تاثیر فوق العاده آبلیمو بر روی پوست و مو

به گزارش وبسایت دانشجویی، لیمو ترش کاربردهای زیادی غیر از طعم دادن به غذا دارد. روغن، آب و محتوای اسیدی آن، لیمو ترش را به یک ماده اساسی در محصولات زیبایی تبدیل نموده است.

تاثیر فوق العاده آبلیمو بر روی پوست و مو

فواید آبلیمو برای پوست و مو بسیار زیاد است. قبل از اینکه به فروشگاه محصولات پوست و مو بروید، این موارد استفاده از آبلیمو را در برنامه های زیبایی خود امتحان کنید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

فواید آبلیمو برای پوست و مو

آبلیمو فواید بسیاری برای پوست و مو دارند.

درست کردن لایه بردار خانگی با آبلیمو

یکی از فواید آبلیمو برای پوست و مو درست کردن لایه بردار خانگی است. یک لایه بردار خانگی برای پوست های خشک یا خشن درست کنید. 1/2فنجان (118میلی لیتر) یا یک قاشق غداخوری آبلیمو، را با (15میلی لیتر) یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و (15میلی لیتر) عسل را با یک لیسک با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس 1/2فنجان (113گرم) شکر دانه ریز اضافه کنید و هم بزنید تا قوام غلیظی پیدا کند. این اسکراب شکری را با حرکات دورانی در اواسط حمام روی صورت قرار دهید و تمرکز خود را روی نواحی مشکل دار مانند کف پا، آرنج و ناحیه بیکینی قرار دهید. این کار را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید.

فواید آبلیمو برای شفافیت مو

از آبلیمو به عنوان یک روش درمانی شفاف کننده برای کدری موها بهره ببرید. آب یک لیمو را در یک کاسه فشار دهید و آن را با خود داخل حمام ببرید. بعد از اینکه موهای خود را شامپو کردید، آب لیمو را با دستان خود از ریشه تا نوک مو بزنید. بعد از یک دقیقه آن را بشویید. آب لیمو مواد معدنی موجود در آب و تجمع صابون را از بین می برد.

فواید لیمو برای ناخن

با استفاده از آبلیمو ناخن ها را روشن و تقویت کنید. یک قاشق غذاخوری بردارید و (15میلی لیتر) آبلیمو یا سه قاشق غذاخوری از آن را با (45 میلی لیتر) روغن زیتون در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید.

ناخن های بدون لاک خود را در کاسه فرو کنید و قبل از شست وشو آن ها را به مدت 5 تا 10دقیقه داخل کاسه نگه دارید. آبلیمو می تواند لکه های لاک ناخن و سایر مواد را از بین ببرد. قبل از خروج از خانه کرم ضد آفتاب به دستان خود بزنید.

برای روشن شدن ناخن ها، مخلوط را در یک بطری اسپری قرار دهید و قبل از رفتن به زیر آفتاب آن را روی دستان خود اسپری کنید.

فواید آبلیمو برای روشن کردن مو

فواید آبلیمو برای پوست و مو بسیار زیاد است اما یکی از آن ها روشن کردن مو است. موهای خود را با استفاده از آبلیمو روشن کنید. 1/4فنجان (59 میلی لیتر) آب لیمو را با 3/4 فنجان (177میلی لیتر) آب مخلوط کنید. آبلیمو را با قلم مو به نواحی که می خواهید روی موهای تان روشن گردد، بمالید.

معمولا از ریشه تا نوک برای حالت دادن به صورت یا اطراف لایه بالایی مو برترین حالت است. برای موارد هایلایت ملایم، اجازه دهید موها در داخل منزل خشک شوند. برای هایلایت برجسته و روشن تر، به زیر نور آفتاب بروید و اجازه دهید آفتاب موهای شما را خشک کند. این روش بیشتر برای موهای بور یا قهوه ای روشن موثر است.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب برای عید سال جاری، ابروهای خود را در خانه لیفت کنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1048

به "تاثیر فوق العاده آبلیمو بر روی پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فوق العاده آبلیمو بر روی پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید