیش از پنج هزار سال پیشینه تاریخی دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 314

به "(تصاویر) خاستگاه استون هنج کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) خاستگاه استون هنج کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید